Vazena pani Silvia,
Od septembra 2002 sa opat zaviedol cestovny poriadok platny pre skolsky rok, ale orpoti minulorocne sa pozmenil. V case rannej spicky bol predlzeny interavl zo 4 - 5 minut na 5 - 6 minut. Konkretne Vam to mozem vypisat, odchody zo zastavky Novoveska smer mesto:
stary cestovny poraidok vyzeral takto:
...
05 09 24 34 42 49 54 59
06 04 09 14 19 24 29 33 37 41 45 49 53 57
07 01 06 11 17 23 29 35 41 47 53
08 00 09 20 34 54
09 14 35 55
10 15 35 55
...
novy cestovny poridok vyzera takto:
...
05 07 22 32 42 52 59
06 04 09 14 19 24 29 34 44 49 54 59
07 04 10 16 23 30 37 44 51 58
08 05 12 19 34 49
09 04 19 34 49
10 04 19 34 59
...
S toho je patrne, ze ide o redukciu spojov v case spicky a posilnenie v case sedla. Mozno sa Vam zda ze sa tym nic neusetri, ale napriklad v case spicky sa vypravi miesto 20-tich autobusov iba 18-nast, cize sa usetria dva vozy. V tomto pripade nezalezi iba na dvoch vozoch, ale DP Bratislava - divizia Autobusy, trpi nedostatkom vodicov. To je sposobene novym zakonnikom prace, ktori dovoluje rocne 150 nadcasovych hodin + 150 mimoriadnych nadcasovych hodin. Stary zakonnik prace povoloval 400 nadcasovych hodin. Teraz, ked sme v tretom stvrtroku roku 2002, maju niektori vodici uz vycerpane nadcasy a su prakticky nepouzitelny (a podla mna nas este vacsie obmadzenie autobusov iba caka...). S tohoto dovodu DPB, a.s. je nuteny ukrajovat z vypravy autobusov, ale snazi sa aspon ciastocne kompenzovat znizenu prepravnu kapacitu v case spicky zahustenim intervalu v case sedla (teda konkretne na linke 21).
Ak mate zaujem nieco riesit, tak najprv musite pochopit situaciu v akej sa DPB nachadza. Pokusim sa Vam to par riadkami zhrnut:
Novy zakonnik prace neovplyvnuje iba linku 21, ale vsetky linky divizie autobusy. Co sa tyka elektrickych drah, tam zatial problemy s vodicmi nemaju. Divizia autobusy by ich ale potrebovala o 80 viac aby zebezpecila vypravu ako po minule roky. Na to nie su peniaze. Totiz zo strany Magistratu hl. mesta Bratislavy je stanovisko take, ze DPB ma dost vodicov. Oni ale nerobia rozdiel medzi vodicom elektricky, trolejbusu a autobusu. Takisto je mesto 100%-nym akcionarom DPB a.s. a objednava si na zaklade dopytu cestujucej verejnosti prepravne vykony, udavane vo vozokilometroch. Bohuzial, v poslednych rokoch sa vozokilometre zmensuju, co ma za nasledok znizovanie kultury cestovania. Iba v rokoch 1990-2002 klesli vozokilometre o 20%. Intervaly sa predlzovali a s nimi klesala kultura cestovania. Okrem toho sa pozastavila obnova vozoveho parku (resp. sa spomalila), nie su ani peniaze na kvalitnu a kvalifikovanu udrzbu vozidiel, trati, vrchneho vedenia atd. Problematiku DPB treba brat z ohladom na vsetky tieto faktory a nie iba ako vec intervalu. Mnohi ludia na dopravu nadavju - opodstatnene. Mestska hromadna doprava je naozaj na biednej urovni, dokonca si dovolim tvrdit, ze je nahorsia pri porovnani s okolitymi Hlavnymi mestami v Europe. Ale ze tuto situaciu moze Magistrat mesta Bratislavy, nie je to vinou DPB (ciastocne sice za to moze aj DPB). Totiz, zo strany Magistratu a statu sa dotacie nezvysuju umerne inflacii, stupa cena cestovnych listkov a kultura cestovania klesa. Bohuzial, nasi pani uradnici a ti co rozoduju o tom ako bude vyzerat doprava v meste nemaju ziadnu potuchu, ake to v skutocnosti je a co to obnasa. Su to teoretici a podla mna uz viackrat preukazali svoju inkompetenciu. Takisto sa utesuju snami o metre a aj v tom je dovod chatrania Bratislavskej hromadnej dopravy. Argument Vsak raz tu bude metro je o nicom. Preto sme my vsetci, co do dopravy vidime, proti vystavbe metra. Okrem toho ma Magistrat pod palcom DPB a ak by sa niekto zo zamstnancov postavil a zacal vysvetlovat ludom ako to v skutocnosti je, tak by velmi rychlo prisiel o pracu. Magistratu sucasna situacia vyhovuje - ludia nadavaju na DPB a v nom vidia hlavneho vinnika za to co tu mame. A Magistrat, hlavny zodpovednik za doprvu, je z toho vonku. Preto treba staznosti adresovat na Bratislavsky Magistrat, pripadne na DPB a.s. ak sa tykaju konketnych staznosti na vodica ktory spachal vtedy a vtedy to a to. Dufam, ze som Vam aspon ciastocne objasnil problematiku mestskej hromadnej dopravy v Bratislave. Ak bude zo strany verejnosti tlak na Magistrat aby uz konecne upustil od nekonecnych planov metra a zacal rozvijat elektrickovu rychlodrahu, mnozno sa nieco zmeni. Bohuzial, verejnost nevie ako to v skutocnosti vyzera a uradnici si potichu presadzuju svoje neefektivne sny o doprave. Pred volbami sa vzdy spravi velike halo, kandidati naslubuju ludom metro. Bezni cestujuci nepoznaju situaciu dopravy a tak na to naskocia a zvolia si ludi... Ja osobne by som volil takeho cloveka, ktori povie: Pozrime sa na metro realne: Nemame ani pol miliona obyvatelov, metro aj keby bolo spojene s regionom, nema pri sucasnej financnej situacii mesta zmysel....
