Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: hefec #98656:
No ako si spravne napisal MU je nieco ine.

Co sa tyka tarify, cl.11. Nepise sa tam ze v pripade meskania a nestihnutia prestupu sa platnost predlzuje. Pise sa tam o tom ze ak vozidlo ide dlhsie listok plati. Aj ked je to dost nejednoznacne..
Reply on: novacik #98652:
A netreba zabúdať ani na ten kúsok "nemeckej" napäťovej sústavy, ktorý máme v Petržalke. Tu to všetko je aj s obrázkom: http://rail.sk/skhist/elektr.htm
Reply on: 810zssk #98651:
Čl. 17: Mimoriadne udalosti počas prepravy

" 12. V prípade mimoriadnej udalosti je dopravca povinný zabezpečiť náhradnú dopravu do cieľovej zastávky iným vozidlom tej istej, prípadne inej linky, a to bez zaplatenia ďalšieho cestovného a bez nároku na náhradu škody vzniknutej použitím náhradnej prepravy. Platnosť cestovného lístka na jednu cestu sa primerane predĺži o čas zdržania prevádzky. "

Len je trochu sporné, či sa to dá aplikovať aj na meškanie z dôvodu zápchy či lajdáckosti vodiča, keďže mimoriadna udalosť je špecifikovaná nasledovne (aj keď formulkou "najmä"), každopádne si myslím, že ak by mal človek dosť nervov súdiť sa, spor by na základe údajov z palubákov vyhral.

"1. Mimoriadnymi udalosťami počas prepravy sú najmä :
a) dopravná nehoda,
b) požiar vo vozidle,
c) úraz alebo náhle ochorenie, pri ktorom je ohrozený život alebo zdravie cestujúceho, oprávnenej osoby dopravcu alebo iných osôb,
d) prerušenie dopravy, kde je predpoklad, že bude trvať dlhšie ako 5 minút. "


Ešte však tarifa, čl. 11:
"2. Na cestovných poriadkoch, zverejnených na zastávkach MHD, je vyznačený čas prepravy z nástupnej do cieľovej zastávky, ako aj tarifné pásmo. Tieto údaje sú záväzné pre posúdenie platnosti cestovného lístka na jednu cestu pri kontrole revízorom. "

Ak skombinuješ údaje z viacerých cestovných poriadkov, aj pri prestupe dokážeš určiť, koľko by daná cesta trvala v prípade nemeškania niektorého spoja.
Reply on: Marcelllooo #98654:
Každá má svoje určenie, tá, čo je na 3kV jazdí pod 3kV, tá čo je na 25kV jazdí pod 25kV a tie čo sú dvojsystémové jazdia pod oboma.

Výhodnejší je 25kV 50Hz.
Reply on: novacik #98652:
Cize lokomotivy sa nedaju pouzivat aj take aj take? To by bolo treba vymena celej vyzbroje, ci aj pohonnej sustavy?

Co je vyhodnejsie/lepsie? Ktory system?
Reply on: novacik #98652:
K náterom - dnes to už nemusí byť pravda, nakoľko asi pred dvoma rokmi zaviedla ZSSK unifikovaný náter v kombinácii karmínovočervená - biela - sivá ?

