Problém nie je ani v snežení, ako skôr v posype. Za ostatné roky sa úplne upustilo od posypu kamennou drťou, ktorá vozidlám najmä v kopcoch dosť pomáhala. Solmag rozpúšťa soľ a robí tú brečku, ktorá sa následne rozjazdí, namrzne a potom sa na nej šmýka. Navyše odhŕňače zimnej údržby málokedy odhrnú aj zastávkový záliv, pripadne buspruhy, a na hladkom betónovom povrchu sa šmýka teda extrémne.
Tak to si v praxi predstaviť neviem, ráno s vozom "nafasuješ" vrece piesku a lopatu?
Jazdil som v 80-tych rokoch, vtedy padalo viac snehu ako teraz, ale fakt si nepamätám, že by sme stáli, keď napadlo pár centimetrov. Jasne, stálo sa, keď bola poľadovica, ale také kolapsy, ako to zažívame v poslednej dobe, určite neboli.
PS - Podotýkam, že v januári 1987 som bol na vojne a vtedajšiu kalamitu som "vynechal"
Hej, sneh s dažďom pri teplote od +2 po +4.
15 km západne od BA naozaj lialo pri takýchto teplotách a fučalo celý deň od západu, kým v oblasti BA a východne od nej zostala zima a sypalo. Je naozaj nemožné predpovedať 15 km-ové rozdiely.
Každopádne nenapadlo veľa snehu, len 6 cm v priebehu 8 hodín, čiže za hodinu menej, ako 1 cm. To by sa dalo zvládať.
Určite by pomohlo obuť aspoň hnacie nápravy do kvalitných zimných pneumatík, ale "tosanikdynerobio", zodpovední z DPB by sa mali nad tým vážne zamyslieť
Tak problém nie je ani tak v snežení, ani v tom, že je to malý kopček ale vo vozidlách. Stačí aby tam ostal visieť jeden voz a Kollarko skončilo.
Videli sme včera, na vozovke bolo ešte minimum snehu a už sa vozy šmýkali.
Toto už nie je ani vtipné, vždy tie isté problémové miesta, to sa nedá na to lepšie pripraviť? Najmä Kollárovo námestie sa mi zdá byť ako opakovaný zlý vtip.
Ja sa teda najmä domnievam, že sa zimná údržba nemá slepo spoliehať na predpoveď počasia a už vôbec nie na lepší variant v prípade hraničných podmienok.
Lenže ALADIN ukazoval +2 stupne, čo by znamenalo, že by sa sneh hneď topil a nespôsoboval problémy. Napokon ale v meste bolo -2 a tento rozdiel sa prejavil výrazne
Max