Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: NN #111740:
mala by byt zrusena do piatku, davaju dole zeriavy pri trati, ulica je neprejazdna. konciace L78 sa tocia 3x doprava okolo panelaka pri TPD.
Kedze nemame ziadne nove info od Branka, tak aspon info o Ikem: Ike ohrozuje v Texase rafinérie a NASA. ?
Neviete dokedy je zrusena zastavka Muchovo namestie? Som o tom nenasiel nikde oznam len dnes prekrytu a busy stojace u Vavilovovej, aj uz vcera sla 78 na zastavku farskeho pri TPD, neviem kade to potom vodic otacal.
Reakcia na: eraser #111735:
videl som aj bus , tyždeň dozadu s napisom na displaji:
"666 Zvláštna jazda Krematórium" ?
Mám jednu otázku v súvislosti s históriou MHD BA. Sú ešte nejaké publikácie týkajúce sa histórie k dispozícii? Ak áno, tak kde sa dajú zakúpiť? A čo by ste mi odporučili ako najlepšie? Ďakujem.
Reakcia na: Martin Fundárek #111732:
Otázka je čo nakoniec postavia. A napojenie na trať stredom Petržalky je nezmysel na n-tú. Takže prevádzkovať vlaky v hustejšom intervale ako 10 až 15min z Petržalky do Rače - Sv. Jur a Pezinok / Východné - Vajnory nemá zmysel, nakoľko stanica vo Vajnoroch je na kraji celej dediny a v Rači tiež nie je stanica 2x po ruke, no tí čo to majú pešo na skoro a bližšie ako z električky na Čachtickú tak by toto spojenie využili ale najmä vlak z Východného (ex-155) by sa uživil dobre ?

Keď už rozširuješ nejakú trať a plánuješ tam hustejšiu prevádzku, tak treba počítať aj s nákupom nových vlakových jednotiek, takisto ako pri plánovaných električkovcýh a trolejbusových tratiach to nie je len pobláznenie typu "bude nová trať" ale aj otázka "čo po nej bude jazdiť" a to koľko peňazí treba na obslúženie nových tratí novými vozidlami sa nikde neuvádza keď sa o tom píše, lebo nikdy niesú konkrétne plány ktorá linka by tam mala ísť, že je to zbytočné predbežne plánovať, lenže keď ani nevytvoria nejaké varianty tak nebudú vôbec vedieť koľko nových vozidiel bude treba.

Chcem ti povedať, že nenadávam na to čo hovoríš, ale neverím vôbec tým projektom lebo na električku do Petržalky sa chystáme viac než desať rokov, mám 10rokov staré výstrižky z BA novín o električke a pod. sľuboch. A koniec koncov ani TEN-T nerieši mnoho, len dopravu prímestkých do BA troma zastávkami v tuneli bližšie k centru. Viem si predstaviť, že ľudia ktorí to budú mať k trati kúsok pešo alebo jednu až dve zastávky busom tým vlakom pôjdu ale nie predstava Slávikovho typu, že celá Petržalka bude chodiť na Pribinovu, ASMN a Filiálku.
Reakcia na: Sati #111613:
nástuop BZ do funkcie apríl 2007, tj pred 18 mesiacmi. kecanie o nových busoch mesiac-dva po nástupe. hovorenie o vyhlásení tendra termíny marec 08, jún 08, september 08, polovica septembra (rok už nepovedal)... medzitým (spíšem ti iba rok 2008) stihol tendenčné vyhlásenie tendra na sorbusy (15.04.) "do 11 m" (300 mil), 2x (29. 02. a 23.07.) vyhlásenie tendra na leasing 20-30 busov (najprv 170 a teraz 400 mil), reko hnilých karos (17.03 - 69,5 mil.), nákup (22.07.) "komponenty na prestavbu Karosa" (20,5 mil.) tu má cifru takmer 800 mil. ktoré DPB vrazil v rámci VS do busov + skvelý nákup BN9,5. takže za to sa už nedal vyhlásiť tender dajme tomu na nejakých 70-80 ks kĺbov?
Re #111629 djscorpion: pohodlne do metra? čiže radšej sa trepať 5 minút cez eskalátory tam + ďalších 5 von, ako ísť peši na zastávku na povrchu + ísť z povrchu tam, kde potrebujem, pretože metro určite nemá zastávky každých 300 metrov? ďakujem, neprosím. + termín udržiavacie náklady ti niečo hovorí? koľko stojí údržba povrchovej trate elín a koľko tunelu + koľko financií vyvalíš na ďalšie podkopávanie Dunaja?

