rezistor = odporova spirala
skor by som predpokladal ze termostat v salone bude ovladat nizkonapatovym obvodom nejake rele a nie odpajat priamo silovy obvod (ale to je len moj tip)
masiny premavajuce pod striedavinou nemaju principialne problem mat na "palube" trafak a usmernovac (a nemali ani ked este polovodice boli v plienkach, tusim sa volakedy pouzivali nejake ortutove diody), aj pod striedavinou mas v kabloch pre vykurovanie medzi voznami 3kV jednosmerne
Furt zabúdam že 3kV mame DC. Ale 3kV nejde hádam k ovládačom. Predpokladám že je to nejako skrotene rezistormi ešte na vstupe do vozňa. A inak je aj obmedzenie vozňov na sústavy?
transformator pri jednosmernom obvode ti fungovat nebude, musel by si to najprv rozkmitat...
a odporove spiraly nie je problem napajat aj priamo z 3 kV a taktiez z 1.5 kV, prepinac ti len prave zabezpecil zmenu poprepajania tak aby si mal rovnaky tepelny vykon (kombinacoiu seriovych a paralelnych zapojeni jednotlivych spiral)
baterky maju dnes uz asi vsetky vozne pouzivane v pravidelnej osobnej doprave
Vozne, ktoré majú vo svojom označení "z" alebo "ee", majú všetko napájané z priebežného vedenia. V starších vozňoch bez tohto označenia je z kábla napákané iba kúrenie, ostatné z alternátora na náprave.
Školy pre ekonomiku nie sú potrebné. V dnešnej dobe má každý možnosť každý deň byť na dištančnom vzdelávaní online. My potrebujeme otvoriť obchody, služby, cestovný ruch, reštaurácie, lyžiarské strediská, podujatia, zachrániť čo sa dá. A nie školy, kde sa to hromadne šíri. Viac HDP prinesie otvorená ekonomika ako otvorené školy. Zatvorením škôl sa ekonomika poškodí možno tak o 0.000%. A tie deti, pokiaľ im chýba škola, nech si počkajú. Radšej by som, aby tu boli sociálne izolované deti, než aby to tu krachovalo.
neviem ako na novo rekonstruovanych voznoch, ale co si pamatam, tak kable kurenia medzi voznami volakedy niesli napisy ze tam je to iste napatie ako v troleji na severe (3kV)
vies si predstavit ake prudy, priemery vodicov a ake straty by tam boli keby si to tahal na tak nizkom napati ?
PS: tusim sa to dalo este preipnat medzi 1.5 kV a 3 kV (co bolo asi dane historicky tym, ze prazsky zeleznicny uzol bol povodne elektrifikovany 1.5 kV, no a kedze jednosmernymi, tak bolo jednoduchsie tlacit priamo napatie z troleja ako tahat na masine nie zrovna maly a lahky motorgenerator len kvoli kureniu (nieco ako dc-dc menic pred 60 rokmi velmi nehrozilo a jednosmerny prud do trafaku nedas....)
Ja som tejto téme prišiel na chuť len posledný rok, takže ešte mám stále obrovské rezervy, ale nemyslím si, že vozidlo MHD je porovnateľné s vlakom. Neviem ako vozidlá s elektrickým kúrením, ale kotol pri 30Tr žerie 24 A pri polovičnom výkone a 40 A pri plnom výkone (pri napätí ~730 V). To by dieru do trakčného vedenia spraviť nemuselo. Jeden vozeň vlaku má dĺžku cca 25 m, čo je dĺžka jedného trojčlánkového trolejbusu, pričom tých vozňov je tam niekoľko. Viem, že osobné vozne majú elektrické vykurovanie na 24 V, ale koľko prúdu to žerie si netrúfam povedať.
Ak by som ale mal ísť extrémne hrubým odhadom, tak predpokladám, že na vykúrenie jedného vozňa je 25 kW * 10 vozňov = 250 kW, pri prúde 24 V = 10 416 Ampérov, ale cez zberač nejde 24 V, ale ide 3 kV, resp. 25 kV a keďže U1*I1 = U2*I2, potom pri 3 kV by na kúrenie malo ísť 83 A a pri 25 kV 10 A. Ale celý môj odhad stojí a padá na tom, že nemám tušenie aký výkon má kúrenie vozňa a čo všetko spotrebúva energiu pri státí vlaku.
