Čiže pridanie jedného, eventuálne dvoch riadených priechodov do existujúcich svetelných križovatiek tak, aby bol celý, nie nevýznamný prestupný uzol komfortný a bezbariérový, pričom na tejto relácii už dnes je približne 20 riadených či neriadených priechodov pre chodcov, neimplementujeme preto, lebo autá by si postáli trochu dlhšie a niektorí vodiči prehodnotili svoje dopravné správanie? Čo potom chceme od mestskej politiky? Položme si naozaj serióznu otázku.
uplne podobne nema nikto dovod ist zo zahorskej do race po obchvate, taktiez to je aj kilometricky aj casovo vyrazne dlhsie....
a ze auta v meste su fuj fuj a obvzlast tie tranzitne, s tym sice suhlasim, ale riesenie ze mas miesto toho najazdit 2x viac km za dvojnasobok casu mi velmi efektivne nepride a asi nebudem sam....
Tvoj príklad pracuje s účelovými a nelogickými rozhodnutiami. Z Bratislavy do Liptovského Mikuláša nemá nikto dôvod chodiť cez Budapešť a Košice, pretože na tento účel stojí R1 s výnimkou úseku 60 km úseku cez Donovaly. Absolútne nikto nemá dôvod a motiváciu chodiť cez Košice a absolútne v žiadnom politickom programe nie je v úmysle presmerovať tranzit idúci povedzme cez Staré Hory cez Košice.
V prípade Bratislavy je pochopiteľná a aktívna politika, ktorá tlačí autá na obchvat (kam patria, pre nich bol budovaný) tak, aby nestáli v kolónach v meste a vytvárali všetky tie externality, ktoré vytvárajú (vrátane meškaní MHD). Úrovňové priechody na Šancovej by síce situáciu mierne zhoršili, ale zase by oddelili vodičov majúcich štart/cieľ niekde blízko Šancovej, od vychytrálkov, ktorí si myslia, že divokou jazdou cez mesto predbehnú kolóny na Prístavnom moste. A ak by to bolo zo všetkých strán "zbuspruhované", možno by niektorí (vzhľadom na to, že celý uzol Pod stanicou by sa stal mimoriadne bezbariérový) presedlali aj do MHD (a to na konci dňa všetci chceme).
Bohužiaľ, je to tak. Obchvat býva často tak zasekaný, že cez mesto je to aj kilometrovo aj časovo kratšie. Ak som v Avione a potrebujem do Ružinova, tak cez obchvat a Bajkalskú len cez víkend. A podobne v Prahe. Cez mesto mimo špičky kratšie i rýchlejšie ako cez obchvat.
v com Ti to pripada ako paranoja, ze karpaty tvoria klin zo severu do stredu mesta, mesto sa aj na vychodnej aj na zapadnej strane rozrastlo aj tym severnym smerom, je dopyt po doprave v tychto relaciach (podobne ako medzi inymi castami mesta), nejaka zmysluplna spojnica vsak chyba....
a to co ponukas je asi nieco podobne ako keby som Ta poslal po dialnici do liptovskeho mikulasa, ved tam suvisla dialnica z bratislavy vedie.... co tam po tom, ze budes musiet ist cez budapest a kosice (tu este nejaky maly kusok tusim chyba aby sa prepojili R4 a D1) a nejaky tunel visnove je podla Teba asi uplne zbytocny
Toto mi ale pripadá ako rovnaká paranoja, ako keď obyvatelia sídliska žiadajú parkovací dom. Ak potom obec avizuje výstavbu parkovacieho domu, tak sa obyvatelia rozdelia na tri nespokojné skupiny:
1) Preboha, len nie pri mojom dome!
2) Nemám to pri dome, tak sa to nepočíta! Je to ďaleko.
3) Hádam za parkovanie nebudem platiť!
Majú auta obchvaty? Majú. Celé to mimoúrovňové cvičenie na Staromestskej a Pražskej sa dialo preto, lebo v tej dobe nebola iná možnosť a po týchto uliciach reálne jazdili medzinárodné kamiony. Toto všetko je prekonané. Dnes tu nič také nejazdí a navyše celá trasa je plná úrovňových priechodov (napríklad od ťažiska nadchodu na Predstaničnom na sever 400 m, na východ 130 m a na juh 90 m). Signálny plán, ktorý by počítal s chodcami by demotivoval ďalších vodičov. Chýba tomu jediná prerekvizita: vyhradený jazdný pruh v smere z Račianskeho mýta.
vzhladom na to ze ten vnutorny obchvat je o viac nez 10 km dlhsi ako prejazd mestom a skrz upchate mosty, kruhac vo vajnoroch a ine chutovky po trase obvykle aj casovo vyrazne dlhsi, tak ten tranzit, kym nebude jestvovat tunel popod karpaty, tam kdesi bude stale a vcelku vyrazny.....
Práveže na ceste typu Staromestská štandardné prvky upokojovania dopravy ťažko uplatníš, to sa skôr hodí na "zdrojovo-cieľové" komunikácie, ale ako spomínaš, priechod by bol vyslovene super. Pokojne môžeme ísť ďalej a zrušiť podchod na Hodžku a zhodiť nadchody na Predstaničnom a nahradiť ich priechodmi, nech konečne sme normálne chodcom priateľské mesto. Tie nadchody a podchody svoj účel splnili, ale dnes, keď má Bratislava dva plnohodnotné diaľničné obchvaty, tu tranzit jednak nechodí a ak chodí (a v tomto kontexte je tranzit aj relácia Záhorská Bystrica - Rača), tak nech ide láskavo na obchvat.
Ono sú tu dva problémy. Prvý je že naozaj Zochova dnes nie je problematické miesto (bolo by keby magistrát mal gule tam postaviť prechod, namiesto toho že ženie ľudí v jednom z najdôležitejších uzlov v centre do podchodu like it's 1985), druhá je že keby si tie premotivované trúby na magistráte občas otvorili Not Just Bikes, pochopili by prečo sa ukľudňovanie dopravy nerobí tak že nakreslíme čiary bližšie k sebe. Zámer bol asi dobrý, ale tí ľudia čo toto vymýšľajú sú totálne mimo reality. Ukľudňovanie dopravy sa robí tak že infraštruktúra vodiča núti ísť pomalšie, nie tým že tam bude stále rovnako široká cesta, len sa budeme tváriť že po jej kraji sa nejazdí (a bude sa jazdiť aj tak). Celé zle.
Co sa zuzenia Staromestskej tyka - ako uz tu bolo povedane - zuzili to na nespravnom mieste, ale jazditelne to je v pohode.
Druha vec, preco trebalo toto vobec robit??? Kvoli jednej buracke? A ze sa tam jazdi rychlejsie ako 50? Tak je to usek kde nie su chodniky, ziadne prechody, krizovatky - nevidim dovod aby sme tam sikanovali vodicov obmedzovanim rychlosti na 50. A teraz este toto nezmyselne zuzovanie pruhov...
A minútu a pol po tej 93 išla ďalšia. Google Mapy neukazujú žiadny zvláštny traffic. Ach.
Edit: Teraz vidím tú nehodu na Staromestskej. Možno teda išlo o prenesené meškania. Okrem tých 88…
volod