Pokiaľ viem, vtedy bol vydaný zákaz súčasného vjazdu dvoch električiek do zastávky. Ak sa nezmenil, platí, že ak jedna stojí, druhá môže vojsť.
Situácia podľa môjho pozorovania je takáto ("zastavenie" = umožnenie nástupu a výstupu):
- Na Blumentáli smerom do centra bežne zastavujú dve električky za sebou. Opačným smerom až na veľké výnimky druhá električka čaká mimo priestoru zastávky nie kvôli úsekovému deliču, a to aj v prípade, ak by sa za tú prvú aj zmestila (2xT6 na zadný zberač alebo 14/15T otočená vhodným smerom prípadne s vhodnou technikou rozjazdu). Vzhľadom na počet spojov v špičke je to škoda, že úsekový delič zostáva na svojom mieste.
- Na Šafárikovom nám. dve električky za sebou nezastavujú, nástupištia sú príliš úzke na presun cestujúcich.
- Na Mariánskej nie sú dostatočne dlhé nástupištia.
- Na Trnavskom mýte smer centrum tiež myslím nie je dostatočne dlhé nástupište. Opačným smerom potreba zastavenia dvoch rovnakým smerom idúcich spojov prakticky nenastáva, s výnimkou dojazdov na Jurajov dvor a vtedy zastavia obe električky za sebou.
- Situáciu na Račianskom mýte nepoznám, ale keďže na jednu zelenú odchádzajú smerom do centra za sebou niekedy dve električky, tak tá druhá už musela zastaviť.
- Na Nám. SNP smerom Petržalka nie je dostatočne dlhé nástupište. Opačným smerom som videl zastavovať dve električky za sebou, ale už dávnejšie som tam nebol.
- Na Kamennom nám. svojho času dve električky za sebou zastavovali bežne, teraz to nie je aktuálne, keďže obe idú z Nám. SNP, kde nemôžu zastaviť súčasne.
birch