Discussion Forum › Operations Forum

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
#1033: d3kO: A to si na tej 4936-ke nevidel jak ma zozadu fajne tuknuty naraznik a ze mu nejde 6. prevodovy stupen. Ale to mu nejde uz davnejsie...
#1039: Darro: povedal si, ze 4936 ma odchod o 7:00, ale KTORYM SMEROM a ODKIAL??? Inak tie jeho repraky su fakt dost fajne dela a este ked na Fun-ku daju nejake tuc-tuc, alebo taca-taca... :-DD
Zdar,

som tiež fanda MHD, hlavne autobusov, ale z určitých dôvodom cestujem radšej autom - ten dôvod sa volá revízori. Aj keď som mal auto už aj predtým, chodieval som radšej MHD, lebo sa mi to páčilo. Mal som prehľad o jednotlivých vozoch, vedel som, kedy menia nastavenie značkovačov atď. Potom začali byť revízori arogantní, jednoducho hnusní chrapúni, párkrát som sa sťažoval, samozrejme že všetky sťažnosti boli zamietnuté (podotýkam, že nikdy ma nechytili bez lístka). Pochodil som už kus sveta, vozil sa všelijakými DP, ale takých revízorov aku u nás som nezažil.

Inak stránka je super, je dobre spravená, je prehľadná, jednoducho jednotka s ***.
Ale vyhoďte ten článok o tom "novom" trolejbuse Ikarus, akosi sem nesedí, navyše 1. apríl je ešte v nedohľadne.

Tak nech vám to fičí, a Karosy nech menej dymia...

A.
Jano: Dik za info o tom vykolaji!

Ferro: Vraj sa to da chytit na frekvencii, na ktorej vysiela ORF2 (ale cez antenu, nie cez kablovku)

Co sa dnes dialo... Napriklad taka nehoda s autom na krizovatke Vajnorska - Skultetyho (18.45).
Vykolaj na Riviere nastala bud 18.03 alebo o 18.17, v kazdom pripade to bol voz 7813+7814 na linke 4. Zadnemu vozu vysiel predny podvozok dopaze. Stalo sa to v tom druhom obluku v smere z mesta. Nahradna doprava jazdila zhruba do 20.45.
turbo> ba diskusia+novinka
zevraj bol dnes dajaky vykolaj na Molecovej (zasa...). Nic o tom neveim, tak to sem napiste.
andy008> s tymi dverami je to tak, ze uz na vyklapacie dvere nie su peniaze, tak su uz len skladacie teraz 🙂

nie som sice vodic, ale mal som moznost niekolkokrat "narabat s pedalmi" a po chvili ma vzdy bolela noha z toho...takze ja to vidim tak ze paka je lepsia a pohodlnejsia...
mam otazocku na elektricky, konkretne na tie "nove" renovovane zo sumperku.

Celkom sa mi pozdavaju, ale akurat jedna vec - vzdy ked idem v nej, tak mam taky divny pocit, ze ta elina ide tak moc tvrdo - proste v inych mam pocit, ze idu relativne hladko, niekedy az hladucko a tieto zrekonstruovane ako keby vazili 5x tolko 🙂. Cim to je, alebo sa mi to iba zda?


A druha otazka - tiez k tymto elinam - preco niektore maju dvojdielne dvere (osobne sa mi pacia viacej) a ine maju "klasicke" skladacie?

dikes

jo este by som sa chcel spytat nejakych vodicov eliny, ze ako sa im riadi lepsie, ci pedalmi, alebo tou pakou naboku?
pocas vykolaje pri riviere premavali autobusy ktore mali vselico zaujimave na transparentoch, ako napr.:
X1 TUNEL
X1 NOVY MOST
5 TUNEL
12
701
🙂
ferro: na ich frekvenciu by sa dalo dostat, ale mam taky pocit, ze keby ti na to prisli tak by si sa netesil, lebo je to trestne ak sa nemylim

Opravujem informaciu z nedele z mojho posledneho prispevku:
Okolo 4:30 h. nasiel vodic iduci do Dubravky lezat na kolajniciach medzi zastavkami OD Saratov a Pri krizi mrtve telo 44 - rocnej zeny. Zdrzanie elektriciek bolo dost dlhe, ale presne ho neviem. Priciny smrti som nenasiel nikde.

