no niektory nie niektory ano ale presne ako pise hore tester vtedy musis viacej naslapnut na jazdu a trhne to. dost sa stava ze ked je vela vozov v useku vyhodi prud..a ostane tam vysiet a ta vzdusna krizovatka je dost dlha...ano je to miesto bez prudu sekcia je delic...K2Sky to lubili robit aj T3 trhne ti na jazdu...a moze sa ti zlepit lynkovy stykac to je jedno ci na prvom alebo na druhom vozny vtedy nastane porucha ktoru cestujuci istotne neocenia..
Nie som vodic elektricky, ale ako cestujuci ocenujem prave pracu tychto vodicov. Ich dovodom je vacsie pohodlie pre stovky cestujucich, nakolko ti potom nemaju pocit, ze vodic s nimi ide ako s balikom sena. Dva metre za semaforom je krizenie s trolejbusovou stopou, co pri zastaveni pri semafore znamena prudky rozjazd (trhnutie dozadu), pustenie "plynu" (trhnutie dopredu) a opat rozjazd (jemnejsie trhnutie dozadu) alebo velmi pomaly prejazd krizovatkou.
Ak uz hovorime o ohladuplnosti, skuste zvazit, ci par jednotiek az desiatok ludi by nemalo byt ohladuplnejsich voci stovkam cestujucich v elektrickach a nemalo by radsej trpezlivo pockat tych max. 20-30 sekund na uvolnenie trate elektrickou, lebo aj tak cez dalsi usek prechodu bezpecne neprejdu - elektricky maju signal "Stoj" v case, ked maju "volno" vozidla prechadzajuce po Mileticovej.
Na dany usek trate sa navyse z pohladu elektriciek pravdepodobne nevztahuju pravidla cestnej premavky, nakolko elektrickova draha nevyuziva cestnu komunikaciu, ale ju iba krizuje - napoveda to aj znacka na prijazdovej ceste k vasmu parkovisku.
Samozrejme, miesta bez prúdu (ja som laik, tak to nazývam takto ?), je treba prejsť už rozbehnutý, ale viac ako 10 metrov by malo stačiť na rozbeh a navyše to miesto bez prúdu je dosť krátke.
To je divné, väčšina to nepotrebuje a niektorí to potrebujú. Keď to niekto nezvláda bez rozbehu, nech zastaví ešte pred priechodom pre chodcov.
Problém s tým, že by potom nestihli "Voľno", je vylúčený, keďže "Voľno" pre električky nasleduje hneď po zelenej pre autá na priľahlej ceste. Ako každý normálny vodič, ktorý už tadiaľ šiel mnohotisíckrát, by toto mal vedieť. ?
Lenže dôvod nemajú. Ak by zastavili tak, ako väčšina ich kolegov, teda pred "semaforom" nebránili by chodcom v prechode po priechode. A navyše aj státie na priechode pre chodcov je v Zákone o cestnej premávke ošetrené. Je niekoľko prípadov (napr. keď vchádzaš na križovatku bez sv. signalizácie z vedľajšej cesty), kedy sa môže zastaviť na priechode pre chodcov, ale toto nie je zrovna ten prípad.
Ja trpezlivosť mám, ale irituje ma, že si robíme navzájom zle, čí už schválne alebo z nedostatku ohľaduplnosti, alebo (a o tomto pochybujem, pretože toto by vodič z povolania mal vnímať) z nevšímavosti.
"Len na margo veci: Aj bezdôvodné zastavenie, alebo bezdôvodne pomalá jazda môžu byť sankciované."
Zdá sa, že vodiči dôvod majú, keď majú červenú, tak nezostáva, len sa rozčulovať, alebo vyčkať, ale to by nemohla trpezlivosť v našej spoločnosti vymrieť. Samozrejme aj vodiči majú byť upozorňovaní zo strany zamestnávateľa, aby nejazdili ako barani.
Je to všetko o ľuďoch...
Asi budem písať priamo na DPB, ale ešte predtým sa chcem tu poradiť, zrejme sem chodia aj pracovníci DPB.
Pracujem na ŠÚ SR (Štatistický úrad Slovenskej republiky) na Miletičovej 3.
Priamo pred budovou máme priechod pre chodcov cez električkovú trať.
Tento priechod sa nachádza blízko pred križovatkou Trnavské mýto (smer Legionárska).
Je možné zabezpečiť, aby vodiči električiek, hlavne dvojvozňové (teda spriahnuté), láskavo zastavili na signál stop pre električky tak, aby neblokovali spomínaný priechod pre chodcov? Väčšina vodičov to nerobí, ale nájdu sa aj takí, ktorí to robia, a nie je ich málo. Verím, že to nerobia naschvál, aj keď ak by zastavili meter pred svojím "semafórom", tak sú zadným vozňom minimálne 10 metrov vzdialení od priechodu. Ale sú aj takí, ktorí zastavia 15 metrov pred svojim semaforom, alebo takí, ktorí idú rýchlosťou (1 - 2 km/s), aby nemuseli zastaviť, vtedy musí často množstvo ľudí stáť pred priechodom a čakať, kým električka dostane "Voľno". V oboch prípadoch by bolo minimálne slušné, aby vodiči električiek takto nekonali.
Len na margo veci: Aj bezdôvodné zastavenie, alebo bezdôvodne pomalá jazda môžu byť sankciované.
Na Moste SNP to bolo dnes o 23h zaujimave Vodicke elektricky #7513 (6 smer Dubravka) sa sekla vyhybka a mala meskanie aj 10 minut. Musel tam prist niekto z Dopravneho na pomoc, a este druha elektricka 6 v smere Most SNP tam musela este cakat na vystupisti A este kusok za sebou sa potom vliekla 5 a 6 v smere Dubravka
Aby nebolo toho málo tak okolo 21:40 bolo strhnuté vedenie na Zátiší.Prestupoval som z L525 na Zlatých pieskoch na električku 4/5 7715+7706.Odchod sme mali riadny o 21:51.Cestou bolo počuť nejaké upozornenie pre opatrnú jazdu cez križovatku Zátišie pre L2 a L4...Prešli sme k Vozovni JRD a pani vodička nám oznámila,že na Zátiší je teda strhnuté vedenie a pracuje sa na oprave.Po 10 minútach státia pri vozovni jej dispečer povedal nech sa posunie na Odborársku,že prestoj potrvá len krátko pustia nás.Nakoniec z "krátkeho" prestoja bol dohromady asi trištvrte hodinový...Náhradná doprava bola v podobe nejakého Urbanu,ale ten ani len nevyčkal na zastávke (Odborárska) a to mu ešte pani vodička mávala od cesty v reflexnej veste,ale nič,prišiel postál asi 20s a odišiel!Na jej hlásenie na dispečing,jej ujo povedal,že sa sťahujú nejaké vozy z iných liniek,ale vraj to potrvá,kým prídu hradiť...Spolucestujúci hromžili.že ani nevyčkal a to jasne videl rozsvietenu električku s ľuďmi na zastávke ,ale ja som sa len smial a išiel som von z eliny zapáliť si...Po pár minútach sa pokúsila vodička zapnúť napájanie a podarilo sa...Z Odborárskej sme vyrazili okolo 22:40 s meškaním podľa tety vodičky 40 minút...Na Zátiší robili trolej smerom k ŽST Nové Mesto.V kolóne električiek oproti som videl zo tri kusy L2 a približne rovnaký počet L4 s nejakou súpravou T3 a nejaké 29/30T....Zvyšok bol niekam inam odklonený zrejme do Ružinova...Toť príjemný záver soboty ?
Johny D