Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: doktor54321 #125234:
Niekde som čital že prečo na niektorych linkach (18)vo Viedni nemôžu byť Ulfy. Len si nepamätam dôvod. Tak asi preto ma Viedeň ešte tie stare duewagy.
Reakcia na: Majo #125231:

Stejně si myslím, že vzhledem k finančním možnostem budou tramvaje Vario LF pro Bratislavu optimální. Proto si myslím, že by 9 Varií LF2 v Bratislavě klidně mohlo být. Později k nim mohly přijít unifikované LF3 a časem mít základ vozového parku na Variích.
Reakcia na: MiroBA #125229:
Ako som už spomínal, DPB nerozhoduje o tom, koľko financií dostane od mesta, a preto sa musí uspokojiť s tým čo má. Neviem, ako Ti to už mám vysvetliť, aby si ma pochopil, ale v Brne ani v Sarajave nerobili K3R (Satru III) z už modernizovaných K2R (Satra II), ale buď zo sarých K2, alebo ako novostavby. Takže zo súčasných K2S by si už len tak ľahko K3S nespravil. To, že tu máme príliš veľa typov autobusov ešte neznamená, že ku ich obrazu máme prispôsobiť aj električky. Mimochodom, Ty máš pocit, že by sme mali v BA T3R? Nemyslel si náhodou T3P? A tiež mi nie je jasné, prečo rozlišuješ T3SU od T3SUCS a K2 od K2YU, keď je to viac-menej to isté.
Reakcia na: Majo #125231:
No radšej dve varia ako 4 K2S. Aké zlepšenie prinesie K2S? Úsporu energie, ale pri prístupe DPB toto nemá význam (cez víkendy električky s úspornou výzbrojou postávajú a jazdí množstvo obyčajných T3, prípadne zbytočné súpravy 2xT3). Takže radšej mohli už byť nejaké NP a popritom by sa pomalšie modernizovali K2. Lebo rozdiel medzi K2 a K2S je "žiadny".
Reakcia na: m@rtin #125224:
"....modernizovat v roce 2008 tramvaje na vysokopodlažní v hlavním městě země v EU, je přeci jen hodně zvláštní.."
Pokiaľ viem, tak tie minulý rok modernizované viedenské električky(tie, kt. sa modernizovali v Prahe) boli vysokopodlažné.
Re #125229 MiroBA:".., T3R,..."
Asi si myslel T3G
Reakcia na: MiroBA #125229:

"Alebo už aj len taký Olomouc"
Taká Olomouc. Olomouc je ženského rodu ?

"V nízkopodlažnosti električiek nás už KE bohužial predbehli lebo majú aspoň tých pár KT8D5RN2."
Jen bych doplnil, že z bývalého ex CS je Bratislava jediným městem s tramvajovým provozem, které nemá NP tramvaje. Pokud tedy nepočítáme provoz Trenčianská Teplá-Trenčianské Teplice ?