V piatok popoludni sa na Kolibe zranil ( zlomil si clenok ) 6 rocny chlapec v trolejbuse 203 pri prudkom zabrzdeni. (V)

Zaujimavosti:
20 - 21. 2. na 504 1302 a dnes chodil 1402
No dnes rano o cca 8:46 som videl pokazenu 95 dve zastavky od Safka (smerom na safko). Bohuzial na cislo som nevidel, viem, ze to bola klbova karosa, dymove skla (po rekonstrukcii pravdepodobne, lebo mala transparenty, ale este iba s neonkami. Stala pred nou opr. liazka.
prave v zakrute za zvaracakom stoji cez kolaje skodovka a blokuje elektricky 🙂 (RE)
ferro: len neviem, ci vsetkym funguju. Pokial viem, tak so spojenim byvaju dost velke problemy.
vodici maju vo vozoch vysielacky, ze?
dalo by sa chytit vysielanie dispecingu cez nejaku inu vysielacku (radiostanicu)?
predpokladam, ze ak je ta siet aspon na nejakej urovni, tak to mozne nebude, asi to bude sifrovane/zablokovane.
ale za pokus to stoji.
Zabudol som:
- z 19. na 20. 2 na linke klasicka 504 - 1305
- v stredu 20. 2. na linke 5/13 K2 7075
Darro: Ja by som mal tento tyzden mat dubravsku MHD pod palcom pravdepodobne v stredu najneskor od 12. h. a v piatok. Inac 83 mam takmer kazdy den, lebo to mi beha pod oknami. Takze ked doobeda nieco zaujimave uvidis ja to mozem doplnit.

bebe: Vo stvrtok nepremavali od 18:12 h. do 18:21 h. trolejbusy liniek 201, 202 a 208 kvoli dopravnej nehode dvoch zajazdovych autobusov a osobneho vozidla na kruzovatke Prievozska - Mileticova ( V )

este v nedelu 17. 2.
- vodic linky 90 musel zavolat zachranarov pre mladeho nadrogovaneho chlapca na jednej z konecnej o 21:05 h. ( V )

streda: 20. 2.
- 7741 - 42 vypadol okolo 17. h. na linke 12/4, nahradil ho ZV 7703, neskor 7769 - 70
- 2939 vypadol pre poruchu o 18. h. na linke 34/8 ( tiekol mu benzin alebo olej ), do konca sluzby ho neskor nahradil ZV 2011 ( do 19:50 h. )

stvrtok: 21.2.
Vsetky prostriedky MHD boli vypravene podla harmonogramu, ale do 9:15 h. bolo nahlasenych 6 poruch na vozidlach ( V )

Tebece: ten 7943 - 44 co si videl mal na konecnej v Karlovke pri ceste do Dubravky poruchu dveri o 10:50 h. na linke 5/9, ale popoludni sa vratil
- pred 14:30 h. bol pokazeny trolejbus na Krizovatke Mlynske nivy - Svatoplukova ( RE )
- 7837 - 38 vypadol na linke 5/7 okolo 14:15 h. nahradil ho ZV 7055, neskor sa vratil
- 7761 - 62 vypadol na linke 1/3 po 15:30 h. nahradil ho ZV 7703, napokon sa vratil

piatok: 22. 2.
- 2938 alebo 2812 ale skor to prve vypadol na linke 83/2 (5) okolo 15:30 h. nahradil ho ZV 2302, potom sa vratil. S 2812 som o 15:48 h. isiel z Dubravky. ZV som vudel o 17:20 h. na Peknikovej v smere do Dubravky
- o 23. h. som na Botanickej videl stat dopravny dispecing ( pravdepodobne opravoval automat na listky ) a 15 m. za zastavkou elektricky stal dispecing dopravne nehody, ale nic som tam nevidel

sobota: 23. 2.
- 2511 ako ZV na linke 83/3 o 9. h., nahradil ho 2207
- 2515 vypadol okolo 17:30 h. na linke 83/8, nahradil ho ZV 4847 a napokon isiel 2806

nedela: 24. 2.
Tato informacia je neoverena od vodica elektricky, ktory mal v nedelu popoludnajsiu:
- na Saratovskej rano od 4:23 h. nepremavali elektricky pre samovrazdu 24 - rocneho muza niekde v blizkosti kolajnic. Ale podla TXT TV Markiza to nevyzeralo ze by mala byt ovplyvnena plynulost premavky. Takze neviem.
Este doplnim:

x2xx, x3xx a x4xx - povodne SM 11
15xx, 25xx a 45xx - aj dnes uz vyradene Ikarusy 280 s automatickou prevodovkou
16xx - zajazdove Karosy - bejvavalo, uz je to v Zajazdoch BA
17xx, 27xx - uz vyradene dvojdverove Ikarusy 280.10
2700 - skusobny Ikarus 405
1800 - skusobny Ikarus 417
35xx - SOR B9.5

