Druhá vec je, že by nebolo na škodu veci, aby sa zo Sokolskej umožnil bezpečný peší presun rovno na 1. nástupište, resp. predstaničný priestor, tam, ako je železničná polícia.
Tie semafory v Karlovke by som niekomu otrieskal o hlavu. Dnes pri mojich 4och cestach (2x elektricka, 2x bike) som zakazdym minimalne 2x cakal na uplne prazdnej krizovatke. A najvacsi hrot su tie semafory pri U otockach pred a za Segnerovou. Minimalne vonkajsi (pravy) pruh by mohol mat nonstop zelenu a otacajuce auta by sa pripajali iba do vnutornych. Pevne verim, ze to iba nejak testuju a potom to daju do blikavej oranzovej lebo toto je katastrofa.
Áno, máš pravdu, že v tomto smere je to z Nám. F. Liszta na Hl. st. dosť ďaleko (niektorí sa aj radšej zvezú električkou), zastavovanie 63 (možno aj regiobusov) na Sokolskej by preto nemuselo byť zlé. Nedalo by sa ale pri tejto tejto ceste prestúpiť aj na 41 na Hroboňovej?
Čo tak pozorujem, tak veľa ľudí zo spodnej zastávky ešte tú jednu zastávku docestuje L1/7, často tam bežia ako o život. Ale vôbec netuším, či tam je nejaká rozumná čakacia doba skoro ráno.
Ja ako rodený a dodnes bývajúci Lamačan Ti viem povedať, že keď som z Bakošovej musel chodiť pracovne na Hlavnú stanicu (ráno medzi 4-5 hod.), tak ma nekonečne hnevalo, že som musel ísť na Nám. Franza Liszta a odtiaľ šľapať hore len preto, lebo 63 nestála na Sokolskej, čo bol mimochodom toho času ideálny prestup, kde by som na 32 čakal iba 3 minúty. Je to drobnosť, mám nohy a chodiť viem, len keď ráno človek počíta každú minútu a potrebuje sa odtiaľto z Lamača dostať na HLST, tak ten malý prestup na Sokolskej by nebol odveci. Viem, 63 je "expresná" linka, ale takýto malý krôčik by určite pomohol veľa ľudom. Alebo potom prestup na Patrónke na 83/84, čo mi ale spôsobí, že tá 32 ujde.
Pre túto cestu môžeš predsa využiť kombináciu 21/63 + 37/92/regiobusy, ktorá je podľa mňa dostačujúca, nakoľko väčšina ľudí idúcich do Lamača ide skôr na Bakošovu a Podháj, na Hodonínsku až tak veľa ľudí nechodí, resp. sa dá k priľahlým domom dostať aj z Bakošovej.
To je síce pekné, ale čo ak chceš vystúpiť na zastávke Hodonínska. Musíš z vlaku vystúpiť na stanici Bratislava - Lamač a odtiaľ využiť linky 37 alebo 92.
Lamač a DNV má priame vlakové spojenie s hlavnou stanicou, komu to nevyhovuje, ten môže buď ísť peši pod stanicu a odtiaľ použiť 21/63 alebo z hlavnej stanice jednu zastávku s 32/41 a následne prestúpiť. Do ZB priamo z hlavnej stanice nie je veľmi vysoký dopyt po priamom spojení, do ZB cestuje väčšina ľudí z mesta regiobusmi.
Ale okres BA - IV si zaslúži viac liniek na Hl. st. teraz tam premáva iba 32, ktorá ide len do Karlovky. Lamač, ZB, DNV, Dúbravka a Devín nemajú priamy spoj na Hl. st. Nehovorím, že by všetky MČ mali mať priamy spoj na Hl. st., ale aspoň tie najväčšie MČ z tohto okresu: DNV a Dúbravka by si to zaslúžili.
Tým som odpovedal aj Pettovi.
Oni to priebežne zapínajú a vypínajú počas dňa, niekedy aj priamo pred vozom. Takéto praktiky sú podľa mňa absolútne neakceptovateľné. Buď to má byť zapnuté alebo vypnuté, a testy si majú robiť bez toho, aby došlo k ohrozovaniu cestujúcich pri nezmyselnom vynútenom brzdení
Trammat