Discussion Forum › Off-Topic Forum

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: zakaznik #2993:
A do toho instaluju zariadenia, aby plytvali elektrinu a ohrievali vzduch 😃 https://www.idnes.cz/ekonomika/domaci/marice-energie-elektrina-ceny.A250110_124043_ekonomika_ven
Reply on: Autobus39 #2995:
nuz, kedze nemci energeticke harakiri pachaju az do uspesneho konca, nejaka ta funkcna zaloha ak mas moznost je na mieste

pokial to riesis "v malom" tak generator existuje aj benzinovy a ak sa on aspon trosku staras tak dymit nemusi....
nevyhoda dnesnych "ekologickych" rieseni ale je, ze v nom nemozes dlhdobo skladovat sucasny benzin, kedze vdaka biozlozkam ho po takom polroku az roku ani nenastartujes (nehovoriac o usadeninach v palivovom systeme), takze okrem generatora si musis zabezpecit aj nejake to domace palivove hospodarstvo.....
inym riesenim moze byt napriklad hybridna FVE, kedy zalohovane obvody Ti aj v case vypadku pokryje vyroba z panelov + baterka (toto je pri dobrom navrhu aj dlhodobo "nezavisle" riesenie, na rozdiel od generatora kde mas problem ze ak nie je ee, tak nejdu ani pumpy a tak ked minies zasobu paliva co mas tak k dalsiemu sa uz asi nedostanes)

PS: co povazujes za klucove spotrebice ? vies o tom/uvedomujes si ze ak nejde v globalnejsom meritku EE tak nepojde ani voda ? (a tak napriklad pre mna hlavnou klucovou vecou na zalohovanie je cerpadlo v studni 😃 )
PS2: ako zalohu mam k dispozicii oboje, aj generator aj hybridnu FVE (takze mam aj prakticke skusenosti ako to ktore riesenie funguje)
Reply on: zakaznik #2989:
Ten obrázok mi pripomína nedávne časy, keď som žil na Blízkom Východe. V štáte, kde som žil nemali dostatok elektriny. Pred 15 rokmi vypínali v hlavnom meste elektrinu (plánovane) na 3 hodiny - podľa pohyblivého rospisu pre rôzne časti mesta. Keď som tam končil pred 2 rokmi, tak sme nemali žiadnu elektrinu zo siete. Tie tri hodiny hravo pokryl presne taký generátor ako je na obrázku. Na konci ale ani ten nestačil a elektrinu sme mali max. 8-9 hodín denne (t.j. v noci nič). Tam bolo ekologický dopad (po slovensky smrad) cítiť a aj vidies (čierny prach). Chcel som si to naištalovať doma, ak by vypadla elektrina, ale nakoniec som to zamietol - páchnucí dieselový generátor by navyše zaberal miesto, to radšej pri prípadnom výpadku počkám. Ako alternatíva pre krátkodobé výpadky by poslúžilo UPS (uninterruptible power supply) - ale aj to nie na celú domácnosť ale len na kľúčové spotrebiče, to asi urobím.
plusmínusautobus

plusmínusautobus

Reply on: Viko #2990:
nevidel som chybu na vagóne, ale bol by som zvedavý na dôvod odstávky. predtým tam bol dlhší rad, ktorý obsadil celú kolaj č. 1.
Reply on: zakaznik #2992:
Ekologická elektrina z nafty je tiež na vzostupe 😃

Pražská energetika se zapojila do nového trendu. Pořídila si 17 dieselagregátů
https://ekonomickydenik.cz/prazska-energetika-se-zapojila-do-noveho-trendu-poridila-si-17-dieselagregatu/
Reply on: si #2991:
Textový opis zariadenia je prispôsobený úrovni fyzikálnych vedomostí fanúšikov Občasných Zdrojov Energie. 😃
Reply on: zakaznik #2989:
heh
"Technologie pro vlastní zpracování generovaného tepla s cílem do ovzduší posílat co nejméně energie ve formě tepla"
by ma sakra zaujimalo co s tou energiou spravia ak je neposlu doprec v podobe tepla.... ale nenasiel som o tom nic ani len v anglickom technickom liste...
Reply on: plusmínusautobus #2988:
Nenechali ho tam ako pokazený? Vagóny TRANSCEREALES vídavam dosť často v južných okresoch.
plusmínusautobus

plusmínusautobus

Reply on: plusmínusautobus #2974:
je to vozeň s nadpisom Transcereales, ale vidím ho vždy iba z vlaku, preto som ho nestihol fotiť v dobrej kvalite. len je divné, že to tam stojí cca. 6 mesiacov.
najviac sa podobá na tento: https://www.deviantart.com/mactavishsas/art/TRANSCEREALES-33-87-RIV-F-ERSA-Uagps-9339-415-0-854337748
Reply on: Peon #2984:
A keď už spomínam Viedeň, linka U2 sa vrátila na Karlsplatz (Oper) a na tých staronových staniaciach metra sú aj dvere do koľajiska (tam už nikomu nič / nikto nespadne). https://www.wienerlinien.at/news/u2-faehrt-wieder-vom-karlsplatz-bis-in-die-seestadt
Reply on: Peon #2984:
O 1.7.2024 bol ten lístok zrušený. Údajne bol oveľa väčší záujem o 24-hodinový lístok, aj keď pre jednodňových cestujúcich bol jednodňový lístok výhodnejší.
To kedy zrušili vo Viedni Day Ticket za 5,80 €? 🙁 Platil do 1 h v noci a dal sa kúpiť v mobilných aplikáciách a eshopoch Wiener Linien, OBB a VOR. V predajniach ani v automatoch nebol čo si pamätám.

Navyše v minulosti ten príplatok na MHD za 5,80 € bolo možné kúpiť k jednosmernému aj spiatočnému lístku na bus Slovak Lines.
A naposledy začiatkom minuloročného decembra aj v ZSSK k spiatočnému lístku na vlak.

Takže v súčasnosti je možné si na jednodenný výlet kúpiť iba 24 hodinový lístok, ktorý stojí všade rovnako 8 € (v automatoch a predajniach vo Viedni a taksto v tých eshopoch a mobilných aplikáciách).
Reply on: zakaznik #2969:
Za socializmu v našich kasárňach (myslím všeobecne ČSĽA kasárne) to bolo rovnaké - obrubníky sa natierali na bielo. Tam to nebolo také zlé. Pomaly a neiste po pár natretých dieloch obrubníku sa civil priblížil o jeden deň.

Ale magoriát to je a údržba mestského majetku (aj cesta aj výplňová hmota sú v majetku mesta) by mohla prebiehať rozumnejšie.
Reply on: 6503 #2978:
Metrans také voze nemá.
Reply on: S499.1023 #2975:
Metrans stratil.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.