Styčné body > ako uvádzaš Dolné Kočkovce + št. hr. Milhosť, tam je tiež zmena z 3kV na 25kV 50Hz.
Reply on: Marcelllooo #98646:
Ak môžem, tak na železniciach je striedavé napätie na SK naozaj na "juhu"... "Sever" SK je napätie jednosmerné. Styčným bodom sú Dolné Kočkovce (pri Púchove). Tam sa nachádza izolovaný úsek - prechod medzi týmito napájacími sústavami. Z tohto dôvodu je preto možné vidieť na "juhu" lokomotívy s červeným, resp. modrým náterom. Na "severe" sú to zasa lokomotívy s modrým, resp. zeleným náterom. Samozrejme, mám na mysli lokomotívy elektrické. Modrý náter označuje hnacie vozidlá dvojsystémové, čiže môžu jazdiť v oboch spomínaných trakčných sústavách.
Striedavá a jednosmerná sústava, resp. ich umiestnenie súvisí s postupnou výstavbou (elektrifikáciou) železničných tratí. Severná časť SK bola elektrifikovaná ako pokračovanie "Českej severnej vetvy" (prechod Jablunkov) smer Košice, preto je "jednosmerná" - ale toto je len moja "spomienka" na časy, kedy som pracoval u železníc - možno si to už tak dobre nepamätám a dôvody, prečo je to tak môžu byť úplne iné, ako uvádzam ja.. Tu na tomto fóre sú určite odborníci, ktorí o tomto vedia viac a dajú Ti vedieť.
Reply on: hefec #98650:
Mozes citovat kde sa to pise? Pokial viem do uvahy sa berie dlzka jazdy. Nie to ze si nestihol prestup.
Reply on: 810zssk #98648:
predlzuje... je to aj v prepravnom poriadku. Ale na to, aby si aj po prestupe dokazal svoju pravdu, musis mat pevne nervy (kazdopadne vsak meskanie prveho spoja, ktory pouzijes, je velmi lahko dokazatelne, kedze na listku mas ev.c. vozidla).
Vsimol si niekto L17 ktora premava cez prazdniny dlhsie skoro hodinu ako cez bezny rok.Konecne zeby niekto nato prisiel ,ze premavka do 7,30 od Vinohradov je velmi kratka alebo z dovodu neprechadzania na L14 cez prazdniny sa ma co vratit spat na Vinohrady a urobit dalsie spoje.Premavka by bola potrebna aspon do 9,00 od Vinohradov pokial su preplnene spoje od Mladej Gardy smer mesto ,ktore idu az z Race.Tu je iba info o 15 min.intervale pre L7,17
Reply on: stevo #98647:
Ano to je pravda. Lenze ja som pisal ze neplati ak ti pri prestupe meska bus tak sa ti predlzi aj platnost listka.
Reply on: 810zssk #98645:
je to tak. plati minutaz z grafikonu. kludne mozes sediet v buse aj hodinu, ak mas cestovat 8 minut a tvrdnete z zapche, Ty mas stale platny listok.
Reply on: Papyr #98644:
To som uz dakde cital, mozes mi o tom povedat viac?

Totiz, ze napajanie vlakovych lokomotiv nie je rovnake po celom Slovensku. Vies aj aky je tomu dovod?
Reply on: Ámos #98643:
Pokial viem pri meskani spoju sa platnost listka nepredlzuje.
Reply on: enumaelish #98628:
Isteze ano. Mestske poulicne drahy (elektricky, trolejbusy) pouzivaju napatie 600 V jednosmernych. Zeleznice maju v juznej casti Slovenska (vratane Bratislavy) 25000 V, striedave napatie 50 Hz.
Reply on: Ike #98642:
aj pri prestupovych. ak meskal bus a ty si nechytil pripoj pokutu ti odpustia. Len treba mat presne udaje aby mohli overit.
Reply on: ADANELY #98625:
zabudli ti tu napisat este detail... pokial cestujes BEZ PRESTUPU... a v CP je napisane ze cesta ma trvat 28 minut a cvaknes si 30 minutovy listok, ale autobus skysne v zapche na 2h a chyti ta revizor... tak potom ti revizor nic nemoze... pri bezprestupovych jazdach sa nemusis stresovat...

pri prestupe to uz nefunguje, lebo revizor nema ako zistit kolko cestujes a ktory spoj sa ako zdrzal
Reply on: Marcelllooo #98638:
"Je to zargon, ktori pouzivaju dopravny inzinieri."
Aha, takže už nie odborné výrazy, ale žargón.

Re #98640 810zssk: Neboj, možno aj problém perpetum mobile vyriešia. Veď aj na tom pracujú tímy odborníkov. ?
Reply on: Marcelllooo #98638:
Nevyriesia, lebo rozdielny profil kolesa sa da vyriesit jedinym sposobom a to vymenou vsetkych podvozkov co je maximalne financne nevyhodne.
Reply on: Marcelllooo #98633:
Ak si si nevsimol to ty tu pouzivas odborne vyrazy aby ti niekto uveril ze si odbornik aj ked si len demagog siriaci sprostosti. Tot vsjo na absurdity viac reagovat nebudem.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.