Na zaver chcem popriat, aby bola kazdodenna doprava do prace ci do skoly pokial mozno co najmenej bolestna pre nas vsetkych, co vyuzivame mestsku hromadnu dopravu. A nech si uradnici uz konecne uvedomia, ze vyse 2/3 Bratislavcanov dennodenne vyuziva sluzby MHD. Zda sa mi, ze to ale vyzera tak, ze panov na Magistrate problematika MHD vobec netrapi, oni maju vsetci auta a vozia sa s nimi do roboty, tak naco sa zaoberat nejakou MHD, treba dat peniaze do novych ciest, obchvatov, etc... Bohuzial sa pri tom zabuda na MHD a potom sa vobec necudujem takym absurditam ako je napr. metro, alebo aj navrh niektoych ludi elektricku uplne zrusit...
(uz som sa moc rozpisal, tak radsej koncim)
Od septembra 2002 sa opat zaviedol cestovny poriadok platny pre skolsky rok, ale orpoti minulorocne sa pozmenil. V case rannej spicky bol predlzeny interavl zo 4 - 5 minut na 5 - 6 minut. Konkretne Vam to mozem vypisat, odchody zo zastavky Novoveska smer mesto:
stary cestovny poraidok vyzeral takto:
...
05 09 24 34 42 49 54 59
06 04 09 14 19 24 29 33 37 41 45 49 53 57
07 01 06 11 17 23 29 35 41 47 53
08 00 09 20 34 54
09 14 35 55
10 15 35 55
...
novy cestovny poridok vyzera takto:
...
05 07 22 32 42 52 59
06 04 09 14 19 24 29 34 44 49 54 59
07 04 10 16 23 30 37 44 51 58
08 05 12 19 34 49
09 04 19 34 49
10 04 19 34 59
...
S toho je patrne, ze ide o redukciu spojov v case spicky a posilnenie v case sedla. Mozno sa Vam zda ze sa tym nic neusetri, ale napriklad v case spicky sa vypravi miesto 20-tich autobusov iba 18-nast, cize sa usetria dva vozy. V tomto pripade nezalezi iba na dvoch vozoch, ale DP Bratislava - divizia Autobusy, trpi nedostatkom vodicov. To je sposobene novym zakonnikom prace, ktori dovoluje rocne 150 nadcasovych hodin + 150 mimoriadnych nadcasovych hodin. Stary zakonnik prace povoloval 400 nadcasovych hodin. Teraz, ked sme v tretom stvrtroku roku 2002, maju niektori vodici uz vycerpane nadcasy a su prakticky nepouzitelny (a podla mna nas este vacsie obmadzenie autobusov iba caka...). S tohoto dovodu DPB, a.s. je nuteny ukrajovat z vypravy autobusov, ale snazi sa aspon ciastocne kompenzovat znizenu prepravnu kapacitu v case spicky zahustenim intervalu v case sedla (teda konkretne na linke 21).
