Discussion Forum › Operations Forum

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: fanatikmhd #168751:
Skús sa zamyslieť nad vetou:
"Verím že určite budú nejaké miesta hodné vyznamenania "najhoršia cesta sveta", ale predpokladám že ich bude % asi toľko isto, čo na slovensku kvalitných ciest....."

Táto veta neobsahuje žiadnu informáciu.
Môže znamenať, že na Slovensku je rozdrbaných 90 % ciest a práve toľko % je kvalitných ciest v Nemecku.
Ale môže znamenať aj to, že na Slovensku je 1 % rozdrbaných ciest a práve toľko % je kvalitných ciest v Nemecku. 😇
Reply on: mack #168752:
žiadny vizuálny smog - zlaté časy
Práve išlo dispečérske auto s majákmi cez Tranvské mýto smer Vajnorská
O cca 15.40 som videl odbacat 4 hrbate sorky z Jegeho doprava na Trnavsku.
Reply on: si #168743:
Spomienkový optimizmus: https://youtu.be/d51cpIsQIRc
Reply on: S499.1023 #168748:
Norimbercg, Schwerin, Berlin, Mníchov, všade na pohodu. Verím že určite budú nejaké miesta hodné vyznamenania "najhoršia cesta sveta", ale predpokladám že ich bude % asi toľko isto, čo na slovensku kvalitných ciest..... Osobne keď som sa stretol s jednou takou partiou, na parádu. Jednoduché, lacné, a udržateľné.

Degradácia - myslené v kontexte s tým, že aj keby sa mesto staralo o vozovku, ak budú náhodné rozkopávky kedy si kto čo uzmyslí, cesta sa bude drviť a rozbíjať aj pri neviem akej údržbe. Dnes položím asfalt, zajtra zaschne, a o týždeň tu ide dakto ťahať optiku.....jupííííí...... a po jeho zaplátaní je cesta zas rozbitá, s hrboľom (nakoľko sa u nás neaplikuje nejaké výraznejšie utláčanie asfaltu do roviny so zvyškom, ale kôpkovanie a vznikanie umelých hrboľov....
Reply on: N/A #168747:
ja by som to vyfotil a vrátil sa na políciu s tým, že na základe čoho mám predvídať takto rozdrbanú cestu zvlášť ak prší a je jama plná vody. Navyše 172 mm diera nevznikne za týždeň ani mesiac. Ad absurdum, ak by mal vodič predvídať každú jamu jazdíme 30 km/h všade a nie 50 mesto 90 mimo mesto 130 diaľnica (za ideálnych predpokladov). Tak isto ako je moja povinnosť predvídať, resp. v policajnej reči prispôsobiť spôsob vedenia motorového vozidla stavu a povahe vozovky, je povinnosťou správcu cestnej siete udržiavať cestu v zjazdnom stave (zjednodušene povedané). Čo znamená, že to asi neplnil keď sa jama dostala až do takéhoto stavu. Iné je keď napríklad sneží a nevedia byť odhŕňače v každom okamihu všade, to si ale vodič všimne (mal by si) a mal by prispôsobiť svoj štýl jazdy. Avšak dieru zaliatu mlákou si proste nevšimne ani keby ako veľmi chcel. A keby mal každý vodič obchádzať každú mláku na ceste, lebo čo ak tam je diera, tak to nepotrebujeme ani čiary na vyznačenie jazdných pruhov lebo by sa tá jazda podobala opilcovi za volantom.
Alibizmus na určitých miestach v tejto krajine nepozná hraníc.
Reply on: N/A #168747:
Tak ale ty zase nejazdis 50 v meste 😃.
Reply on: fanatikmhd #168746:
Nie je Nemecko ako Nemecko. Stačí sa prebehnúť menšími mestečkami a spojovacími "dvojkami" medzi nimi napr. v okrese Oberspreewald-Lausitz a to sú tankodrómy, za ktoré sa ani Severobalkánska Slovenská republika nemusí hanbiť.
Inak čo si predstavujete pod takým odborným výrazom "degradovať celý stav vozovky do zápeorných čísiel"?
Reply on: Minko #168744:
Kamarátovi skrivilo nápravu v Petržalke na novej! Rapidke. Niekde v oblasti Lúky to bolo, nepoznám moc Petržalku, ale keď sa sťažoval na Polícii tak mu povedali, že má prispôsobiť štýl jazdy ceste. Vtedy ale pršalo, všade mláky a tým pádom jama, ktorú po odmeraní mala 172mm, nebolo vidieť a bolo to okrem toho ešte v rannom šere. Proste krása. 🙂 Aj ja mám už pekne vybité tlmiče z týchto ciest na aute a to robím slalom na ceste.
Reply on: color #168745:
Hej, jedno autíčko na celé mesto.....
Keď som bol nedávno v Nemecku, kade tade sa túlajú cestári s plamienkami a aj obycajné vlásočnicové trhlinky vyspravujú. Síce cesa na pohľad vyzerá hrozne (všade na svetlom podklade tmavé čiary po zalievaní), ale cesta je úplne pohodlná, bez jám, dier, hrboľov.....

