Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
IDS v rámci kraja - ako by to fungovalo? Ešte busy si nejako viem predstaviť (aj keď by to tiež bolo divné), ale vlaky?
Reakcia na: Ike #125714:
Celoslovenská integrovaná doprava sotva bude. Resp. sa to nepodarí, vzhľadom na to kto to má vplyv a akí grázli sa vždy dostanú ku hrantu. Bohate postačí keď sa nám to podarí v rámci kraja. Okrem toho Trnavská SAD-ka nepozná pravidelné intervaly čo najlepšie vidíš na linkách MHD v Trnave...
Reakcia na: Valec #125709:
no, dve veci...

s prvým návrhom nesúhlasím, lebo zohľadňuje číslovanie príliš bratislavocentricky... ako som už spomínal, linky z Trnavy (napr) budú mať všetky označenie 3xx a pre Trnavčanov to bude absolútne nepoužiteľné....

s celoslovenským označovaním súhlasím, podľa mňa je to dobrý nápad... treba však zistiť koľko je liniek, možno by to šlo okresať aj na trojciferné....
pricíp by bol taký, že okrem 1 - 199, ktoré by mestá mali individuálne by boli rady 0xx, 2-9xx podľa krajov...
Chcel by som sa opýtať toho kto vie odpovedať... Je situácia taká strašná s Petržalskými Ikarusmi 415, že sa musia na 91,191 a 192 objavovať tie ex-Krasňanské vraky?
Reakcia na: kecho #125707:
Skôr rozšírili, kontrolujú aj na Starom moste ale teraz si to hodili skôr. Raz som zažil také, že nastúpil som na Námestí hraničiarov do 83 a začala sa kontrola, ktorá prebiehala po Hálovu, resp. ešte sa naťahovali po Jungmannovej s niektorými čiernymi pasažiermi, a potom na Hálovej som prestupoval na 88 a tam nastúpili aj oni a kontrolovali medzi Hálovou a Záporožskou.
Reakcia na: Valec #125709:
Jeden aj druhý návrh má pre a proti. Avšak, keď na dakoho vypustíš "aj pri rozšírení do TTSK a ponecháva aj dostatok voľných pozícií pre kódy rôznych označení" tak myslím, že na neho argument o rozšírení do TSK zapôsobí a ja si svojím "200-299" môžem lízať labu. Osobne vzhľadom na to, že v BSK sú neschopní ľudia, kde o BID točia od nepamäti, zatiaľ v JMK netočia ale KONAJÚ, tak bude úspech ak túto BID so 43 linkami spustíme aj s ohľadom na všetky možné problémy, ktorými by napríklad mohol byť EM-TREST. Neviem čo používajú v TSK a keď sa tam zapojí politika, kde TSK budú odmietať dávať kradnúť hyenám z BSK ale budú dávať kradnúť svojim vyvoleným, tak o spojení BID a ID v TSK môžme snívať. Bude dosť dlho trvať, kým táto špina zmizne a jej vplyv tiež. Takže štedré návrhy rezervovaní čísel pre linky z TSK je dobrý nápad, bohužiaľ nie pre miesto kde sa nezriadene kradne.
http://imhd.sk/transport/index.php?w=2b2f3a2132222fef252932252c2127ef1f&id=36295&idt=u&idg=3346&gi=0&gn=20&gs=c&gsd=

Toto nie je pozostatok žiadnej koľajovej spojky, jedná sa o pozostatok výhybky z prejazdnej koľaje na odstavnú. Na tomto mieste došlo z dôvodu výstavby k prekládke trate. Pôvodne bola koľaj vpravo slepá, koľaj vľavo viedla smerom k zastávke Südtirolerplatz a v mieste chodníka bola koľaj opačným smerom. Tu je to aj krásne vidieť: http://www.wien.gv.at/ows/maps/showmap.ashx?image=28bc92a4-7b6a-44ed-a6bd-55c7e347d4ab ?

