Súhlasím s tým západným Francúzskom, viem, že pri SEČ v zime v Haagu som v hoteli raňajkoval ešte po ôsmej hodine za tmy. Ale to je dané tým, že oni by prirodzene mali mať západoeurópsky čas, ale z logistických dôvodov (aby sa nelíšili od Nemecka vlastne zvyšku väčšiny EU) majú SEČ ako my.
otazne je kolko ludi v dnesnych dobach by ale celorocne GMT+2 postihlo nejak znacne negativne - polnohospodari dnes uz bezne oru a robia vsetko mozne aj v noci (technika ktoru na to pouzivaju ma aj k tomu usposobene svetla) + a dnes teda profesne (=nie v malom "doma") v polnohospodarstve az tak vela ludi nepracuje, dalej sa to dotyka stavieb, kde tie vacsie sa bezne taktiez robia pri umelom osvetleni, inac je to +- jedno.... kancelarske krysy si v kancloch svietia v zime rano urcite (ak nezacinaju pracu napoludnie, to si ale zas svietia vecer), vo vyrobnych halach ani okna obvykle nie su a celodenne su pod umelym osvetlenim a deti v decembri do skoly za tmy idu tak ci tak....
akurat posun do GMT+2 by znamenal z hladiska slnecneho svetla moct v zamestnani koncit o hodinu slnecneho casu skor a teda mat troska viac casu na nejaku vlastnu cinnost, relax a pod. vonku este za svetla....
PS: zapad Francuzska v CET (GMT+1) je na tom co sa slnka na oblohe podobne ako by sme boli my v EET (GMT+2)
PS2: sorry za OT
Len drobná oprava, pre Bratislavu by letný čas v zime skutočnosti znamenal svitanie (ak tým myslíme občiansky úsvit) najneskôr okolo 8.05, východ slnka okolo 8.40. https://www.timeanddate.com/sun/slovakia/bratislava
Reálne si trvalý celoročný čas bez zmeny pamätajú len 50-nici a starší. Takže vy mladší vôbec neviete, o čom hovoríte. Zavedenie letného času považujem za jeden z najgeniálnejších vynálezov. Mať v lete SEČ je zjavne hlúposť, to sa asi zhodneme. Ale letný čas v zime by znamenal svitanie okolo 9. hod. Viete, koľko profesií chodí na 7. či dokonca na 6.? Špičkoví šoféri by zaťahovali za tmy!
Zmena letného času zo soboty na nedeľu o hodinu dozadu ovplyvní jazdu dvoch nočných diaľkových vlakov ZSSK. Zostanú stáť vo vybraných staniciach a v jazde budú pokračovať po hodine už podľa stredoeurópskeho času.
Pôjde o tieto vlaky:
R 614 TATRAN ZEMPLÍN (Humenné 21.54 – Košice 23.45 – Bratislava hl. st. 5.49) s príchodom do Ružomberka o 02.05 LČ, odchod o 02.06 SEČ;
R 615 TATRAN ZEMPLÍN (Bratislava hl. st. 22.53 – Košice 05.01 – Humenné 06.33) s príchodom do Kraľovian o 02.07 LČ, odchod o 02.09 SEČ.
Nemôže sa to robiť tak, že sa počet cestujúcich v Škodovkách iba vynásobí dvomi (tento systém by nepokryl iba ŽST NM), keďže je každý druhý spoj so Škodovkou, keďže som si ešte nevšimol, že by niekedy bola nejaká linka (okrem 3 a cez víkendy 1) čisto škodovková, keďže na to by sme (cez pracovné dni) nemali dostatok vozov?
Nejako sa nám pomenila víkendová výprava, Capy sa vrátili na L98, zatiaľ čo na L83 a L68 išli NBcka. To je trvalý stav alebo len nejaká posilova doprava?
Stenly