Na križovatke Krížna x Karadžičova x Legionárska sú píšťalkári a dispečer informoval, že s L21 nepôjdeme po Karadžičovej, ale cez Trnavské. L78 bola tiež presmerovaná.
Údajne je tam niekde havarovaná L78 niekde alebo niečo hlásil dispečer cez vysielačku (nerozumel som dobre), na zastávke Krížna bolo odstavených viacero vozov.
Inak ako je to so zastavovaním vozidiel na výlukových trasách?
Ja som naopak velmi rad ze tie vozy konecne pouzivaju aj do MHD. Nebol dovod ich vypravovat len na 801. Z pohladu cestujuceho je to idealny zalozak, lebo je tam vela miesta na statie, takze ak hradi klbovu linku je to trochu znesitelnejsie ako napr. pri NB SORke.
V anglicky hovoriacich krajinach a napr aj v Japonsku som taketo riesenie (bud auta, alebo chodci ale ked chodci tak vsetkt smery naraz) preto, aby chodci mohli pechadzat diagonalne. Dost to urychlovalo a zarovwn nevytvaralo u chodcov dojem, ze cakaju na dvakrat. Podla mna su aj u nas krizovatky kde by to mozno davalo zmysel (z tych kadial chodim napr. farskeho...)
Priechody s tlačidlami v križovatkách sú bežné aj u nás, napríklad v Žiline na križovatke Veľká okružná x Vojtecha Spanyola. Vraj to dokáže urýchliť cyklus, keď nemusí byť rozsvietená zelená pre chodcov.
Na druhej strane na priechode pri Auparku v Žiline sú tlačidlá podľa môjho pozorovania zbytočné, vždy sa čaká na naprogramovaný cyklus, aj keď nejdú žiadne autá. To je úplný výsmech chodcom, keď hodnú chvíľu nejdú žiadne autá a stále majú zelenú a chodci červenú.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
Miro