Ku http://www.imhd.sk/ba/index.php?w=213621323033ef393621323033ef1f&id=6103
by som sa chcel spýtať, či to je tá "modernizácia 8ks K2" za 111,5 mil CZk?
V ozname o víkendovej výluke v KV je dosť podstatná chyba: "Linky č. 5 a 9 pôjdu po svojej trase po zastávku Kapucínska, odtiaľ cez tunel, nábrežie, Šafárikovo námestie a Námestie SNP na Obchodnú, kde sa od zastávky Poštová napoja na svoje trasy do Rače, resp. k ŽST NOVÉ MESTO. " Nemá byť na Astronomickú?
Reakcia na: pepke #111727:
Myslis si, ze po vybudovani Lamacskej brany bude 21 prechadzat len okolo? Obavam sa, ze budu velke tlaky, aby sa motala aj v danej lokalite a mala tam zastavky. Okrem toho v case, kedy by to malo byt hotove uz kludne moze byt na Lamacskej rovnaka zapcha ako pred postavenim tunela. A potom az tak jednoznacne rychlejsia byt nemusi. Ak sa na buducnost pozerame s pohladom "teraz je elektricka pomala", tak je to dost kratkozrake. Alebo sme sa uz zmierili s tym, ze sa elektricka v BA k lepsiemu zmenit neda?
Reakcia na: eraser #111674:
"A ty ako vieš, že nebude ako som ja povedal? ? Pracuješ na železnici alebo poznáš faktory, ktoré to budú určovať? ?"
1. Projekt bol dostatočne medializovaný na to, aby som si základné parametre všimol.
2. Nemá zmysel tunel budovať ako vysokorýchlostný, pretože vzhľadom na blízkosť staníc Petržalka a Filiálka, kde sa predpokladá zastavovanie expresných vlakov, nebude možné dosiahnuť onú vysokú rýchlosť, ani keby dal fíra plný knedlík.
3. Nie je dosť dobre možné budovať tunel ako vysokorýchlostný, pretože aj keby neplatilo 2., tak keby sa ti stretli dva vlaky v 160-ke v nácestnej zastávke, tak by asi čakajúcim ľuďom potrhalo ušné bubienky.
Neni v tomto update chyba v dátume 2.-3.8.2008 ?

http://www.imhd.sk/ba/index.php?w=213621323033ef393621323033ef1f&id=6133

To už podľa dátumu malo byť.
Reakcia na: Solider #111717:
To predlžovanie tratí je somarina lebo vôbec sa neuvažuje s rozšírením električkovej siete v centre! To potom napr. spoje z DNV zrušia alebo zredukujú a budú premávať cez centrum zas len cez Obchodnú alebo Špitálsku ❓ ? Nebola by na škodu trať od Šafka cez Dostojveského rad k Autobusovej stanici s pokračovaním cez Mlynské nivy a ďalej cez Košickú k eline do Ružinova. Na Mlynských nivách by sa potom mohlo pokračovať v budovaní trate cez Prievozskú a Gagarinovu na Dolné hony. Takto aspoň bude viac tratí v meste a po rozšírení do Devínskej N. Vsi a Vajnor by mohli električky premávať po rozmanitejších tratiach v centre. Každý uzná, že tie dve možnosti prechodu cez centrum pre električku sú žalostne málo, ktoré aj tak okrem iného sú od seba vzdialené do 500m ❗ ?
Reakcia na: aquila #111708:
Keďže na železniciach to vyzerá všelijak a je tam silný boj určitých ľudí o to komu dajú na čo zakázku, tak ľudia poverení MHD by sa mali separovať od TEN-T a riešiť si dopravu v BA po svojom, čiže zaplátať súčasné diery a pokračovať v rozvoji električky - nie pokúšať sa preskočiť jednu etapu ?
Reakcia na: pepke #111727:
Električku vybudovať po Lamačskú bránu, ďalej tomu nevidím nejaký perspektívny rozvoj...
Reakcia na: Valec #111726:
ale má zmysel tú električku vôbec budovať, keď bude zriadená tá zast. DNV-sídlisko? Myslím, že v tom prípade by sa všetci hrnuli do vlaku alebo do L21 a električku by využívali ľudia akurát na tých úsekoch typu DNV-Dúbravka, čo by teda asi nebolo adekvátne využité. Ale toto je hudba ďalekej budúcnosti, takže snívajme ďalej...:D
p.s.: električka rýchlejšie ako 21? No ja neviem, ale keďže 21 chodí po diaľnici tak to hádam tak skoro nebude také zlé...
Reakcia na: pepke #111725:
Kým električková trať dorazí do DNV, tak už snáď bude postavená aj železničná zastávka DNV-sídlisko, čo pomôže odľahčiť L21. Naviac, takáto električková trať pomôže k zrušeniu liniek 20 a 22.

Osobne si by ma však neprekvapilo, ak pri súčasnej dopravnej mizérii bula v čase dobudovania tej trate električka v centre rýchlejšie ako L21.
Reakcia na: Valec #111724:
ja ti rozumiem. Ale osobne pochybujem, že by malo zmysel postaviť trať, s ktorou by sa daný obyvateľ DNV dostal do centra za nejakých 45 minút. A využitosť tej električky v úseku DNV-Dúbravka by síce mohla byť slušná, ale po tej trase chodí teraz L20 a L22 ktoré majú o dosť redší interval aj kapacitu. Tým pádom by L21 bola ešte plnšia ako je teraz, keďže by sa jej asi redukovali intervaly.
Reakcia na: pepke #111723:
A kto tvrdí, že tá električka nepôjde do centra? Ja len hovorím, že ňou nemusí cestovať ten, kto to bude mať iným spojom rýchlejšie.
Reakcia na: Valec #111721:
sorry neprečítal som si celkom tvoj príspevok. Ale aj tak, načo je električka ktorá nechodí do centra?myslíš si že to bude tak využívané?

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.