Vysoké Tatry: 15x 425 = 15
Most: 2x Škoda Astra = 2
Liberec: 12x T3R.PLF = 12
Olomouc: 4x Škoda Astra, 3x Inekon Trio, 6x Vario LF1 = 13
Plzeň: 1x Škoda Vektra, 11x Škoda Astra, 4x K3, 3x KT8D5.RN2P, 9x T3R.PLF = 28
Košice: 6x KT8D5.RN2 = 6
Ostrava: 14x Škoda Astra, 9x Inekon Trio, 15x KT8D5.RN1, 2x Vario VV60LF, 26x vario LF1, 1x vario LF2, 3x Vario LF3 = 70
Brno: 17x Škoda Astra, 6x Škoda 14T, 7x KT8D5N, 17x KT8D5.RN2, 4x K3, 4x Vario VV60LF, 7x Vario LF1, 4x vario LF2 = 66
Praha: 12x T3R.PLF, 24x KT8D5.RN2P, 60x Škoda 14T = 96
Reakcia na: m@rtin #125227:
Ale K3 nemožno vzhľadom na podiel nízkej podlahy (cca 10%) považovať za klasické nízkopodlažné vozidlo. Uľahčí sa tým preprava cestujúcich na invalidnom vozíku, ale to je asi tak všetko - iné výhody nízkopodlažného vozidla sa strácajú (urýchlenie nástupu atď.). Z tohto dôvodu som aj ja zástancom nákupu električky s aspoň 50%-ným podielom nízkej podlahy. K3 by bola len ďalší atyp navyše, aj tak by sa ich spravilo len pár kusov, lebo skôr či neskôr by sa aj tak prešlo na nízkopodlažné električky s väčším podielom nízkej podlahy.
Reakcia na: m@rtin #125224:
Ak by magistrát uvoľnil viac financií na nákup/modernizácie električiek, mohli sme tu mať aj nízkopodlažné, s tým súhlasím. Ale keď vychádzam z reálnych možností DPB, ak by sa minulý rok neurobili K2S, ale Variá LF2, boli by zo 4 modernizácií možno tak dve. DPB môže skákať s modernizáciou električiek len do takej výšky, do akej mu to mesto umožní. Nehovoriac o tom, že by to bola naozaj "úžasná" unifikácia, keby sme mali v jednej vozovni T3M, T3G, T3S, K2G, K2S, T6A5, Vario LF2 a ešte nejaký typ 3-článkovej NP električky. Takto bude aspoň o jeden typ (Vario LF2) menej, čo je podľa mňa dobré, navyše tých Vario LF2 by aj tak viac ako 9 byť nemohlo (jedine, že by boli kúpené ako úplne nové, ale to by zas nebolo potrebné do premávky).
Reakcia na: Majo #125228:
min. na jednej strane nie..a nevsimol, ak ano, ospravedlnujem sa.
Reakcia na: Majo #125219:

OK dobrie viem, že sa musí šetriť a teraz sa s tým nedá dokopy už nič robiť. Len prečo vedenie DPB i mesta lepšie nepredvída? Peniaze nie sú ale mohli by byť -ale v tom má podiel i mesto.
-Mali pozemky pod hradom predať o polovicu drahšie a aj z tej polovičky si nenacpať čo-to do vačku a bolo by peňazí aj na nové električky.
Akože nie sú peniaze? - však BA je hlavné mesto preboha.
A Ostrava, Brno môžu mať peniaze? Alebo už aj len taký Olomouc. V nízkopodlažnosti električiek nás už KE bohužial predbehli lebo majú aspoň tých pár KT8D5RN2. Tých 16 Vario či tam bude alebo nie - to ozaj neviem. Ja som to tu nevytiahol.
To aby sa z BA nestalo Brno -už aj tak sme min. v autobusoch.
Plne chápem -unifikácia, no myslím, že tu ja osobne by som radšej zvolil nový typ ako vysokopodlažné K2S. Už jeden typ navyše by nás nezabil -aj tak to tu máme už teraz pestré T3SU, T3SUCS, T3MSU, T3R, T3S, T3AS, T6A5, K2(aj ked už prakticky končí), K2YU, K2S, K2G.
Tak viem, tiež že K2S na K3S nie je len tak prerobiť -ale zase zaujímavé v Sarajeve to ide, v Brne to ide len u nás to NEJDE.
Z iných miesť obdivujem napr. Ostravu ktorí perfektne modernizujú svoj vozový park, navyše vyvýjajú v spolupráci z inými firmami nové typy vozidiel, nemajú problém s nákupom ani autobusov ani trolejbusov a pritom je to "len" banícke mesto.
Ešte k tomu počtu kusov električiek do r 2011, síce sú to už len 2 roky -ale kto zaspal dobu? 5ks -nech sa nikto nehnevá ale to je strašne málo z vyše 220ks.
5ks može si objednať akurát tak Liberec alebo Most-Litvínov.
To je chyba mesta, že NEVIE hospodáriť -hlavná vec, že sa všetko predalo -PKO, Lodenice, Vydrica...pomály aj naše gate.
Reakcia na: fanatikmhd #125226:
Ak si si nevšimol, už to tu bolo ❗
Reakcia na: Majo #125225:

"Okrem toho vymýšľať s K3 v čase, keď už existuje Vario LF3, je nezmysel."

