"Ak by Slovensko išlo cestou takzvanej liberalizácie, tak by aj trať medzi Kraľovanmi a Trstenou mohol prevziať súkromník." (...) "Len kúsok za slovenskými hranicami to tak už funguje. Napríklad medzi Znojmom a Břeclavou začne v decembri jazdiť nemecký dopravca Arriva, ktorý vyhral súťaž na prevádzkovanie niektorých osobných vlakov v Juhomoravskom kraji."
By ma zaujímala Šnídlova definícia slova "súkromník".
Áno, značný podiel majú aj funkcie, ktorých účelnosť je otázna.
Ale významnú časť tých sodoma-gomora nárastov tvorili aj technické pozície. Či azda spoludiskutujúci preferovali, keď letnú a zimnú údržbu robilo absolútne neschopné A.I.I. ?
Toto sa mi zdá dosť nevhodné, dať do úvodzoviek vetu, ktorú som nenapísal.
Normálne sa to nazýva vkladanie do úst, ale toto je ešte o level vyššie.
Že sa púšťa Vallo team do biznisov, do ktorých ich nič nie je, to je ďalší problém. Že sa idú púšťať do biznisu s bývaním, to je úplne absurdné. Na Obchodnej je dokonca aj nejaký nový klub pre mladých, alebo krčma zriadená magistrátom. Legenda hovorí, že aj Milouš Jakeš sa chcel pridať k Teamu Vallo. Ale ho odmietli ako príliš pravicového, lebo fandil súkromným hospodám.
Podľa mňa dosť záleží aj od toho, ktoré organizačné útvary naberajú ľudí. Verím, že na magistráte sú sekcie, ktoré sú personálne poddimenzované, ale určite sú aj také, ktoré sú na zváženie.
Ja napríklad nerozumiem funkcii MIBu, ak za rovnakých podmienok môže fungovať sekcia s polovičnými nákladmi a doslova rovnakým obsadením.
Cieľom väčšiny organizácií na svete je optalimalizácia procesov tak, aby sa dalo urobiť viac so znižovaním nákladov. Teda aspoň v súkromnom sektore.
V korupčnej organizácií to je samozrejme naopak. Snaha o zvyšovanie nákladov, rozširovanie byrokracie a zneprehladňovanie činnosti s cieľom zhoršenia možnosti verejnej kontroly.
Ttom