V New Yorku nemajú metro v o nič lepšom stave ako my električky, a pomedzi bezdomovcov sa tam vozia aj páni v obleku. Koniec koncov tí čo v banke pracujú na pobočkách (teda tí chudobnejíi bankári) sa predsa môžu do obleku obliecť aj v práci (aj tak v ňom všetci do práce nechodia) a tí z manažmentu v luxusných limuzínach na to majú. A keď nie, platí pre nich to vyššie aj pre nich. ? Čo myslíš, ako je to v tom Londýne?
Celým týmto sa ale nesnažím navodiť dojem, že už zajtra by som mýto zaviedol. Ale časom (keď pozerám na stav na cestách konštatujem že nie až tak dlhým) sa k tomu budeme musieť tak či tak uchýliť. ?
s tymi maskami urcite to netreba podcenovat ale momentalne to urcite nehrozi, je rozdiel medzi dialnicou ktora je spoplatnena na celom Slovensku a je to dohodnute tak vsade, nie nasetrene peniaze by sa urcite nesplachli ale povedz mi co ponukas ludom ako nahradnu alternativu, neda sa ich vyhnat z aut len tak, dam priklad, mnoho ludi robi v bankach v obleku, sucasna situacia neumoznuje aby isiel mhd ved vozy nie su v najlepsom stave o tom vieme vsetci ? a nechceju platit viac , co urobia? sam neviem odpoved ale bude to rozne, myslim ze bratislava jednoznacne nie je pripravena na takyto system
Veď práve. Ale to nie je chyba systému výberu mýta, ale chyba myslenia ľudí, ktorí nás majú zastupovať. A to sme si na pekný obraz vybrali zástupcov. ?
Čo sem pletieš vodičov? Myslíš že je pre nich férové platiť za diaľnice, keď ešte pred 20-timi rokmi boli "zadarmo"? Myslíš, že vybrané peniaze by sa spláchli do Dunaja? Však tie by sa mohli venovať na rekonštrukciu ciest, zlepšenie MHD v danej lokalite, údržbu zelene, teda do takých vecí, ktoré sú automobilovou dopravou poškodzované.
Tu vôbec nejde o vodičov, ale o ľudí. A o to, či je pre väčšinu výhodný súčasný živelný stav, alebo ho treba nejako (ak máš lepší návrh sem s ním) regulovať. Či sa s tým začneme zaoberať až vtedy, keď na prechádzku po centre bude nutné vzidať si dýchaciu masku?
smutné, že to takto skonštatujem... ale vzhľadom na to, že sme na Slovnesku a že je tam toľko roboty s € a týkalo by sa to tak veľmi vyvolených, by to bolo veľmi ľahko obabrateľné...
a myslis ze by to bolo voci vodicom teraz ferove? mhd tu este nie je na takej urovni aby sme mohli presadzovat taketo veci. ked budu vsetky vozidla moderne, ciste a celkovo bude mhd porovnatelna s Londynom potom mozme nieco podobne robit ale teraz?
Jo, a aby som nezadubol. Mýto je len poplatok za vjazd do zóny. Parkovanie sa platí zvlášť, to ale z domácich nikoho neprekvapuje, lebo v Británii sa bežne platí aj za parkovanie pri hypermarkete na okraji mesta (kde okrem toho hypermarketu v blízkosti nič iné nie je).
V Londýne (a zrejme aj Manchestri) funguje výber mýta nasledovným spôsobom:
Je vytýčená zóna (http://www.tfl.gov.uk/tfl/roadusers/congestioncharge/whereandwhen/assets/DetailMapECCZ.pdf), vjazd do ktorej je v učených časoch spoplatnený (v súčastnosti sumou 8 libier, t.j. takmer dvojnásobok celodenného lístka na MHD v danej zóne). Na každom mieste pri vjazde do tejto zóny je, okrem informačnej značky) umiestnený kamerový systém, ktorý sleduje a zaznamenáva evidenčné čísla vozidiel. Údaje o EČV sa zasielajú na centrálne miesto, kde sa radia do databázy. Vodič, ktorý vojde do tejto zóny je povinný do konca príslušného dňa uhradiť sumu poplatku. Zaplatiť sa dá rôznymi spôsobmi (SMS, automat...). Pri platbe je nutné uviesť EČV. Údaje o platbe sa tiež odovzdávajú do centra a porovnávajú sa s databázou EČV vozidiel, ktoré do zóny vstúpili. Kto si do konca dňa nesplní povinnosť platby, dostane v priebehu nasledujúcich dní domov veľmi drahú fotografiu.
Takže žiadne mýtnice, žiadne nálepky, alebo železné portály nad cestami. Vodiči tiež nie je nijako obmedzený pri vjazde do centra zastavovaním.
Takže na takýto systém je potrebných niekoľko kamier (podľa počtu vjazdov do vymedzenej zóny, príp. aj nejaké kontrólne naviac v rámci zóny), kilometre káblov, vyhodnocovacie centrum, zopár automatov na platbu ale hlavne úpravu legislatívy a POLITICKÚ VÔLU.
mas pravdu ta cena zavedenia by nebola vysoka ale bolo by to tazke az nemozne zabezpecit tam nesli auta, ved mame desiatky vychodov a doprava je uz tak dost pomala a este keby si v piatok dal tam nejaku budku s rampou kde by sa vyberalo myto tak myslim ze dost vela vodicov by sa stazovalo taketo trafene napady milujem ? ?
V Bratislavě jezdí 25Tr s kastlí Citelis Euro III. Citelis Euro III má v zadním článku u 3. a 4. dveří jeden schod. Ta fotografie zlínské 25Tr je již s kastlí Citelis Euro IV, která je 100% nízkopodlažní. Citelis Euro III měl nádrž na naftu pod podlahou, ta se tak u Citelisu Euro IV musela přesunout do prostoru pro cestující.
Práve o cenu zavedenia by som sa nebál. Budúci prevádzkovatelia by sa išli potrhať za to, aby to mohli za vlastné postaviť a potom už len brať %-tá z výberu.
Re #123057 Ike: Nič v zlom, ale čo takto si preštudovať, ako to funguje v zmieňovaných mestách. Alebo snáď myslíš, že na diaľniciach sa tiež budú stavať také mýtnice, ako majú v Chorvátsku? ?
o akom myte to tu rozpravas? vies ake peniaze by chcelo zavedenie tohto myta? a dalsou vecou je, ze urcite by si to vyziadalo upravy v legislative a ty si tvaris akoby
to bolo otazkou par dni a co by to bolo za obmedzovanie ludi?
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.