Discussion Forum › Operations Forum

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: S499.1023 #162764:
Lenže my tam nemáme dobre navrhnuté obratisko. Aj to čo máme nevyužívame ako by sa dalo.

To by tam musel byť stály dispečer ako pred dvoma rokmi v Rači, keď tam šupli ráno L7 a vnútorná kolaj sa nemohla používať.

Na klasickom by tam kludne mohli ísť aj kačky alebo súpravy T3 z L6.
Obojsmerné kapacitné by na tejto linke bolo plytvanie kapacitou a zase zhoršenie pre L8.
Ešte minimálne 5 rokov sa nedočkáme predĺženia trate.

Pri rozoberaní tých komplikovanejších riešení úvrate na Jungmannovej uvažujete s perónmi až na "výťažných koľajách"? Lebo ak nie, tak neviem prísť na žiadnu výhodu oproti tomu, keby bola dvojitá koľajová spojka až za výstupiskom: prichádzajúca električka by odstavila na tú koľaj, ktorá by bola práve voľná, odchádzanie od dvoch perónov by nebolo potrebné...
Reply on: S499.1023 #162765:
Skoro
Reply on: Ike #162771:
obratisko v druhom odseku = nástupište
Reply on: S499.1023 #162769:
Ja len, že mám isté tušenie, že súčasná organizácia tohto obratiska je vlastne spôsob ako obísť 1/2/3 vyhlášku (ktorú je imho potrebné prekopať) ? ?

Inak v civilizovanom svete by to fungovalo tak, že jedna linka by mala priradené jedno obratisko, druhá druhé (samozrejme s možnosťou operatívnych zmien o ktorých by informovala digitálna tabuľa napr. aj akusticky) a nástup/výstup cestujúcich by prebiehal na jednej hrane. Medzi príchodom a odchodom električky by bol možný pohyb cestujúcich vo vozidle. A keby ešte (vzhľadom na vzdialenosť od domov a potrebu pešieho presunu) zobrazovali transparenty na striedačku minúty do odchodu. Bolo by to fajn.
Reply on: S499.1023 #162763:
DAKUJEM za potvrdenie mojeho nazoru. Uz plany J&T Pribinova/Kosicka mu pripadali - "ved sa to tam nezmesti". Odhliadnuc od trasy tesne popred Nove SND to vyslo aj zakreslit projektantom. Hoc ta trasa by sa dala aj inak viest.
Reply on: Ike #162767:
Označníkomajáčik bude na oboch koncoch. Ak to legislatíva nepozná, zapracuje sa to s využitím skúseností z Budapešti. Nezdedil si kanceláriu po 1/2/3 ? ?
Reply on: Mhr1 #162759:
Môj otec síce býval až na Panskej-Nálepkovej a pracoval na Tallerovej-Stalingradskej-Volgogradskej ale aj u Bláhu aj v Umelke toho vypil neúrekom ? a záhrada bola proste Umelka.
Reply on: Mhr1 #162754:
Ja sa k zlomku sekundy pripravenej vyhláške 351/2010 iba pýtam: pozná naša legislatíva vôbec obojsmernú zastávku? ? Ak áno, kde bude označník a kde majáčik? ?

(disclaimer: toto nie je obhajoba súčasného stavu)
Reply on: 810zssk #162748:
Pri kratšom intervale sa už nedá robiť absolútna preferencia ani nie je potrebná - signálny plán križovatky pomáha spravidelniť sled vlakov. Ak je cyklus dlhší ako interval električiek, nie je problém zaradiť do signálneho plánu dve voľná. A križovatka Ječná x Legerova + Sokolská v Prahe má podstatne hustejší sled vlakov a nič podobné ako SJM v Petržalke nemáme.
Reply on: Mike #162747:
Penzionovaní optimisti?
Reply on: david1 #162746:
Dobre navrhnuté úvraťové obratisko kapacitne zvláda na svoju plochu viac ako slučka. Stačili by by tri veci za pár korún - dvojitá koľajová spojka miesto tých dvoch debilných výhybiek za sebou, výťažné koľaje na dva vlaky a semafor, ukazujúci nástupište (môže suplovať aj tabuľa), aby sa dalo odchádzať od oboch perónov. A tam už by si mal takmer nekonečné množstvo kombinácií, variácií a permutácií. Okrem toho, ak tam dnes musia kvôli úvrati tak či tak jazdiť len obojsmerné vozy (ktoré nemám rád ale keď už sú, mali by sa využívať), tak mohlo byť stredové nástupište.
Reply on: Petto #162742:
Istý pán Kugla trpí patologickou nenávisťou k električke, preto šíri takéto bludy.
Reply on: S499.1023 #162758:
"staršie K2S sú v omnoho horšom stave, než navonok vyzerajú" - tak to už je čo povedať.
Lebo ako cestujúci sa do toho bojím nastúpiť, že kedy sa to rozpadne a čo počúvam vodičov, tak všetci na to nadávajú.
Reply on: Solider #162727:
Pri akejkoľvek modernizácii by sa už konečne malo zabudnúť na to, že modernizácia je šotohračka a minimálnou premisou modernizácie by mala byť vaňa, aby v horizonte niekoľkých málo rokov nebolo v BA (samozrejme okrem DHV) vozidlo bez aspoň čiastočnej nízkopodlažnosti.
Reply on: kohut2012 #162726:
Zdroje jsou?
Reply on: S499.1023 #162756:
Ale áno. Bláha je hotel Krym a k hotelu patrila letná záhrada. Teda tiež Bláha. Moji prarodičia i rodičia bývali oproti a inak tomu nikdy nepovedali.
Reply on: Valec #162718:
S linkou 7 by som rozhodne nesúhlasil a pri tých ostatných je to len otázka linkového vedenia. Nech nejaké najmenej plesnivé K2 na 2/6/9 dožijú (staršie K2S sú v omnoho horšom stave, než navonok vyzerajú, stačí požiadať niekoho kompetentného, aby vás pustil v Cíferi alebo v ÚDJD do kanála) ale rozhodne by som vozidlá takejto dĺžky už do Bratislavy nezaobstarával.
Reply on: forester #162714:
Páričková podľa párkov a podľa vzoru Jaskov rad?
Reply on: Mhr1 #162731:
Miki, Bláha nie je Umelka, Bláha je Krym! Umelka vždy bola Umelka.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.