“Aktivisti a ochranári sa hnevajú, že mesto nezapracovalo ani jedinú z ich pripomienok, a magistrát vedený primátorom Matúšom Vallom (Team Bratislava) obviňujú, že si od developerov nepýtal za zmeny viac. Mesto sa bráni, že niektoré pripomienky aktivistov zapracovalo, napríklad zachovanie hodnotných drevín.
„Spracovateľom vyhodnotenia pripomienok verejnosti za mesto bol Juraj Benetin, ktorý sa so svojím štúdiom Compass Architekti priamo autorsky podieľa na projekte Nové Lido od jeho počiatočnej fázy, čo považujeme za konflikt záujmov,“ hovorí zástupkyňa aktivistov, antropologička a kultúrna kritička Ivana Rumanová.”
Zachovanie drevín my ass. Architekti zas raz ničia Bratislavu?
Mne to skôr vychádza tak, že ak by sa posunul odchod z Martina o 7 minút, tak pri príjazde do Vrútok by sa križoval s expresom BA-KE. Podľa mňa je tam dosť koľají, aby to zvládli bez toho, aby sa reálne križovali, ale asi sa im to nechcelo komplikovať.
Aj ja chcem takt. Zvykol som si na to v zahraničí. Preprava cestujúcich nie je to isté ako preprava štrkopieskov. Nejde o objem, ktorý stúpa a klesá, ale ide o to, aby doprava bola dostupná a cestujúci nepotrebovali alternatívu, keďže ich verejná doprava privezie spoľahlivo, v krátkom čase a predvídateľne počas celého dňa. Veľmi spoľahlivú dopravu majú Švajčiari a aj napriek dotáciám je drahá. Motivujú však ľudí drahými parkoviskami v mestách, vysokými pokutami za najminimálnejšie priestupky a samozrejme spoľahlivosťou a intervalmi tej drahej ale pohodlnej verejnej dopravy. A zamestnávatelia často prispievajú zamestnancom na cestovné, ale nie na auto. Vo Francúzsku majú zamestnávatelia dokonca povinnosť prispievať na cestovné (pri často štrajkujúcej, špinavej a menej spoľahlivej verejnej doprave).
Ja rozumiem že ZSSK chce takt a podobne
Ale aby osobný vlak išiel rýchlejšie trasu Martin-Zilina ako Expres mi príde dobre pritiahnuté za vlasy lebo Expres stojí 10 minút vo Vrutkach pričom začína v Martine (nemohli ho dať proste o 7 minút neskôr)
trolejbus6207
https://www.cs-dopravak.cz/komentar-180-trolejbusu-pro-prahu/