ty tu porovnavas mesta ktore maju trosku odlisnu strukturu a velkost ako bratislava a tiez tam nie je vsetko take bezporuchove a super ako si myslis, ale berem system MHD maju lepsie vyvinuty ale to tiez zavisi na celom rieseni cestneho systemu v meste pretoze darmo budes mat super vymyslenu siet MHD ked budes mat na kazdom rohu zapchy vdaka IAD. Uz to pochop ze v BA su nerealizovatelne dlhe linky z jedneho konca mesta na druhy, pretoze by mali velke meskania, zjavne necestujes kazde rano v spojoch, ktore maju meskanie uz na druhej zastavke po nastupisti...
Kniha s presne takym nazvom neexistuje, mal som na mysli vysokoskolske skripta od Doc. Habardu, asi najuznavanejsieho slovenskeho odbornika na MHD. Ukaz mi jednu lokalitu v Petrzalke, z ktorej sa do centra nedostanes s max. 1 prestupom.
Linka 63 nema az taky zly interval a okrem toho je prekladana s radialnymi linkami (30, 205), trolejbusovu diametralnu linku 204 dokonca z velkej casti kopiruje. Linky 59 a 92 su ucelove!!! 59 ma prepravovat ziakov skol a zamestnancov firiem v oblasti Panty z a do Petrzalky. 92 je zase urcena predovsetkym zamestnancom VW, na pokrytie useku Petrzalka - Patronka staci interval 20 minut bohate. Okrem toho 92 si plati VW, nie mesto.
Ako tak čítam tak priznávam,že viem menej ako vy. To je jasné. Lenže tu nejde, že o to, že prestupmi dojdeš dakam skôr, a čakáš pri prestupe minimálne ale zámer č.1. je šetriť čo najviac ako to len ide. Pojmy ako "rýchlo", "krátky interval" sú len maska na krivú tvár vedenia DPB aby vyzeralo ľudsky, že im záleží aby sme dlho nečakali a došli do cieľa našej cesty rýchlo. Čakám rovnako dlho a dakedy aj dlhšie ako pred zmenami 5.9.2005, to čo sa zmenilo je to,že neprestupujem 1x ale aspoň 2x !!!
O takej knihe ani neviem. No trolejbusy v Budapešti sú len na jednom brehu Dunaja, takže ťažko by mohli ísť cez celé mesto. Kde by sa dala zohnať tá kniha? Pešť a Viedeň sú zas veľké mestá, tam dojdeš priamo do centra jednou linkou max. dvoma a prestúpiš na druhú ktorá ťa odveze na druhý koniec mesta, ale to je echt vzdialenosť. A nie ako tu, že hoc i len do centra použiješ zo stredu Petržkalky aspoň 3 linky ? to je trocha moc. Štandard ich dopravy je iný ako u nás. Tam určite chodia linky presnejšie ako tu a preto prestupy fungujú, narozdiel od Bratislavy.
Ale to nestaci... Uvedom si, ze tu diskutujes s nadsencami, ktori sa o MHD zaujimaju uz roky a vedia o tom cosi viac ako Ty (opat nic v zlom). Videl si uz niekedy taku knihu Habbardovskych teorii o linkovom vedeni? A pozri si tiez mapu liniek Viedne ci Budapesti, som zvedavy, ci tam najdes jednu autobusovu alebo trolejbusovu linku, ktora chodi z jedneho konca mesta na druhy.
Ja mám po krk týchto liniek čo všetky musia za každú cenu končiť v centre. Ak existuje nejaká linka z jedného konca mesta na druhý tak potom má otrasný interval ako napr. 59 a 92. 63 V sedle neni tiež moc výhra nikdy nejde pod 12minút. Nemyslím si, žeby ľudia nadávali na linky srkz celé mesto. Len nemajú už dnes možnosť žiadnou cestovať, lebo na 59 a 92 sú také intervaly, že ľudia nimi radšej necestujú pomaly. Inak myslím,že keby sa 34 spojila s 78 tak by tie meškania boli rovnaké. Vôbec by nebolo vidno na tom žiadne priecestie vo Vrakuni,podľa toho čo vídavam normálne na 34.
