Na Nivách už postupne prebieha montáž výhybiek, jedna z nich pri pripojení z nástupišťa 210 na Mlynské Nivy ma vcelku zaujala, je tam zbiehacia a rozraďovacia výhybka tesne za sebou, ani neviem či v BA už niekde také niečo je.
Je pravda, že na 110 bude potrebné pridať tretiu koľaj po DNV, no kapacita samotnej stanice by nemal byť problém - aktuálne je tam 9 (resp. 10) nástupných hrán, čo je takmer rovnaký počet ako je tomu na W Hbf. Najväčšou chybou momentálne je, že sa vlaky na Hlst ukončujú a odstavujú namiesto toho aby sa sprejazdnili - ak by sa S20A spojila s S50/60 a S20B s S70*, vlaky by sa tam v pohode zmestili aj ak by došlo k výraznejšiemu posilneniu S-Bahnu.
A čo sa týka zahustenia MHD, určite je jednoduchšie pridať spoje z Hlst než z Trnavského (ktoré je značne vyťažené už teraz).
___
*Tu sa inak znova ukazuje, aká je hlúposť samostatne súťažiť prevádzku vlakov do Komárna.
Otazka k Hlavnej Stanici - aka je tam realna moznost zahustenia vlakovej dopravy a MHD? Lebo nie je Hl. St. na hrane kapacity, ci uz peronovej alebo tratovej (hlavne zo Zahoria)? Ja len ci by sa tam zmestili vlaky, ak by sa posilnila primestska zeleznica.
Neviem kde je to nové centrum mesta, ale žiadne vlaky do neho jazdiť nebudú. S výnimkou pár oblastí v Novom Meste a Ružinove je pre absolútnu väčšinu mesta bližšie Hlavná stanica.
Ak novým centrom myslíš Nivy, tak na Twin City je dnes jazdná doba 210kou 10 minút a aj to by sa možno dalo zredukovať pri obnovení nejakej formy X13ky. Oproti tomu je z 78 z Trnka na Twin City za 6 minút, čiže slávna Filiálka ušetrila neuveriteľné 4 minúty cesty. Nehovoriac o tom keby sa vybudovala električka po Štefánikovej a Dunajskej, čo by malo masívne významnejší efekt pre dopravu nie len do "nového centra", pri rádovo nižších nákladoch než henten vzdušný zámok na Trnku.
tak ale pokial nebude mat tato stanica napojenie na vsetky hlavne trate ustiace do mesta (co je dost nepravdepodobne) tak akekolvek delenie casti vlakov dakam (lebo vsetky sa nedaju lebo z takej trate 110 napriklad tam nemas ako zajst) nepovazujem za rozumne (a ze tak nerozmyslam asi len ja mozes vidiet napriklad v nedalekej viedni, kde vyrazili nemalo penazi prave na vybudovanie centralnej stanice mieste troch mensich....)
"Ak by sa ľudia z Trnavy, Galanty či Dunajskej Stredy vedeli dostať vlakom až do centra mesta, som si istý, že by ich viac dalo prednosť verejnej doprave."
A preto navrhuje aby vlaky prestali jazdiť do centra mesta okej, Broňa
A pritom dotyčný pán poslanec je právnik, rozprával som sa s ním a pochopil som, že doprave nerozumie ani za mak. Keď som mu to povedal, tak to aj uznal. Takže z jeho strany je to čistá politika, nič odborného. Keby sa radšej snažil pomôcť s električkou cez Euroveu a Dulák a do Slovnaftu a Pod. Biskupíc...
Ved Nivy su predsa otvorene od vlanajsieho augusta. Ibazeby niekto neustale nahraval nespravne verzie zmluv?
A Blumental tusim povodne tvrdili, ze bude v decembri...
Pane bože, načo davajú priestor očividným klamárom? Alebo teda v akom svete "prepásli sme eurofondy" znamená, že sme ich nedostali lebo nevyšlo hodnotenie, a naopak, "oprášiť projekt" s "vysúťaženou stavebnou firmou" znamená prekopať ho tak, aby nejakým zázrakom zrazu bol rentabilný?
celkom zaujímavý nápad, len nechápem načo by si cez víkendy skracoval L9 po molecovu keď cez víkend je dostatok obojsmerných vozov a cez týždeň by si zase výrazne oslabil kapacitu v KV
Podla mna minimalne pri L1 je zbytocne tahat kazdy druhy spoj iba po Nam. L. Stura - usetri sa skoro nic skratenim uz aj tak kratkej linky. Pri pocte vozidiel na L3 to pri dlzke trasy/jazdnej dobe moze byt zaujimavejsie.
Pomerne dlho tu diskutujeme kvôli výpadkom o trasovaní L1/L3 do Petržalky a o jedno/dvojlinkovom variante všeobecne. Po otvorení Karlovesko-Dúbravskej radiály vzniká postupne problém so zabezpečením výpravy vhodnými vozidlami (nedostatok nízkopodlažných vozidiel, prebytok K2).
Už dávnejšie mi preto napadol nasledujúci návrh trasovania:
L1: Hlavná stanica - Nám. Ľ. Štúra / Petržalka každý druhý spoj
L3: Rača - Špitálska - Nám. Ľ. Štúra / Petržalka každý druhý spoj
L4: Dúbravka - Špitálska - nábrežie - ŽST N. Mesto / Zlaté piesky každý druhý spoj
L9: Ružinov - Obchodná - Karlova Ves
L7: posilová linka Rača / ŽST Vinohrady - hlavná stanica
- aspoň čiastočne sa tým vyrieši situácia prípadných výpadkov v Petržalke, ktorá je podľa mňa najčastejšie skloňovaným problémom
- zachová sa jednolinkový variant s výhodami častých intervalov a to vrátane úsekov v centre (pri dvojlinkovom nie je možné)
- uvoľní sa časť nizkopodlažných električiek z L3 pre potreby iných radiál
- vznikne možnosť prípadného zahustenia intervalu L3 do Rače (možnosť zaviesť interval 3-3-2 pri 8 minútach / 4-3-3 pri 10 minútach v špičke tak, že by do Petržalky šiel každý iba tretí spoj)
- ušetrené obojsmerné vozidlá z L3 by bolo možné využiť na prípadné skrátenie L9 po Riviéru v časoch prebytku kapacity v K. Vsi (napr. víkendy ráno)
Zároveň sme si na L4 overili, že si cestujúci postupne zvykli na dve rôzne konečné jednej linky a podobne by to bolo aj v prípade L1/L3, na ktorej väčšina cestujúcich cestuje do centra a neboli by tak rozdielnymi konečnými stanicami dotknutí.
Myslím, že by sa zišlo aktualizovať schému denných liniek.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.