Discussion Forum › Operations Forum

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Mike #162729:
Nezabúdajte, že vzhľadom k modernizácii, sú vlastne najlepšie a najmodernejšie bratislavské električky T vozy T3P. No a T6/T3G sú na tom zhruba rovnako. T3G sú staršie, bez GO (na rozdiel od T3P po GO resp. úplne nové - tých 5 kusov), ale zasa majú modernejšiu výzbroj. T6 sú novšie, ale so zastaralejšou výzbrojou a tiež bez GO. Aj Praha vyraďuje najprv T6 a T3P zatiaľ nie, lebo ich pokladá za modernejšie, čo je aj realita.
Reply on: Solider #162727:
No nech by bol nový úsek maximálne 13 min (od Jungmannovej po obratisko Janíkov Dvor), spolu 26, tak pri následnom intervale 4 min. si to vyžiada 7 vozov navyše, nie 18 ? Ak by išla po otvorení 2. etapy trate do Petržalky aj 3. linka (napr L6), tak by to bolo ešte +5 vozov, takže spolu oproti dnešku +12 vozov (vlakov).

Takže ak by prišlo 18, tak predsalen to bude nejaké navýšenie stavu, alebo časť z toho môže byť ako náhrada za K2S ak uznáme, že T3G si ešte niečo požijú ...
Reply on: Solider #162727:
ja by som šiel do modernizácie T3G, aj T ale možno z tých novostavieb K2S do K3S 🙂 ... myslím ž epri nich by to nebolo až tak zlé .)
Reply on: Lukyno87 #162725:
Zase netvrdím, že sa neoplatí investovať do starých vozov. Len tá investícia musí byť opodstatnená. Mnohočlen do K2S mi osobne príde blbosť rovnakej úrovne, ako TV Progress do T6, čo sa plánovalo tak tri alebo štyri roky dozadu. V konečnom dôsledku nie sme na tom tak dobre, že sa tu budú nakupovať len nové vozy a že tu bude nejaká pravidelná a priebežná obnova vozového parku.

To, že Bratislava nemá aktuálne žiadny modernizačný plán, je skôr vizitkou toho, že sa ktosi priveľmi spolieha na nové vozy, ktoré nebudú. Tých 18 nových vozov, čo sa plánuje, bude stačiť akurát tak na pokrytie II. etapy Petržalky. Možno sa ešte niekedy v budúcnosti otvorí téma modernizácie T3G, keďže každý duplák, dobrý duplák.
Reply on: Lukyno87 #162725:
Presne tak, idealne by bolo keby sa zvysil pocet tych 12 - 15 elektriciek, co sa maju kupit pre dostavanu trat do Petrzalky, na aspon 60 kusov a aby to boli minimalne 32m skody 29T
Reply on: Solider #162723:
Tak áno máš pravdu, investovať do starých vozov sa už neoplatí. Ideálne by bolo, keby mesto každý rok kúpilo aspoň 5 nových električiek. Ale to by mesto muselo chcieť.
Reply on: Lukyno87 #162720:
Radšej polovičný int. keď by už museli niekde kachny vo veľkom premávať..
Reply on: Lukyno87 #162720:
Už sme tu o tom viac ráz diskutovali a záver je taký, že by to boli zbytočne preinvestované peniaze.
Reply on: Lukyno87 #162720:
Nie je to len o zásuvkách... daj si ten reťazec vyhľadať v diskusnom fóre.
Aktuálne stoja električky na Súmračnej smer Ružinov (T3 + T3, za ňou už 3x ForCity), prítomný aj dispečer, no neviem, čo sa deje. ? Vyzerá to tak, že nám T3 nejako skapala. ?
Reply on: Valec #162718:
Možno teraz ohľadom K2S napíšem sprostosť, ale skúsim: čo keby sa na K2S namontovali zásuvky mnohočlenného riadenia a vznikli by súpravy 2xK2S?
Reply on: Valec #162718:
Nič proti K2S. Niekoľko ich tu potrebujeme, len nie toľko, prebytok (najstaršie) stačí odstaviť. V Pd sú vhodné na e-2,6 a ako tu už bolo uvedené, aj na e-7 v Pdšo. Cez víkendy zasa na e-2,8. Asi bude potrebné napísať sťažnosť na DP i cez tých ružinovských (mestských?) poslancov...
Reply on: kohut2012 #162711:
Ja by som Vás oboch poopravil a do tej vety "Vozy velkosti K2S vo vozovom parku DPB nemaju co hladat." doplnil "v tak veľkom počte".

Vozidlo kapacity K2S má dnes svoje uplatnenie na L2, L6, popoludní L7 a cez víkend aj kľudne na jednej z dvojice 8 / 9. Na to ale stačí polovičný počet takýchto vozov.
Môžeme tu vyratávať, či sú náklady o toľko nižšie oproti 32m vozidlám alebo aký vplyv by mala unifikácia vozidlového parku (aj tie ForCity sú v ponuke vo viacerých dĺžkových variantoch), ale K2Sky tu už proste máme. Takže stačí im len nájsť vhodné uplatnenie.

A rovnako tak treba spracovať nejakú štúdiu, ako ďalej do budúcnosti... či ísť cestou skrátenia intervalu (na tých 6 min. by sa dalo ísť), alebo cestou dlhších vozidiel, príp. vhodnou kombináciou oboch.
Reply on: SuchSoft #162716:
Podľa všetkého 6862
Prosím, vie niekto napísať, aktuálne voz. ev. č. linky 212/6?
Veľmi pekne ďakujem. ❤
Reply on: forester #162714:
DPB už dávnejšie požadoval umožniť odbočenie z Mlynských Nív doľava na Košickú práve kvôli L50 ...
Reply on: 3pa3ck3 #162712:
Predpokladám že treba míňať plyn, odberné kôty treba dodržať.

Ďale je už fakt o držku posielať autobus do takej zasekanej ulice ako je Páričková. Buď na jednu stranu dať zákaz zastavenia alebo zmeniť trasu.
1844 už je bez reklamy.
2104 na L50 mala nehodu (zrejme náraz do zaparkovaných áut pri odbočení na Páričkovu)

A rovno sa opýtam: Prečo je na L50 toľko Tedomov?
Reply on: Petto #162707:
Presne ako hovori 810zssk - Vozy velkosti K2S vo vozovom parku DPB nemaju co hladat. 32m vozy uz teraz chodia plne. Ked sa Petrzalka dostava po Janikov Dvor, tak 32m vozy stacit nebudu. Tiez ked sa predlzi trat do Borov, dalej k zel. zastavke Ruzinov, do Vajnor a ked sa postavi trat Pribinova - Kosicka, tak 32m vozy stacit nebudu.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.