Reply on: AAA #98960:
Tak s tym zacni hned, lebo o tejto trase je tzv. zdruzena investicia medzi mestom a MDPT SR...Re #98966 Sommelier: To nie je o prijemnom pocite v nas, ze som si presadil svoje a teraz som vseckym ukazal co a ako. To je o demokracii, ze ti, ktorych sa to priamo dotyka sa k veciam vyjadruju a ovplyvnuju veci tak, aby sa ich to co najmenej dotklo negativne a co najviac pozitivne. Je pravda, ze vela ludi je stale lahostajnych. Ale uz coraz viac ludi je ochotnych to tolerovat. Situacia sa postupne meni.
Co sa tyka bolsevika, prave system, ze teraz vam tu postavime elektricku, lebo sme sa rozhodli a tak to bude, lebo teraz sme na magistrate a mozeme, to je prave ten pristup, ktory nie je celkom koser...
To o co nam (nie mne osobne) ide je velmi jednoduche: take dopravno-urbanisticke riesenie, ktore vyriesi dopravne potrreby a zveladi uzemie, kade to ide.
Velmi spravne si pochopil, ze rozvojove uzemie mesta bude na Nivach, Prievozskej a Dostojevskeho. V podobe konkretneho riesenie hovorim nasledovne: Ak kolajova doprava v Petrzalke, tak jedine NS MHD v podobe lahkeho vlaku (lebo vlastne metro je nerealne) v plytkom tuneli popod Dunaj az na Filialku. Ak nie toto, tak zabudnime na kolajnice, vybudujme trolejbusy cez Apollo most a Novy most a vyuzime cestnu infrastrukturu na vybudovanie dostatocnej trolejbusovej siete, ktora bude riesit dopravu ako lokalne v Petrzalke, tak i v celomestskych suvislostiach.
Niektore dovody som uz uviedol, dalsie mozeme postupne rozdiskutovat podrobnejsie.
Ano, zaujimaju ma dovody, klady a zapory jednotlivych variantnych rieseni. Ukazuje sa, ze nielen tu, ale ani na meste nemaju dovody pre elektricku okrem toho, ze "ju chceme, aby sa nieco stavalo". Takze ak mas zaujem o serioznu diskusiu (a nemusime nutne spolu suhlasit, staci komunikovat a vysvetlovat si) budem rad, ked sa tak stane.
Sommelier
Na vývojových fázach petržalky je čo skúmať. Ono je veľmi príjemné povedať, že sa môžete spolupodieľať na rozhodovacom procese. Na druhú stranu by som si dovolil poznamenať na boľševika v nás a uviesť dve veci: ak si povieme, že veci sa majú k lepšiemu uvediem, že majú veľmi ďaleko od želaného stavu (ešte stále pokračuje to, čo sa tu deje roky) a to najmú preto, lebo ešte stále mnohí z nás ovplývajú značným nezáujmom, resp. čakaním, že niekto niečo urobí za nich. Vieme.
Tak, len ja som dosť dobre nepochopil o čo vlastne Tebe ide. Poviem Ti úprimne, v skutočnosti nemáš čo riešiť. Eurodesaťročnica prišla s plánom veľkokoridorov, ktoré úplne nekoncepčne zasiahli do štruktúry mesta. No vzhľadom na to, že vedenie riešilo za tie roky iné záujmy a nebolo schopné ani to nereálne metro* z územného plánu vyhodiť a zaniesť tam nové vízie infraštruktúry prispôsobené zmenám a reálnym výhľadom odpovedám, že vďaka aspoň za ten tunel. Dobre nám tak. Drahá, nie najvhodnejšia no nakoniec kapacitná obsluha oblasti v okolí Mlynských Nív je nevyhnutná a nakoniec lepšia ako žiadna.
Keď si odleduješ vývojúvé fázy petržalskej koľajovej dopravy - najprv Metro, potom električka. Prišiel tunel a inak to nakoniec nemohlo dopadnúť. Vlak. Žiaľ. Budete ho musieť strpieť.
Toľko môj pohľad, ani skeptický, ani optimistický. Čisté pozorovanie.
Skús mi prosím v pár vetách napísať čo by si chcel. Za tohto stavu.
*ako všetci vieme a budeme vedieť a myslím, že tu už x krát bolo vysvetlené prečo podzemku nie a nie a nie a ak chceš pridať moje dôvody prečo podzemka nie, daj mi vedieť ?