Pri prechode do nasledujúcej zóny ho už musíš mať. Žiadne že platí až do prvej zastávky v nasledujúcej zóne. Čiže, v autobuse si kúpiš lístok u vodiča až z mimobratislavskej zóny, vo vlaku sa buď dohodneš so sprievodcom že si ho označíš až v Jure, alebo musíš mať lístok na 3 zóny a v Rači vyskočiť z vlaku a označiť si ho.
A este keby sa dalo ta poprosim odpoved na toto: "Co ked budem mat PCL pre 100+101 a pojdem zo zony 100 cez 101 dalej. To si budem musiet kupit CL1C uz od zony 100, resp. vyskakovat na poslednej zastavke 101 z vlaku aby som si listok oznacil?" Dik
Preco hovoris, ze DPB si zvysuje trzby na poctivych zakaznikoch? Ved podla tejto logiky to robi aj Transport for London, aj DPMB, aj DPP, aj TM Barcelona.... Ziskat kvalitnych revizorov je vraj problem, ale viac o tom neviem...
Re #102731 810zssk: Ano, musime byt pripraveni aj na prve tyzdne, ale zase kvoli nim prisposobovat cely system, to nie... Meskanie mas zobrazene na infotabuliach a tam, kde nie su, nebudu nastupovat stovky cestujucich Odpoved na to druhe som uz pisal Valcovi nizsie
Urcite vsetci na zaciatok nepremigruju na PCL. No ved uvidime, mne slo hlavne o to meskanie.
Inak, neslo by to u SL spravit tak ze pokial mam listok z predpredaja tak ho vodicovi odovzdam a on mi ho vymeni za listok z tlaciarne? Lebo toto je fakt dost odveci system.. a kolko asi potrva prva etapa?
Urcite nie som za nejake obrovske sumy pre ludi co si raz zabudnu listok. Ale pri notorickych ciernych pasazieroch to nevidim ako problem, je nevyhnutne ich co najviac demotivovat. V sucasnosti je lacnejsie cestovat nacierno a to je zly stav. Ale okrem zvysovania pokut sa to da riesit aj castejsimi kontrolami.
Este jedna vec Co ked budem mat PCL pre 100+101 a pojdem zo zony 100 cez 101 dalej. To si budem musiet kupit CL1C uz od zony 100, resp. vyskakovat na poslednej zastavke 101 z vlaku aby som si listok oznacil?
ok. Tak treba prijat 100 novych revizorov. Je mi odporne, ze si DPB vzdy chcel zvysovat trzby na poctivych zakaznikoch. Podla odhadov DPB je denne vo vozidlach 30.000 ciernych pasazierov. Keby si kazdy mal kupit len 7 korunovy listok tak je to 210.000 Sk denne plus.
Preco ma DP len cca 25 revizorov ak denne prevezie priemere 700.000 ludi. Skutocne je v poriadku mat tak malo revizorov. Alebo sa len Mirecek boji aby sa mu neznizili prijmy, keby bolo viac revizorov a casom menej ciernych pasazierov.
Ak by si mal 15-minutovy CL, uz by si mal tlak na to, aby bol prestupny (alebo aj tlak na vytvaranie priamych spojeni). A okrem toho by si mal taky ubytok trzieb, ze by musel stat 16-17 Sk alebo by sa muselo zvysit nieco ine...
Ak sa ti ten listok podari oznacit na hranici zon, potom mozes Tu je realnejsi 3-zonovy listok. Z Pezinka do BA by to ale slo. Oznacovanie na staniciach bude, u busov Slovak Lines v prvej faze oznacovace nebudu, cize bud pouzijes listok, ktory si si oznacil niekde inde, alebo si u vodica kupis novy.
Inak, kvizova otazka - kto z vas chodi na cestovne listky na jednu cestu a kto ma elektricenku? To na margo tych stoviek ludi ako pisal 810zssk... Stepovat pri oznacovaci ma zmysel len pre toho, kto nema PCL a cestuje z regiona kdesi na druhy koniec BA (napr. Pezinok - Cunovo). Ostatni sa v pohode do toho limitu zmestia.
Re #102728 Ámos: Treba rozlisovat, kedy je pokuta nemotivacna a oplati sa platit taketo "pokutove cestovne", a kedy je to vypalne. Ak maju EU mesta 40 EU (1320 Sk) pri ovela vyssom zakladnom cestovnom a my 1400 Sk, aj tak sme na tom v porovnani s nimi dost draho...
hm ok... ja som vychadzal z tych cisel.
Je skoda, ze suma pokuty sa nebude dvihat. Skutocne absolutne nemotivujuce si kupovat elektricenku na 3 mesiace o takmer 30% drahsiu ako bude pokuta. Hlavne pri frekvencii nasich tarifnych kontrol. Mna uz neskontrolovali ani nepamatam.
Tak potom sorry, ale tie cisla tam potom niekto neposkytol spravne. 1-mesacnych pre 2. pasmo je 1.5%, 3-mesacnych 1.0%, rocnych 0.2%. Mimochodom, rocnych je az 61% celosietovych, ktorych cena ide klesnut...
Opat to zopakujem - vyssie cislo ako 1400 neprejde. Ak budu nejake zlavy, tak z tohoto cisla, nie z 2000.
Ako bude vlastne riesenie oznacovanie vlakov na nastupistiach? Lebo si neviem predstavit ze desiatky (mozno aj stovky) ludi ktory pojdu povedzme do Pezinka sa nahrnu k oznacovacom na nastupisti tesne pred odchodom aby im nestratili cas. Pripadne co ked si oznacim listok a potom zistim ze vlak akosi neprichadza (rozumej meska)? Viem ze podobne to maju v Brne, ale tam som mal casovu rezervu 45 minut pri hodinovom listku, tak som to neriesil a oznacil asi 15 minut pred odchodom.. takze ako to je?
Re #102719 810zssk: To som si ani ja nevšimol. Čiže ak budem mať električenku na BA zóny, tak na 10 minútový lístok k tomu sa budem môcť odviezť vlakom až do Pezinka?
d3k0: Ako bude riešené označovanie lístkov mimo BA? Budú označovače na staniciach a v SL busoch?
ano empiricky som ich zistil z dokumentu, ktori visi tu na imhd. Pise sa vnom: "Zrušenie pásmových predplatných cestovných lístkov (PCL), keď 50% cestujúcich využíva PCL na 1. pásmo, 13% na 2. pásmo a 37% celosieťové PCL."
Re #102712 d3k0: Takze sa mozme dostat k tomu, ze pokuta bude 2000 korun avsak 50% z pokuty sa moze pouzit na kupu PCL?
V kazdom pripade si myslim, ze pokuta by mala byt vyssia ako cena za 3 mesacny PCL.
A este jedna: Ked dam vyhladat spojenie z / do Jaroviec, tak mi to chce najst spojenie na zastavku MiU Jarovce, ktora vsak neexistuje a tak mi spojenie nevie najst.
Este k vyhladavacu: Bolo by fajn keby upozornoval na sezonnu premavku liniek 29 a 43 (posilove spoje). Teraz to vypluje spojenie bez akehokolvek upozornenia ze nemusia jazdit.
Neviem preco som si myslel ze 10 minutovy plati len v 100 + 101... pre neustaleho neplatica nie je ziadna pokuta privysoka. Ja by som bol za zacatie pokuty na sume trebars len 500 sk, potom 750 sk, 1000 sk, 1500 sk a nakoniec 2000 sk. S tym ze by sa ratali len chytenia za povedzme posledne dva roky.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.