Presne viem o čom hovoríš, ja som si to zase všimol na NB12. Guma je proste taká, keď sa dlhšie nejako ohýba a je tuhá, potom už tak zväčša zostane. Veď na hrbáčoch bolo krásne vidieť tie gumové tesnenia, ako boli poprehýbané na stredných dverách. Našťastie pri 2-3 mm ako píšeš nejde o nejaký únik tepla, takže dá sa s tým žiť. Keď si to porovnáš so starými autobusmi, tak toto je ešte luxusná izolácia.
nepamätám si celkom presne ale tuším som to videl na SOR-och a aj druhorukových Solarisoch? Proste v celej dĺžke dverí zhora nadol tie dvere v stave zatvorené mali medzi sebou takú 2-3 mm špáru
No to by bolo samozrejme zlé, veď umyvárka pre auto má výkonné sušenie po umytí. Ja som bol v umyvárke v zime iba raz pri -7 po jazde na špinavej "čľapkanici" na diaľnici, aby som zmyl soľ. V noci prituhlo a gumové tesnenie na dverách som strhol pri ich otváraní. Odvtedy nechodím v zime. Ja tu nechcem poučovať ani nič, len aby niekto neurobil rovnakú chybu, ako ja.
1. Samozrejme, nie je to ani hospodárne, ani ekologické, moderné umyvárky fungujú úplne inak.
2. Neviem aký typ myslíš, ani kde konkrétne tá špára je, ale tesniace gumy na dverách, kde sa dotýkajú, zvyknú "skĺznuť" dole po dverách a môžu preto niekoľko cm visieť, avšak medzera je aj hore medzi rámom otváracieho priestoru a gumovým tesnením. Na starých NB18 zvyknú chýbať tie chrániče na dverách a tam zase môže podfukovať zospodu. Špára môže vzniknúť aj vtedy, keď sa zlým nastavením zatvoria krídla opačne než majú a vtedy sa častým otváraním/zatváraním tá guma ako keby prekryje s druhou gumou opačne a nedolieha tak ako má a vzniká medzera.
Choď si pozrieť umyvárku na Trnávke, autobus vyjde ako spod vodopádu. V zime sa zásadne autobusy neumývali, vždy až po zime, keď už nebol mráz.
@Valec: Je trocha rozdiel porovnávať dážď a prúd vody pod tlakom, ktorá strieka všade, niekedy aj do interiéru.
Tak to je hlúposť. Voda ktorá ostane po umytí sa predsa dá ofúkať. Teda za predpokladu, že sa na umývanie autobusov použije linka na úrovni 21. storočia.
toto nie je dôvod aby autobusy chodili zafúľané tak, že sa nedá stlačiť bez zašpinenia sa ani vonkajšie dopytové tlačidlo.
Bezpečne znamená, že sa tam vozidlo otočí zo svojho pruhu, bez toho, aby zachytávalo pri odbočovaní pevné prekážky a bez toho, aby muselo jazdiť po obrubníkoch, čo je v tomto prípade splnené. Odparkované autá nie sú prekážkou bezpečnosti, ale plynulosti dopravy.
Poslednú dobu je to neskutočna patália, komu môžem poslať bukrétu? Však mali plány na nákup nových umyvárok a teda neviem či ich obstarali alebo sú tak poruchové a pri najhoršiom mohli najať brigádnikov aby nejazdili krásne čierne a zasolené kde nevidno už ani ev.č. ani EČV
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.