Keď sa už otvorila táto téma: Vozidlá MHD s jedným zberačom nemajú tento problém? Obzvlášť tento víkend, keď stoja celý deň na jednom mieste s aktívnym kúrením.
Dávam sem ďalší návrh: navrhol by som pre deti a mládež prísnejšie opatrenia ako pre dospelých a ostatnú populáciu. Napríklad deti by museli nosiť rúška vonku, zatiaľ čo dospelí iba v interiéri. Ďalej dospelí by mohli ísť do reštaurácie, mládež iba na terasy. Dospelí by mali povolené zhromažďovanie sa do 500 osôb, mládež iba do 6 osôb. Dospelí by nemali obmedzenie pohybu, deti by mali zákaz vychádzania. Myslím si, že je to úžasný nápad ako skrotiť pandémiu.
Zaujímalo by ma, aký podiel pozitívnych osôb sú deti a mládež u nás, a v krajinách západnej Európy. Stavím sa, že naša krajina má najzdravšie deti! Výsledok zatvorených škôl je aj to, že deti sú vzdelané cez internet, aj to že sú zdravé. Takže dištančné štúdium je plnohodnotná náhrada a aj zdravá a prospešná.
Ďakujem Vám páni. Máte pravdu. Veď ten rozdiel prúdu je na rovnaký výkon takmer desaťnásobný. Pozeral som teraz tie videá (syn obľubuje poiree-ho videá) a deje sa to viac-menej len na 3 kV úsekoch. Ale nepoužíva sa to vždy. Veľa rozbehov bolo takých, že boli oba zberače hore a predný dal fíra dole už pred rozbehom (možno to záleží aj od počtu vagónov). Tiež som videl niekoľko pobytov v stanici, kedy išla loko na jeden zberač (predpokladám, že to bolo v poveternostne neutrálnom počasí, kedy netreba ani kúriť ani klímiť).
U 2. stupňa a SŠ to vyzerá tak, že pokiaľ nebude povolená prezenčná vyúčba testovaním, tak sme od toho ešte veľmi ďaleko. 2. stupeň asi v apríli, SŠ možno v máji alebo v júni reálne odhadujem.
predpokladam ze toto bude mozne vidiet hlavne v severnej casti zeleznicnej siete kde je trakcne napatie 3kV jednosmerne, pretoze v tomto pripade potrebujes na prenos vykonu fakt ze velke prudy a prepalenie troleja pri rozbehu tusim tiez nie je uplna vynimocnost......
Pokiaľ viem, tak sa používa počas státia v stanici pri kúrení/klimatizovaní, keďže vtedy je zberač v kontakte s tým istým miestom drôtu, aby nedošlo k jeho prepáleniu (teda odber sa rozloží na dva zberače)
Ahojte, je nejaký dôvod, prečo občas lokomotíva v stanici používa oba zberače? Viem, že na trati pri jazde (tuším) nad 30 kmh nesmie používať oba. Rozumiem, že sa tým znižuje odpor a zvyšuje prúd (síce nepatrne, ale pri napätí z toho môže byť slušný výkon). Alebo sa to využíva na rozbeh z nuly , aby v čase najväčšieho vykonu bol prúd rozdelený medzi dva zberače?
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
si
vies si predstavit ake prudy, priemery vodicov a ake straty by tam boli keby si to tahal na tak nizkom napati ?
PS: tusim sa to dalo este preipnat medzi 1.5 kV a 3 kV (co bolo asi dane historicky tym, ze prazsky zeleznicny uzol bol povodne elektrifikovany 1.5 kV, no a kedze jednosmernymi, tak bolo jednoduchsie tlacit priamo napatie z troleja ako tahat na masine nie zrovna maly a lahky motorgenerator len kvoli kureniu (nieco ako dc-dc menic pred 60 rokmi velmi nehrozilo a jednosmerny prud do trafaku nedas....)