BTW, už aj vo Viedni montujú info systém do starých električiek: http://www.fpdwl.at/4images/details.php?image_id=14932
Reakcia na: 21Tr #125637:
No vidíš, ja by som použil kľudne aj stovkové rady s tým, že:
2xx smer Záhorie (všetko okolo tratí ŽSR 11x)
3xx smer Pezinok, Trnava (všetko okolo tratí ŽSR 116 a 120)
4xx smer Senec, Galanta (okolie tratí ŽSR 130, 133)
5xx smer Dunajská Streda (okolie trate ŽSR 131)
6xx smer Rakúsko a Maďarsko

Takto navrhnutý systém zachováva oblastné označovanie liniek podľa regiónov, poskytuje dostatok voľných čísiel (aj pri rozšírení do TTSK a ponecháva aj dostatok voľných pozícií pre kódy rôznych označení (nočáky, písmená, piktogramy).

Re #125676 810zssk: "Navrhovany system je stavany na smery, preto nie je problem do neho pridat iny IDS, prave naopak"
Práve že je problém na Záhorí, kde sú vyčerpané všetky možnosti. Ako by si očísloval zónu do ktorej by patril Plavecký Peter?

Celoslovenské označovanie liniek mi až tak utopistické nepríde, obzvlásť keď sa časom zavedú IDS v každom kraji. Potom by sa mohlo kľudne stať, že v jednom IDS budú premávať 2 linky s rovnakým číslom.
Preto by som navrhoval nahradiť súčasné 6-miestne čísla nahradiť štvromiestnymi nasledovne:
súčasné
xxxyyy kde
xxx je kód (okresného?) mesta z ktorého linka vychádza
yyy je číslo linky

navrhované
xyyy kde
x je číslo kraja vydávajúceho licenciu (pričom 0 by bola rezervovaná pre medzinárodné linky)
yyy je číslo linky, ktoré by bolo zároveň zobrazované na tabuliach transparentoch (s tým, že 0xx by bolo označenie pre diaľkové linky).
Ale už som ti to niekde raz písal.
Reakcia na: M3go #125697:
toto ma deprimuje najviac "Nitra si v roku 2009 polepšila o 22 nízkopodlažných kĺbových autobusov" teda nie, že by mi vadilo, že NR má NP vozy, ale že BA a DPB doteraz neboli schopní zaobstarať z vlastnej iniciatívy ani jeden NP kĺbový voz (pre rýpalov, ten jediný je od Ikei)... ?
Reakcia na: doktor54321 #125610:
ak chceš ísť na Hl.stanicu, už máš existujúcu linku (32), ak chceš ísť do "centra" (v definícii BZ - všetko okrem stanice), využi električku. si myslím, že práve preto bol vytvorený prestupný systém. za to, že nefunguje preferencia a električky stoja na každej križovatke, sa môžeš "poďakovať" o.i. aj BZ, keďže je v DPB a pre jej fungovanie neurobil nič...
btw,. nezdá sa ti zaujímavé, že neprestupný lístok je 15 min "náhodou" je presne rovnaký čas podľa CP po scénu?
"ak chceš ísť na hl.st., tak si môžeš napr. na Nám. hraničiarov prestúpiť" a čo bráni prestúpiť obyvateľom DD? či to sú takí strašní invalidi, že nedokážu prejsť 2x3 schody?

Re #125616 21Tr: zmenili trasu? lebo v minulosti väčšinou na ex45a28 kontrolovali pri "TPD-Šafko" a späť...