Rozdiel medzi kolonami je asi taky, ze 1. a 2. sidli vo vozovni Jurajov dvor resp. Trnavka, 3. vo vozovni Krasnany a 4. v Petrzalke. Kazda kolona ma svoje odstavne plochy (napr. prva pri Roznavskej ceste, druha pri Vajnorskej ulici), vlastnu vypravnu, "vlastnych" vodicov.

P.S. "kolona" sa oficialne vola dopravna prevadzka (DP)
Vyprava niektorych nocakov v noci z 23. na 24.2.2002:
501 - 2825
502 - 2119
503 - 3039
504 - 1206
506 - 4845
515 - 4510
518 - 3152 (!) - normalne je tam plynak

401 - 1410 (zalozak nocakov)
403 - 3706
405 - 4089

K vozu 4845 (linka 506) mam "malu" vyhradu - co tak zastavovat na zastavkach a nie uprostred cesty?!
Ale aspon som zistil, kde je zastavka Vozovna Petrzalka - autobus zastavi na odbocke k benzinke pri vozovni na Einsteinovej ulici. Autobus mal vsak pokazene prehadzovanie zastavok, takze este pred prichodom na Zochovu sa zastavka prehodila na Hodzovo namestie a od SAV sme uz isli ako Sluzobna jazda 🙂

23.2. bol na 97 voz 1801 a v nom nejaky zurivy dedo, lebo kedze nestihal chronometraz, hnal sa ako blazon (samozrejme na Pristavnom moste, kde by sa to aj hodilo, sa vliekol), nadaval na ludi a jazdil stylom brzda-plyn. Okrem toho na 90% zastavkach zastavil pri oznacniku az druhymi dverami.

2314 ma za kabinou vodica napis "Preco je cestovny listok na MHD taky drahy? Lebo je v nom zapocitane aj cestovne anjela strazneho, ktory sa tam musi s nami vozit" 🙂
He no diky - vidim, ze to nejaky uplne logicky system nema 😃 😃 😃, ale da sa tam co-to najst 🙂.

Mam este otazku (dve :)). Tie klolony - ako su vzajomne nezavisle?- resp. v com sa mozu odlisovat nejke veci v ramci kazdej kolonie? Napr. vodici - kde robi ktory vodic, alebo aj tie oznacnia, podla coho dostavaju busy, ci napr. vsetci musia mat tu istu firmu na upratovanie atd., ci si nejako konkuruju medzi sebou atd.

Jo a neviete nahodou, preco uz (teda davno) klbove karosy nemavaju tie dymove skla? - resp. ich mavali iba v prvej (ych) seriach?

diky moc (sorry, za take zakl. otazky, ale nejako si ich inak neviem zistit)
Darro: zabudol si napriklad na 35xx co su SORy, zo 17xx su 3 vozy, zabudol si asi na 1700, ktory ale urcite nestretnes na linke, ale chvalabohu ze ik412 su len 2... v karosach x3xx su 2 rozne druhy vozidiel, x30x a x31x maju motory man, x32x maju motory renault (tych je ale tusim iba 6 alebo 7, napriklad 1320, 1321, 2320, 2321, 2322, 2323) V tretej kolone 30xx su aj karosy (zabudas na zaciatok ciselneho radu - 3000 az 3025 su karosy a serble zacinaju az od 3030 ak sa nemylim) Detto podobna situacia sa vyskytuje aj v druhej a 4tej kolone...

v sucasnosti premavajuce trolejbusy: 62xx a 63xx su 14Tr, 66xx 15Tr, z minulosti 65xx boli sanosy a 60xx a 61xx 9Tr, elektricky 76xx, 77xx a 78xx su T3 roznych verzii, 79xx su T6A5, 70xx su K2ky, 71xx su K2Sky, 73xx su T3Sky

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.