Och, som netušil, že ULF je nemoderný. Oni majú také obojsmerné električka aj svoje nevýhody (vyššia cena, omnoho menej miest na sedenie) a ja by som ich každopádne do BA kupoval len pár na zvládnutie výluk a nikdy by som nebudopval pravidelné úvraťové konečné. Budapeštiansky systém, kde slučka je sprosté slovo, ma nikdy neoslovoval.
nuz ani neviem, ci Citaro trolejbus existuje Prakticky dnes je k dispozicii z NP trolejbusov len 24/25Tr. Ostatne znacky vratane Solarisu Trollino este nemaju na Slovensku homologizaciu.
k tvojmu kvalifikovanemu odhadu som sa nevyjadroval, iba som konstatoval... z tohto hladiska som si ten podjazd este neprehliadol...
.
Ked to nie je problem, tak potom som len rad, lebo v buducnosti by tadialto mohla viest trolejbusova trat... ?
Blbost. Radio si akurat tak ziska image "vtierajuceho sa". Neexistuje radio ktore pocuva viac ako 30% ludi z coho vyplyva ze VACSINA bude nespokojna. Nevraviac o ludoch co maju pod oknom zastavku a tym chces cely den pustat hudbu. Mne staci ze ma v lete denne budi Tvarozkova.
Mne to netreba vysvetľovať. Ja som jasne napísal, že kvalifikovaným odhadom je tam dostatočná prejazdná výška aj pre najvyššie kamióny (koľko je povolené? 4,5 m?) aj v prípade inštalácie troleja. Na trolej potrebuješ 40 cm, izolačná vzdialenosť je pri 600 V neviem koľko ale veľa to nie je.
som nevedel ake nezvycajne zvuky, sak to je normalne, rovnake ti vydava aj ked zabacas trochu ostrejsie z Riazanskej na Kukucinovu, niekedy ked ti stoji IGK v krizovatke skoro az za prechodom ? (ti praska klb a mech)
... ,,teraz to ma 12 a viac rokov" ... ale sak to predsa nema tolko
Reči o unifikácii sú v súčasnosti bludom. Vozidlá sa nakupujú aj so servisom na dlhé roky, firmy majú konsignačné sklady, prípadne servisné strediská, takže firma nemusí vrážať vlastné peniaze do zásob náhradných dielov. Samozrejme, že nie je potrebné mať po 2 ks z každej značky (už preto, že väčšia zákazka znamená väčšinou aj lepšiu cenu) ale mať Mercedes a Sor nie je žiadny, ale absolútne žiadny problém.
moj subjektivny ale nekvalifikovany odhad hovori to iste ? Tu aquila nieco zadrel, lebo hadzala spinu na mesto (casto opravnene) a vsetci si myslia ze je to pravda.
Re #96024 S499.1023: Ja by som bol velmi spokojny keby DPB kupil 100 Čitár z toho 75 Capašity na L21,63,93,83,39/31,.... Ale ak si zoberem, ze za tu istu cenu by mohlo byt 110-120 SORov, tak pri dnesnom marazme vo vozidlovom parku, treba ist racionalne.
Re #96026 S499.1023: ? 9,5 za 4,5mel, tak 18,5 za 9... ? Aj tak o vsetkom rozhodne tenďer.
Re #96027 810zssk: Ja uz som nadtym rozmyslal dlhsie. Vo forme dohody DPB a JCDecaux vyhlasenim tendra pre slovenske radia, ktore by zabezpceili pristresky technicky, platili by polplatky SOZA, DPB by hocikedy mohol vstupit do vysielania v pristreskoch s info. Kazdo denne by si vsak radia mohli pripisat tisice posluchacov, co by im zdvihlo podiel na trhu, takze by sa im to oplatilo.
Takže trocha to zhrniem, ktoré električkové trate by sa mali čo najskôr realizovať, v nasledujúcom poradí:
1.Šafárikovo nám.-Mlynské nivy-Ružinov
2.Dúbravka-Patrónka-Hl.st.
3. Štefánikova
Vtedy by sa spravila reorganizácia, redukcia, bola by tam iba jedna linka, ako linka 8 v Brne ? Ale stavať trať iba po Patrónke je iba polovičatým, nie veľmi účinným riešením.
ak by sa k tomu dorobila ešte trať na Štefánikovej, a postavila sa trať v Petržalke, tak môžeme 83 zrušiť a v plnej miere nahradiť električkami.. 95 tak isto.. a máme kopu ušetrených autobusov..
tiez si myslim a badam ze cela lamacska prazska a tak su vyrazne odbremenene od dopravy a tiez hocikam kam idem do mesta (vyuzivajuc IAD) vzdy pouzijem obchvat - nech zbytocne neupchavam mesto...
cize podla mojho nazoru je tangenta zbytocna a eliny mozu premavat s asfaltovym zvrskom v bus pruhu... MHD ako MHD...
myslím, že o tangentu sa vedú ešte spory, keďže obyvatelia domov na Jaskovom rade a v jeho okolí nechcú tunel pod ich domami.. Takže to bude asi ešte na dlho..
a presne ako povedal intony- bude to pre IAD, takže je to dosť nezmyselná investícia..
Tá električková trať z Hl.st. do Dúbravky by bola oveľa lepšou investíciou..
Fakticka poznamka: to parkovisko nie je pre Radio Expres, ale pre celu budovu, kde su aj priestory Expresu..
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.