Zvýšenie kapacity je možné do budúcna aj predĺžením súprav.
Prejazd Šafkom - o to menší dôvod skapacitňovať prejazd uzlom Mostová pre IAD. ?
Miera preferencie E sa dá v logických podmienkach tiež upraviť.
No Petržalka podľa mňa po dotiahnutí do Janíkovho Dvora potrebuje 4 linky, ako Karlova Ves. 1,3,8 a špičkovú e-6. Potom je šanca presunúť ľudí do MHD. Problém pri tomto intervale by bol prejazd Šafkom. Preto by sa hodila linka okolo Eurovey, ktorá by išla poza "Bláhu" (vy mladší tomu hovoríte neprešporsky "Umelka") - e-10 Petržalka - Eurovea - Dulák - Ružinov. Potom by Petržalka nepotrebovala e-8.
Nezabúdajte, že vzhľadom k modernizácii, sú vlastne najlepšie a najmodernejšie bratislavské električky T vozy T3P. No a T6/T3G sú na tom zhruba rovnako. T3G sú staršie, bez GO (na rozdiel od T3P po GO resp. úplne nové - tých 5 kusov), ale zasa majú modernejšiu výzbroj. T6 sú novšie, ale so zastaralejšou výzbrojou a tiež bez GO. Aj Praha vyraďuje najprv T6 a T3P zatiaľ nie, lebo ich pokladá za modernejšie, čo je aj realita.
No nech by bol nový úsek maximálne 13 min (od Jungmannovej po obratisko Janíkov Dvor), spolu 26, tak pri následnom intervale 4 min. si to vyžiada 7 vozov navyše, nie 18 ? Ak by išla po otvorení 2. etapy trate do Petržalky aj 3. linka (napr L6), tak by to bolo ešte +5 vozov, takže spolu oproti dnešku +12 vozov (vlakov).
Takže ak by prišlo 18, tak predsalen to bude nejaké navýšenie stavu, alebo časť z toho môže byť ako náhrada za K2S ak uznáme, že T3G si ešte niečo požijú ...
Zase netvrdím, že sa neoplatí investovať do starých vozov. Len tá investícia musí byť opodstatnená. Mnohočlen do K2S mi osobne príde blbosť rovnakej úrovne, ako TV Progress do T6, čo sa plánovalo tak tri alebo štyri roky dozadu. V konečnom dôsledku nie sme na tom tak dobre, že sa tu budú nakupovať len nové vozy a že tu bude nejaká pravidelná a priebežná obnova vozového parku.
To, že Bratislava nemá aktuálne žiadny modernizačný plán, je skôr vizitkou toho, že sa ktosi priveľmi spolieha na nové vozy, ktoré nebudú. Tých 18 nových vozov, čo sa plánuje, bude stačiť akurát tak na pokrytie II. etapy Petržalky. Možno sa ešte niekedy v budúcnosti otvorí téma modernizácie T3G, keďže každý duplák, dobrý duplák.
Presne tak, idealne by bolo keby sa zvysil pocet tych 12 - 15 elektriciek, co sa maju kupit pre dostavanu trat do Petrzalky, na aspon 60 kusov a aby to boli minimalne 32m skody 29T
Tak áno máš pravdu, investovať do starých vozov sa už neoplatí. Ideálne by bolo, keby mesto každý rok kúpilo aspoň 5 nových električiek. Ale to by mesto muselo chcieť.
Aktuálne stoja električky na Súmračnej smer Ružinov (T3 + T3, za ňou už 3x ForCity), prítomný aj dispečer, no neviem, čo sa deje. ? Vyzerá to tak, že nám T3 nejako skapala. ?
Nič proti K2S. Niekoľko ich tu potrebujeme, len nie toľko, prebytok (najstaršie) stačí odstaviť. V Pd sú vhodné na e-2,6 a ako tu už bolo uvedené, aj na e-7 v Pdšo. Cez víkendy zasa na e-2,8. Asi bude potrebné napísať sťažnosť na DP i cez tých ružinovských (mestských?) poslancov...
Ja by som Vás oboch poopravil a do tej vety "Vozy velkosti K2S vo vozovom parku DPB nemaju co hladat." doplnil "v tak veľkom počte".
Vozidlo kapacity K2S má dnes svoje uplatnenie na L2, L6, popoludní L7 a cez víkend aj kľudne na jednej z dvojice 8 / 9. Na to ale stačí polovičný počet takýchto vozov.
Môžeme tu vyratávať, či sú náklady o toľko nižšie oproti 32m vozidlám alebo aký vplyv by mala unifikácia vozidlového parku (aj tie ForCity sú v ponuke vo viacerých dĺžkových variantoch), ale K2Sky tu už proste máme. Takže stačí im len nájsť vhodné uplatnenie.
A rovnako tak treba spracovať nejakú štúdiu, ako ďalej do budúcnosti... či ísť cestou skrátenia intervalu (na tých 6 min. by sa dalo ísť), alebo cestou dlhších vozidiel, príp. vhodnou kombináciou oboch.
volod