Jaký je rozdíl mezi cenou za K3 a za Vario LF3? Dvoj-trojnásobný?
Ukrajnci to ale zas vedia rozpalit s T3... http://zatramvaj.at.ua/index/0-49 uzite si novu generaciu elektriciek T3...
Reakcia na: M3go #125222:
Nie. Buď K2 zmodernizuješ na K2S, alebo ju zmodernizuješ na K3S, ale z K2S už K3S bez zložitejších technických zásahov nespravíš. To nie je len tak, že "vložím tam ešte jeden článok a bude mi to chodiť"... A ešte mi vysvetli, čo by potom jazdilo namiesto tých K2S-iek? Či len tak zo srandy zvýšime kapacitu aj na linkách, kde to nie je potrebné? Okrem toho vymýšľať s K3 v čase, keď už existuje Vario LF3, je nezmysel.
Reakcia na: Majo #125219:

Dovolím si nesouhlasit. Vše je otázka peněz a kdyby Bratislava (rozuměj magistrát / radnice) nízkopodlažní (rozuměj moderní) tramvaje chtěla, dávno je mohla mít.
Nikdo přeci nechce, aby se z BA stalo druhé Brno, ale na druhou stranu modernizovat v roce 2008 tramvaje na vysokopodlažní v hlavním městě země v EU, je přeci jen hodně zvláštní. Varia LF jsou na trhu už 5 let. Pomalu každý provoz v Polsku kupuje nové nízkopodlažní tramvaje po desítkách kusů a Bratislava ne? To má Bratislava menší rozpočet než nějaká Wroclav?
je to o prioritách. Osobně jsem přesvědčený, že kdyby Bratislava chtěla, dávno už mohla nízkopodlažní tramvaje mít. A když ne Citadisy, Combina, Končary, Poršetry, Pesa, tak alespoň několik kusů Varií už ano.
Reakcia na: M3go #125222:
Potom je tu ešte možnosť spraviť s t3+t3
toto: http://www.parsnova.cz/index.php?im=63&lang=en
Reakcia na: Majo #125219:
Medzi k2s sa da dať ešte jeden diel viď Sarajevo
http://www.parsnova.cz/index.php?im=66&lang=en
Reakcia na: MiroBA #125217:

Tramvaj K3 je modernizace:
Brno z tramvej K2 http://foto.bmhd.cz/foto/2006/20061011/1753.jpg
Plzeň z dvou tramvají T3 http://www.tenzor.cz/tramvaje/plzen/311-7p.jpg

Tramvaj Vario LF3 je nová tramvaj:
http://www.pragoimex.cz/i/Image/2IMG_1506.jpg

V čem bude asi tedy zásadní rozdíl? Peníze jsou vždy až na prvním místě...
Reakcia na: MiroBA #125206:

Rozlišovat Inekon a Pragoimex!

Pragoimex vyrábí tramvaje Vario
Inekon vyrábí tramvaje Trio - aneb Škoda 03T (Astra)
Reakcia na: MiroBA #125218:
V podstate vo všetkom, čo píšeš. Budem reagovať len na príspevky #125215 a #125217, ostatné nemám chuť znova čítať. Košice nás v počte modernizácií nepredbehnú - na Variá LF sa len podpísala rámcová zmluva (cca pred rokom), ale tým to zrejme aj skončilo - aspoň zatiaľ sa nič nerobí. A BA doteraz nekupovala vozidlá Vario3LF, lebo prioritne bolo treba nahradiť dožívajúce K2. A rozhodnuté bolo nahradiť aj posledné "kačice" K2S-kami, nie Vario LF2-kami, aby sa z BA nestalo Brno a nemali sme tu milión typov električiek. Navyše K2S je lacnejšia ako Vario LF2 a okrem toho by sa vďaka súdruhovi Poltretinovi schvaľovala X rokov... Čo sa týka modernizácií T3, tam boli použité vysokopodlažné skrine VarCB3 z toho dôvodu, že v čase rozhodnutia o ich nákupe ešte Vario LF neexistovalo. Za čo by si teda podľa Teba niekto zaslúžil nakopať do zadku? Mimochodom, K3S sa nedá spraviť tak, že medzi články K2S-ky vložíš stredný. To si predstavuješ ako "Hurvínek válku". A som zvedavý, za čo by si asi tak tých 15 - 20 skríň Vario LF nakúpil a hlavne načo by to bolo dobré, keď so súpravami sa výhľadovo nepočíta...

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.