A tvoj zamestnávateľ tiež zvláda účtovníctvo, prevádzku sídla, IT, mzdovú politiku, personálnu politiku a pod. Prečo potom dopravu má riešiť obec? Podľa tejto logiky by sme mali MHD zrušiť.
Prečo má mesto zabezpečovať nočnú dopravu? Ak ideš s kamošmi von, tak si máš predsa dopravu zaobstarať sám.
Prečo má vlastne štát riešiť dopravu zo západu na východ? Veď každá cesta má svoj účel a ten poskytovateľ účelu by mal poskytnúť aj dopravu.
Ten čo niečo organizuje sa má postarať o svojich "hostí". Prečo si organizátor dokáže splniť povinnosti počtu SBS, zdravotníkov, usporiadateľov, atď., len na dopravu sa vždy každý vykašle?
Tvoja racionalita spočíva v čom? Že sa na to objednávateľ vykašle a tí návštevníci sa vyparia? Nie, nasackuju sa do tej 47 a na ďalšej zastávke *ľudia, ktorým je podľa teba MHD určená* nenastúpia. Pýtam sa: toto chceš?
A je tu komerčná doprava zabezpečená? Nie je, takže tvojimi slovami "nastupuje obec". Uvedené ustanovenie rieši to že nie je nutné objednávať napr. autobusy do Nitry kde sa to uživí aj bez objednávky.
Primeraný rozsah je prirodzene taký pri ktorom ľudia nezostanú visieť na zastávkach.
§ 20
Dopravná obslužnosť územia
(1)
Dopravnou obslužnosťou územia na účely tohto zákona sa rozumie zabezpečenie poskytovania primeraného rozsahu dopravných služieb vo verejnom záujme na území vymedzenom v zmluve o dopravných službách, najmä na zabezpečenie dopravy do zamestnania, škôl a školských zariadení, zdravotníckych zariadení, úradov alebo na účel uspokojovania spoločenských potrieb vrátane dopravy späť, prispievajúcej k trvalo udržateľnému rozvoju záujmového územia.
(2)
Primeraným rozsahom na účely odseku 1 sa rozumie počet spojov za deň, presnosť a pravidelnosť jednotlivých spojov na jednotlivých linkách pravidelnej dopravy na uspokojenie dopytu verejnosti počas jednotlivých dní v týždni pri zohľadnení možností súbežných prepráv a prestupu, vzdialenosti k zastávkam, kapacity železničnej infraštruktúry, siete mestskej dráhovej dopravy, priepustnosti ciest a vodných ciest v priebehu dňa, bezpečnosti prepráv, výbavy a kapacity dopravných prostriedkov, cestovného pre vybrané skupiny cestujúcich; primeraný rozsah dopravných služieb určí objednávateľ na uspokojenie dopytu verejnosti počas jednotlivých dní v týždni.
Kde z tohto vychádza, že pri každom futbale má pristaviť 20 autobusov naviac? Presne kvôli tomu tam bolo vložené slovko "primeraný".
§ 21
Objednávateľ
(1)
Ak nie je dostatočne zabezpečená dopravná obslužnosť územia pravidelnou dopravou prevádzkovanou dopravcom na komerčnom základe, objednávateľ je oprávnený objednať dopravné služby vo verejnom záujme v rozsahu potrebnom na zabezpečenie dopravnej obslužnosti územia v pravidelnej doprave.
Až keď nie je zabezpečená komerčná doprava, tak nastupuje obec. Nehovoriac o tom, že sa píše o pravidelnej doprave.
Zabezpečiť a dopytovať sa na potrebu zabezpečenia je obrovský rozdiel.
Aj hasičský zbor vykonáva zákonom dané úlohy, no asi ak mi bude horieť dom, tak nebudem čakať, kým mi zavolajú a nespýtajú sa, či potrebujem ich pomoc.
"Z cestovného? Od tých más cestujúcich, ktorých odvezú?"
Ano, celkom urcite ta bagaz bude kupovat listok, ano celkom urcite na tie prepchate spoje pred/po zapase pojde revizor. Ani beznych linkach ich moc nevidno.
Z cestovneho by DP mal fakt minimum.
BKIS spravuje databázu kultúrnych a iných hromadných podujatí v meste. Takže samospráva už má všetky informácie o predpokladanom dopyte cestujúcich, ale asi príliš veľa zamestnancov na to, aby bolo možné zdieľať informácie medzi sebou.
Z cestovného? Od tých más cestujúcich, ktorých odvezú? A ktorí sa rozhodnú aj nabudúce ísť s MHD keď sa na to DPB nevyebe a zabezpečí posilovú dopravu?
Sa predsa nebavíme o spojoch, ktoré by mali odviesť v priemere troch cestujúcich aby si na seba tie spoje nezarobili.
Ike
Prečo má mesto zabezpečovať nočnú dopravu? Ak ideš s kamošmi von, tak si máš predsa dopravu zaobstarať sám.
Prečo má vlastne štát riešiť dopravu zo západu na východ? Veď každá cesta má svoj účel a ten poskytovateľ účelu by mal poskytnúť aj dopravu.
Csáderoviny na n-tú, sorry.