Re #125635 Peon: k bodu 1. začne sa o tom hovoriť určite zase pred voĺbami, k bodu 2. tuším sa vtedy nedalo dobre odbočiť z kopca doľava na smer Patrónka
Reakcia na: Martin Fundárek #125705:
Veď som aj písal, že je to extrém... Každopádne ak pri takomto pokuse sa do 16,5-metrového autobusu natlačilo 359 ľudí, usudzujem z toho, že do 15-metrového vozidla sa v premávke 145 cestujúcich zmestiť musí, aj bez ohľadu na usporiadanie. A - okrem toho - myslíš si, že výrobca tam tie údaje hádže z brucha?
Nezdá sa Ti, že argumentácia číslom z pokusu o rekord je akosi... ako to slušne povedať... mimo?
Odkedy sa sekcia "PREČO SME SA TLAČILI?" volá "VÝPADKY V MHD?" Žeby vyššia moc? sick Myslím si, že náš DP si nezaslúži, žiadni citlivý prístup, resp. menej agresívny za to čo posledné roky spravili pre našu MHD, ak vôbec dačo spravili. Vie niekto ako došlo k tomu obmäkčeniu názvu danej rubriky? Pôvodne si pamätám, že tam bolo dobre rozoberané čo DPB posiela ako záložáky, teda, že nepríde na zastávku kĺbové ale krátke alebo 15-metrové vozidlo, a ani sa tam nespomína nič o tom, že na 32 a 133 jazdia 15m Solarisy, ktoré by mohli ísť ako záložáky tam kde vypadné kĺbové vozidlo. Neverím, že je zmena z vôle admina stránky.
Reakcia na: 21Tr #125701:
Neboj sa o moju výšku, ja mám tiež viac ako 180 cm. Každopádne jediný, kto tu trepe sprostosti, si zjavne Ty. Ja sa Ti len snažím vysvetliť, že keď sa do 16,5-metrového Ikarusu 280 dokázalo napratať 359 ľudí (aj keď to bol ozaj extrém pri tom zápise do Guinessovej knihy rekordov), tak sa do o 1,5 m kratšieho Solarisu musí napratať 145 cestujúcich, aj keby mal akékoľvek usporiadanie...
Reakcia na: 810zssk #125699:
Mám dojem,že ty si ozaj pokročil ako Majo povedal, len trošku naspäť, na úroveň jedného mrzúta čo sa vypeká 345 dní v ČR a z tých 20dní čo sem zablúdi robí závery pre Bratislavskú MHD.

Mi povedz čo je na tom také úchvatné rozhádzať 43 liniek na 700 čísel. Ja viem nájsť pozitíva aj na tom čo ty zastávaš, ale tebe to akosi ide to myslenie len na tom čo chceš TY, TY a LEN TY!
Reakcia na: Majo #125696:
Počkať, tú 359 si nabral kde? To Ik280 sa nacpalo naozaj tých 160 ľudí. Ja tu neznižujem kapacitu Solarisu zo 145 na 72 alebo 73, čiže polovicu ako si ty nafúkol ten Ikarus, čo je dôkaz, že nemáš záujem sa o tom normálne baviť ale trepať sprostosti, len aby si bol s niekým za dobre. Si si si neporátal, že počet sediacich je 40 a počet stojacich je ledva 2x toľko v Solarise keď je plný - čiže 80! Dokopy to dáva 120. Alebo inak na to poďme. Koľko ľudí sa podla teba natrepe na stojáka medzi prvými a druhými dverami mi povedz tvoj odhad, potom mi povedz koľko sa vôjde podľa teba do tej časti druhé dvere+miesto kde má byť kočík a potom prvé dvere + chodbička po rozšírený priestor na státie. Takže si pekne podeľ Solaris takto na tretiny a povedz mi koľko sa tam podľa teba zmestí. Ja viem, že s výškou 180cm a menej toho moc nevyskúmaš a je ťažšie sa porozhliadnúť po buse, len detail - ja mám medzi 190-191cm, takže ti tých ľudí porátam bez problémov.
Reakcia na: M3go #125693:
😃 tak to si predstavoval vážne nebezpečenstvo pre spolucestujúcich
Reakcia na: AAA #125690:
Vobec nejde len o to ze to povedal Dunco, ide o to ze je hovadina to nasilu pchat do jednej stovky ked je to nepotrebne.
Reakcia na: M3go #125697:
Tak holt na rozdiel od Veolie holding brothers world corporation economy group ? ? DPB a. s. prevádzkuje MHD výlučne v BRatislave (a blízkom okolí) a jej majiteľom je 100% Hlavné mesto SSR Bratislava, takže nám nemá ani kto ani odkiaľ také autobusy presunúť. ? ?

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.