Druhý fakt je, ktorý treba ale vždy upozorniť a tým sú naše rozkopávky.
Dnes ide telekom ťahať optiku, rozkope, položí, zaleje. O mesiac idú vodári asi 30cm od toho miesta rezať, rozkopú, vyzliepajú. Potom príde mesto, prefrézuje vozovku a položí asflat (škoda že vždy len asfalt, a obrubníky s chodníkmi kašleme, však načo), a hneď za nimi prídu plynári a ten nový asflat rozkopú...... Aj keby si sa o cestu neviem ako staral, toto bude aj tak degradovať celý stav vozovky do záporných čisiel. Mesto má vytýčiť pre každý úsek cesty 1-2 termíny v roku, a každý nech sa prispôsobí tomuto termínu. A spoločným poplatkom mesto vyspraví celý povrch vozovky jednoliato.
Reply on: si #168743:
Včera takto zalievali nadjazd pri EUBA. Minule Mudroňovu. Your argument is invalid.
Reply on: si #168743:
teraz neporovnávam s komunizmom ale inak svätá pravda. namiesto toho, aby sa tu lepili "malé dierky" ktoré idú opraviť s minimálnymi nákladmi a dlhou životnosťou, sa to tu radšej necháva vykryštalizovať na godzilie diery, čo ničia nápravy a prepichujú pneumatiky a potom sa to opravuje.... samozrejme s nedostatočným technologickým postupom, výsledkom čoho je skrátená životnosť záplaty a vrátenie sa zlého stavu. A potom máme záplatu v záplate záplaty.
Reply on: Viko #168742:
nuz ked zoberiem ze "za komunistov" bolo aspon vidno behat auta so smolou a zalievat praskliny ktore sa dnes akosi od pociatku neriesia a caka sa ked voda s mrazom vykonaju svoje, tak po 30 rokoch takehoto pristupu je uz vidno vysledky aj v zakladoch....
Reply on: Jadran #168741:
Je naozaj priam desivé, aký obrovský investičný deficit sa tu nabalil. Lebo ok, hlavné ťahy majú poväčšine to šťastie, že sa sfrézuje asfalt, urobia lokálne vysprávky podkladu, nahodí nový a vie to na pár rokov zas byť civilizovane prejazdné. Lenže sú mnohé cesty (nielen, ale najmä, v Petržalke), ktoré trpia na komplet poprepadávané podložie - a povedzme si reálne: odkopať to všetko, pozhutňovať a nanovo vystavať je evidentne nereálne.
Pritom sme stále len v rovine "mať rovný asfalt pre autá". Mať zrekonštruované ulice v plnej šírke alebo nebodaj s nejakou konverziou v duchu complete streets mi čím ďalej, tým viac príde len ako nedosiahnuteľný sen. Dúfam, že aspoň ten chystaný manuál asfaltovania zaviaže firmy k poctivému riešeniu detailov, nech sa už nemusíme prizerať problémom typu nezatreté rozrdolené škáry alebo krajnica z okamžite dolámaných tenkých betónových dlaždíc.
Reply on: Solider #168727:
Majú, majú. Zájdi si napríklad v rámci Petržalky kamkoľvek, či na Vajnorskú, Starú Vajnorskú, Račiansku, Slovnaftskú a môžeš porovnávať.
Reply on: SuchSoft #168719:
Tá výhybka je dlhodobo v zlom stave, takže ani nečudo, že sa toto stalo.
Ja viem že sú to mimoriadnosti, ale v čase 6-18 by chcelo pružnejší dispečing... keby hneď vozy ktoré boli v obratisku a na ceste tam pozdržali predľžením intervalu na 6 miesto 4 resp 5 a 7-8 nech mevypadnú totálne spoje. Minimálne 3 električky z 9 aj 4ky by takto vykryli čiastočne interval a asi by spravili "rezervu" pre NAD
Reply on: 3pa3ck3 #168736:
aktualne s 22 min meskanim idu elektricky do KV. Z KV teraz nic nejazdi.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.