Inak kĺbové vozidlá boli na L94 do júna 2014, od leta sa vtedy zaviedli sóla a tak to už aj zostalo. To vtedy boli časy, keď jazdilo čo malo kolesá a aspoň trochu dovierajúce dvere a linky 93 aj 94 (resp. voz... depo Petržalka všeobecne) zachraňovali aj kinderká...
Ale tak ak teraz bude nadbytok kĺbov, tak prečo nie, nikto sa určite nenahnevá Len nech to nie je na úkor intervalu, lebo z L93 bude už úplná sardinkáreň.
94 býva už aj dnes slušne zaplnená medzi Zochovou a Smolenickou, takže kĺbáky by sa tam podľa mňa uživili (možno okrem večera) aj teraz. Keďže veľa ľudí na Smolenickej prestupuje na 93/98, tak by asi dávalo zmysel, keby sa 94 a 98 potiahli na Vyšehradskú a 93 by nahradila 98 v úseku Budatínska - Jasovská - (Slnečnice), čím by sa zlepšilo spojenie Lúk VII, VIII a Slnečníc.
Ťahať 94 cez Strečniansku podľa mňa netreba, keďže tadiaľ onedlho pôjde aj električka. Pri potiahnutí 94 na Trnavské mýto by bolo treba zvážiť, či stojí obslúženie 2 zastávok za prípadné stánie v zápche.
Tá myšlienka nebola zlá, ale to prevedenie je podľa môjho názoru nevyhovujúce. Ja osobne som očakával, že to budú dve menšie police, jedna pri druhých dverách a druhá pri tretích dverách. Navyše tie vozy nie sú zvonku vôbec označené ohľadom prítomnosti police pri druhých dverách, takže cestujúci ani nič netušia.
A kto normálny by si tam odložil kufor s osobnými vecami a potom si išiel sadnúť na opačný koniec autobusu, keďže v okolí police nie sú takmer žiadne sedadlá
Akože prečo nie, ale potom treba určite pozmeniť trasu. Najlepšie z Jasovskej cez Strečniansku na Trnavské Mýto alebo Jelačičovu obojsmerne cez Blumentál aj za cenu otáčania a cez Legionársku.
To hovoríš, že by sa malo stať v dopravnom podniku, kde doteraz neboli odmontované z prvosériových NB18 božné sklápacie sedadlá (zaberajúce drahocenné miesto na státie pri ich obsadení a mnohé nejdú ani sklopiť, lebo majú poškodený sklápací mechanizmus); a kde #1044 jazdí stále s pár sedadlami z Citelisu, lebo jeho pôvodné sedadlá boli vykanibalizované do #4049?
V tomto dopravnom podniku čakáš niečo také ako že sa odmontujú police a domontujú sedačky?
toto bolo inac riesenie presne na sposob malych deti - jeeej ja nieco chcem (autobus s policami), potom po chvili hrania sa zistim ze to nie je uz take zaujimave a tak police vyhodim aby sa to dalo aspon nejak normalne pouzit.....
To je pravda, neuvedomil som si, že tie police tam zaberajú až toľko miesta. Tak prinajhoršom by sa dali aj demontovať ale to je asi v tejto chvíli zbytočné riešiť.
Na 93 býva najväčší problém, keď sa tam do SORky navalia ľudia s batožinou, ktorú si nechajú v uličke alebo rovno vo dverách, takže okolie dverí totálne zablokujú, a ešte ani nie sú schopní s ňou vystúpiť či aspoň poriadne uhnúť, pokiaľ človek vystupuje.
Na 99% idu SU18 na L96 bez debat. SU18 su zial menej kapacitnejsie i kratsie ako NB18. L93 je kandidat na Otokary, ktore odhadom su kapacitne az pri Capacity vdaka obrovskemu priestoru na statie ci vpredu ci vo vlecke co NB18 ani zdaleka.
To je dobrá otázka – neviem, môže byť. Šesť miest z tých trinástich čo má SU15 je na sedenie, čiže rozdiel v miestach na státie je iba 7 v neprospech SNU18.
Každopádne si SNU18 nedokážem vôbec predstaviť na L93.
Súhlasím, podla mňa tiež niesu pre L93 tie Solarisy vhodné kvôli tomu kolko miesta zaberajú police na to koľko ľudí ich používa.
Čo vyplýva z toho, že sú všetky vpredu kde v ich blízkosti je minimum miest na sedenie, z ktorých by bolo na police vidieť a ani státie pri nich nieje ideálne – ak sa niekto postaví ku policiam nedá sa prechádzať od sedadiel medzi prvými dverami a policami smerom ku druhým dverám. Kvôli tomu ako je riešené ohraničenie priestoru pre invalidný vozík tyčami (vidieť na fotke nižšie).
Skôr by som si ich dokázal predstaviť na takej L88 (nielen kvôli AS ale aj kvôli Ekonomickej univerzite).
Tam by tie police našli tiež isté uplatnenie a zároveň by tá nižšia kapacita stojacich/sediacich cestujúcich až tak neprekážala ako na L93 keď si zoberieme že s výnimkou istého obdobia kedy tam boli NB18-ky tam 15-kové Urbina premávali prakticky stále od ich dodania a teda by približne rovnaký počet miest na sedenie a na státie neprekážal. Podľa údajov v kartách vozidiel tu by dokonca aj v prípade takejto výmeny bola kapacita na linke 88 znížená o 13 miest.
Aký interval by musel byť na L93 aby tam zostala minimálne rovnaká kapacita ako je v súčastnosti zachovaná? To už nehovorím o tom, že aj bez tohoto zníženia kapacity chodia v určitých časoch vozidlá na L93 naplnené až po okraj.
Solarisy majú kvôli policiam na batožinu v prednej časti menej miesta na státie aj na sedenie. 93ka chodí dosť plná a to zníženie kapacity bude podľa mňa cítiť, petržalčania aj bežní cestujúci z toho myslím až takí nadšení nebudú. Ideálne by bolo, pokiaľ by tie police mali tak polovičnú veľkosť.
Zase na druhú stranu, SORka je z hľadiska batožiny opačný extrém. MBCC sú z toho, čo teraz máme, podľa mňa na L93 ideálne.
birch
Ale tak ak teraz bude nadbytok kĺbov, tak prečo nie, nikto sa určite nenahnevá Len nech to nie je na úkor intervalu, lebo z L93 bude už úplná sardinkáreň.