Nech sa paci Myslim ze aj tak by to bolo vyuzivane, hoci podmienkou je zrusenie zvrhleho nocneho priplatku (neverim ze by boli schopny dat primestsku bez nocneho priplatku a mestsku s nim).
tak tak... urcite by som bol za to aby sa spustil nejaky pilotny projekt (napr pre jeden okres s jednym odchodom za noc v piatky a soboty), ako by sa to ujalo.
Ja som vychadzal z intervalu 2 hodiny + doplneny jeden spoj okolo polnoci.. ale to uz by chcelo cisla kolko ludi by bolo ochotnych tie nocaky vyuzivat (a pri akej tarife)..
jj len asi by som dal horsi interval... myslim ze by stacili dva tri odchody za noc...
a ako vravis - nosna linka + pripoje
priklad pre okres Senec.
Nosna linka by sla BA-Ivanka-Bernolakovo-Velky Biel-Senec-Blatne-Igram-Cataj
Pripoj (minibus) by siel Senec-Boldog-Reca-Kralova-Kostolna-Turen-Nova Dedinka-Tomášov
pre obce ako Nový Svet s 60 obyvatelmi kde chodi normalny autobus 3x denne by bol nocak luxus. Neviem vsak ci je to pravne osetrene a ci by tam nebol povinny spoj
to uz by asi zalezalo od Slovenskych ciar by to bolo sukromne alebo verejne
Ak vychadzame z koncepcie BID a preferencie kolajovej dopravy, tak by som z tohto konceptu vychadzal aj pri nocakoch v regione (teda aj v meste, ale to nechcem znova riesit)..
Moja idea by bola asi taka, ze k sucasnym rozjazdom MHD by sa pridali rozjazdy primestskej dopravy (vlakov, autobusov..) a to napriklad 23.30, 00.30, 01.30, 03.30 - s tym ze vzhladom na fakt ze nocna doprava je vecer biedna tak bud by sa predlzila premavka dennych liniek, alebo by sa pridal aj rozjad 22.30 len pre primesto.
Povodne som sice napisal, ze by som to navrhol stavat na vlaku, ale ako tak uvazujem, asi by bolo lepsie to riesit autobusmi. Predsalen su mesta / obce kde je stanica daleko a ak nechceme mat milion pripojov tak je lepsie to cele riesit busom... Jednym nosnym + k nemu pripoje..
suhlasim... ak by bola MHD
1) spolahliva
2) pohodlná
3) konkurencieschopná
tak IAD upadá... žial mesto robí MHD naprieky... ja napr do centra mesta chodím výhradne MHD... z DNV som mal super spojenie električkou... teraz ako dokašlali tu preferenciu, tak už to také super nie je...
presne ako vravíš...
ad. nočná krajská
osobne by som to videl tak, že každý spoj by šiel do okresného mesta + Šamorín (a miesto PK do Modry)... pričom zo SC, MA a PK by na tento spoj nadväzoval nejaký minibus, čo by si obehol všetky menšie obce. v okrese (ktoré neobslúžil hlavný spoj)
tak ty si necestoval v zime na Einsteinovu 1,5h s troma prestupmi, pričom každý bol veľmi veľmi nespolahlivý... až si napokon po zlej kombinácii zistil, že autobus vynechal a musel si v zime utekať po Novom moste (beh v zime je sviňa...) aby ti milá pani Kissová zatvorila mrežu tesne pred nosom, lebo si prišiel 7:56 ? áno, to ma vyčerpalo a to som nemal ani 20 ? ? ?
ja by som bol za lenže sa bojím, že to asi zabudli vymazať 84ku. aj keď.. v prípade potreby 8 Su na 88 a 4 na 96, ostáva ešte 8 vozov (práve na 84?) + 1216 a tuším 1203 (či čo to vlastne malo nedávno tú búračku)
Re #121022 M3go: 22 SU stálo tuším tesne nad 200 mil. (202,5?) vtedajších korún
Presne tak Aj to ze vyuzivas MHD je urcita pohodlnost, poznam jedneho.. exota.. co ide denne peso trasu od Svantnerovej zhruba po konecnu Karlova Ves
Vacsina veci co si spomenul (s vynimkou tej donasky atd. - tam velmi ina moznost ako IAD nie je) len dokazuje neschopnost mesta a kraja zabezpecit aby VHD bola konkurenciou.
Predstav si ze by sme mali obrovsku siet buspruhov a elektriciek. Nove klimatizovane vozidla, dobre intervaly a socky by boli vyhadzovane. Tvoje body 1 a 2 by odpadli a VHD by sa stala vyuzivanejsiou - bola by rychlejsia a mozno by si bol po tej ceste menej vycerpany (kratsia a nemusis sa sustredit na soferovanie).
Podobne nocna doprava v kraji.. Viem si predstavit ten "megarozjazd" na hlavnej stanici - vo vybranych hodinach by neodchadzala len MHD, ale aj vlaky ku ktorym by dalej nadvazovali nocne primestske autobusy (v pripade potreby by niekolko z nich zacinalo uz na hlavnej stanici)..
pohodlnosť... to nie je len o pohodlnosti pohodlnosť je príliš nejasná a nedefinovateľná veličina... v podstate o pohodlnosti je aj MHD (veď môžeš ísť peši) alebo napr. výťahy a pod...
častokrát je to ale aj o praktickosti...
napríklad mám zamestnanie ďaleko od domova... V zime keď idem VHD tak mi cesta
1) dlho trvá
2) som po ceste vyčerpaný
3) môžem nachladnúť od spolucestujúcich
všetky faktory potom rapídne znižujú môj pracovný výkon.. + miesto času, čo trávim v VHD môžem už pracovať...
to bol len príklad...
a častokrát je IAD využívaná lebo využívať VHD by bol nonsens... napríklad rôzne doručovanie, donáška a podobne vieš si predstaviť, že si v Devínskom Jazere objednáš pizzu a ten chlapík by mal ísť na stanicu, čakať na osobák atď? :)))
alebo keď idem v zime na skúšku... nechcem si predstaviť ako by som mal došliapaný a ofŕkaný oblek, kým by som sa tam dotrepal... ak je k dispozíci auto, je to lepšie riešenie
ďalší a podľa mňa dosť limitujúci faktor je neexistencia nočnej dopravy vrámci kraja... keď idem mimo BA niekam, kde plánujem byť dlhšie ako do 21.00 iná voľba ako auto neexistuje a pod....
Vidis, takze to je o pohodlnosti Ale to nie je nieco preco by mali byt odsudzovany IADisti. Za to by sme mali odsudzovat mesto a kraj, ze nevedia poskytnut dostatocnu alternativu aby ludia chceli prejst z IAD k VHD
Ja len tak mimochodom ma teraz napadol navrh na anketu,
zaujímalo by ma či ľudia jasdia na električenky, na lísky, alebo na čierno...
docela by ma zaujímalo ako by vyzeral výsledok...
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.