Dunčo moc ta prosim, ja tieto tvoje haluze uz niekedy fakt nevladzem citat. K tvojmu velmi krkolomnemu napadu zlucit 34 a 78 poviem len dve veci, 78 ma v dopravnej spicke v smere na Cilizsku uz ajtak niekedy neumerne meskania a keby chodila z dubravky CEZ CELE MESTO tak si tie meskania nechcem ani predstavit. a druha vec - 78cka je asi najvytazenejsi bus aky od nas chodi a neviem si predstavit ze by sa v dubravke nieco stalo a na tejto linke by autobusy proste nejaky cas nesli to by ludia bud potom ten autobus co pride prevratili alebo by sme mohli natacat dokumentarny film o sardinkach v bratislave ?
A este druha prosba, drz sa dalej od DPB lebo ked uvidia takeho blazna tak ta zamestnaju, vedenie DPB ma rado krkolomne napady a take v bratislave skutocne nepotrebujeme.
Pokial so mnou niekto nesuhlasi budem rad ak sa vyjadri...
Dubravcania by sa Ti podakovali, ked sa vo Vrakuni zase raz posere zeleznicne priecestie a im potom nepojde 34-ka. Cestovat k Tech. univerzite linkou 5 z Dubravky je zbytocna zachadzka. Netvrdim, ze 34 chodi pri STU natrieskana, ale nie je ani nevytazena (robili sa prieskumy).
Z Lamca cestovat do Slovnaftu je urcite vyhodnejsie linkou 63 s prestupom na hrane na zast. Kooperativa na linku 74. Na Ml. Nivy je vyhodnejsie cestovat y Lamca taktiey 63 s prestpom na Kooperative na 21 alebo 210. Ku Malej scene nechodi tolko ludi, aby tam bola potrebna priama linka. Nechapem, preco by si vsetky spojenia riesil cez Novy most. Vidno tiez, ze Tvoje navrhy pochadzaju z neznalosti systemu bratislavskej MHD. Treba si najprv dokladne prestudovat mapu liniek, az potom nieco hovorit... (nic v zlom)
Áno a preto som ešte nikdy nevidel 34 využitú v tom úseku. Dúbravčania ňou maximálne idú po Račianske mýto a neviem prečo by mali mať k STU dve linky ?! K 34 ešte aj 5 a s prestupom 9 a 13.
Spojenie liniek 34 a 78 by bol absolutny nezmysel. Zostalo by tym neobsluzenych vela dolezitych dopravnych tokov. Linka 34 existuje predovsetkym pre priame spojenie Dubravky s oblastou v okoli Tech. univerzity a Nam. 1. maja. A to by sa Tvojim navrhom zrusilo. A som zvedavy, ako by si obsluzil zostatkovu trasu 78. Linkou Muchovo nam. - Trnavske myto? Dlzka trasy 10 minut, zda sa Ti to dostatocne dlha linka?
Nič by som nepovedal keby sa do centra nemuselo prestupovať ale aj tam sa prestupuje. Tak ako to navrhujem ja by sa ľudia z Lamača mohli predĺženou 30 dostať bez prestupu k Malej scéne, AS Mlynské nivy a Slovnaftu.
A k comu by to podla Teba viedlo? Kolko ludi podla Teba sa potrebuje dostat z Zahorskej Bystrice ci Lamaca do Biskupic? Mesto velkosti Bratislavy si nemoze dovolit obsluhovat urcite zemia len diametralnymi linkami. Ak chces niekam tahat diametralnu linku, musi ist do tej stvrte este aspon jedna radialna (napr. do Lamaca chodi okrem diametru v podobe 63-ky aj radialna 30). Pretoze ak by tam bola len linka diametralna, ak by sa stalo nieco na Trnavke, nechodilo by z mesta do Lamca nic... Najvacsou prioritou je dopravit ludi z okrajovych casti z/do centra mesta. Take linky, ako navrhujes Ty, teda diametry, su vhodne pre mesta velkosti napr. Ziliny a mensich.
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.