Ak mate zaujem nieco riesit, tak najprv musite pochopit situaciu v akej sa DPB nachadza. Pokusim sa Vam to par riadkami zhrnut:
Novy zakonnik prace neovplyvnuje iba linku 21, ale vsetky linky divizie autobusy. Co sa tyka elektrickych drah, tam zatial problemy s vodicmi nemaju. Divizia autobusy by ich ale potrebovala o 80 viac aby zebezpecila vypravu ako po minule roky. Na to nie su peniaze. Totiz zo strany Magistratu hl. mesta Bratislavy je stanovisko take, ze DPB ma dost vodicov. Oni ale nerobia rozdiel medzi vodicom elektricky, trolejbusu a autobusu. Takisto je mesto 100%-nym akcionarom DPB a.s. a objednava si na zaklade dopytu cestujucej verejnosti prepravne vykony, udavane vo vozokilometroch. Bohuzial, v poslednych rokoch sa vozokilometre zmensuju, co ma za nasledok znizovanie kultury cestovania. Iba v rokoch 1990-2002 klesli vozokilometre o 20%. Intervaly sa predlzovali a s nimi klesala kultura cestovania. Okrem toho sa pozastavila obnova vozoveho parku (resp. sa spomalila), nie su ani peniaze na kvalitnu a kvalifikovanu udrzbu vozidiel, trati, vrchneho vedenia atd. Problematiku DPB treba brat z ohladom na vsetky tieto faktory a nie iba ako vec intervalu. Mnohi ludia na dopravu nadavju - opodstatnene. Mestska hromadna doprava je naozaj na biednej urovni, dokonca si dovolim tvrdit, ze je nahorsia pri porovnani s okolitymi Hlavnymi mestami v Europe. Ale ze tuto situaciu moze Magistrat mesta Bratislavy, nie je to vinou DPB (ciastocne sice za to moze aj DPB). Totiz, zo strany Magistratu a statu sa dotacie nezvysuju umerne inflacii, stupa cena cestovnych listkov a kultura cestovania klesa. Bohuzial, nasi pani uradnici a ti co rozoduju o tom ako bude vyzerat doprava v meste nemaju ziadnu potuchu, ake to v skutocnosti je a co to obnasa. Su to teoretici a podla mna uz viackrat preukazali svoju inkompetenciu. Takisto sa utesuju snami o metre a aj v tom je dovod chatrania Bratislavskej hromadnej dopravy. Argument Vsak raz tu bude metro je o nicom. Preto sme my vsetci, co do dopravy vidime, proti vystavbe metra. Okrem toho ma Magistrat pod palcom DPB a ak by sa niekto zo zamstnancov postavil a zacal vysvetlovat ludom ako to v skutocnosti je, tak by velmi rychlo prisiel o pracu. Magistratu sucasna situacia vyhovuje - ludia nadavaju na DPB a v nom vidia hlavneho vinnika za to co tu mame. A Magistrat, hlavny zodpovednik za doprvu, je z toho vonku. Preto treba staznosti adresovat na Bratislavsky Magistrat, pripadne na DPB a.s. ak sa tykaju konketnych staznosti na vodica ktory spachal vtedy a vtedy to a to. Dufam, ze som Vam aspon ciastocne objasnil problematiku mestskej hromadnej dopravy v Bratislave. Ak bude zo strany verejnosti tlak na Magistrat aby uz konecne upustil od nekonecnych planov metra a zacal rozvijat elektrickovu rychlodrahu, mnozno sa nieco zmeni. Bohuzial, verejnost nevie ako to v skutocnosti vyzera a uradnici si potichu presadzuju svoje neefektivne sny o doprave. Pred volbami sa vzdy spravi velike halo, kandidati naslubuju ludom metro. Bezni cestujuci nepoznaju situaciu dopravy a tak na to naskocia a zvolia si ludi... Ja osobne by som volil takeho cloveka, ktori povie: Pozrime sa na metro realne: Nemame ani pol miliona obyvatelov, metro aj keby bolo spojene s regionom, nema pri sucasnej financnej situacii mesta zmysel....
Na zaver chcem popriat, aby bola kazdodenna doprava do prace ci do skoly pokial mozno co najmenej bolestna pre nas vsetkych, co vyuzivame mestsku hromadnu dopravu. A nech si uradnici uz konecne uvedomia, ze vyse 2/3 Bratislavcanov dennodenne vyuziva sluzby MHD. Zda sa mi, ze to ale vyzera tak, ze panov na Magistrate problematika MHD vobec netrapi, oni maju vsetci auta a vozia sa s nimi do roboty, tak naco sa zaoberat nejakou MHD, treba dat peniaze do novych ciest, obchvatov, etc... Bohuzial sa pri tom zabuda na MHD a potom sa vobec necudujem takym absurditam ako je napr. metro, alebo aj navrh niektoych ludi elektricku uplne zrusit...
(uz som sa moc rozpisal, tak radsej koncim)
frenky
PREHLAD VOZIDIEL TYPU TAMBUS 272A180M V 1.DPA:
1407 jazdi prevazne na 21 a
1408 tiez ale mam info aj o 63 a ?85?
1409 tiez sem-TAM na 21