Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Martin Fundárek

Martin Fundárek

Reply on: M.C. #95181:
Všade na svete jazdia Solarisy bez problémov, ale Solarisy U15CNG podľa oficiálnej štatistiky výrobcu (http://www1.solarisbus.pl//files/attachments/firma/solaris_urbino_trollino_2008.01.17.xls) jazdia len v Košiciach (1 ks) a v Bratislave.
Reply on: Sati #95186:
Tých 14cm v nákupe fakt zavážilo si myslím ? 14 zaváži tak možno v gatiach ale nie hentam ?
Reply on: Martin Fundárek #95228:
Možno budem trocha neslušný, ale v Prešove v Citelise sa posral bezdomovec. Zažralo sa to do čalúnenia a strašne to smrdelo. Nakoniec museli vymeniť čalúnenie ?
Martin Fundárek

Martin Fundárek

Reply on: S499.1023 #95220:
Ja som zasa zásadne PROTI čalúnenému humusu a ZA koženkové sedačky. Čalúnený poťah výrazne lepšie absorbuje telesné výlučky páchnúcich indivíduí. Pred zasmradením odevu z tchora, ktorý sedel na sedadle predo mnou, ma neochráni, ani keby sa sedačky tepovali denne.
Na čalúnené sedačky by sme dozreli vtedy, keby niekto objavil spoľahlivý a zákonný mechanizmus, ktorý by zabezpečil, že by uvedená sorta ľudí prestala zneužívať vozidlá MHD na zohrievanie a spanie (namiesto útulkov).
Reply on: S499.1023 #95220:
No na koženkovej aspoň vidíš, do čoho si sadáš, resp. podľa okolností nesadáš... Teda aj na drevenej, ale tá je na dlhšiu cestu a najmä v zime nie celkom pohodlná... Preto ak dopravca nie je schopný zabezpečiť dostačujúcu údržbu sedadiel s textilným poťahom, mal by podľa mňa radšej kúpiť koženkové...
Reply on: stevo #95223:
To som rád... ? Z toho príspevku to vyznelo tak, že mi neguješ...
Martin Fundárek

Martin Fundárek

Reply on: 810zssk #95208:
Moja reč. S jediným vozidlom skrachovaného výrobcu nemôžu nebyť problémy.
Reply on: Ámos #95163:
mali nizsiu nastupnu hranu a vacsiu kabinu vodica... ale boli podstatne drahsie a karosy boli vraj motoricky lepsie - tie posledne mali minimalne lepsiu prevodovku Voith...
Reply on: Majo #95214:
pochopil 😉 len doplnil, ked ste tu boli s tou temou 😉
Ano môžem specifikovať prečo nemám rád tieto autobusy.
Pretože interiér nieje zrovna najlepší je to podľa mňa moc lacné a šoféry si tiež sťažujú že majú malú šoferskú kabínu a to je pravda myslím že už menšiu sňaď sa nedá vyrobyť. Ako ten 18 metrový čo sa tu skúšal nebol dizajnovo zlí ale očakával by som viac vnútri interierovo. Proste dizajn mal ako keby najmodernejší autobus a interierovo lacný ako stará karosa či Ikarus 415. A tie predné dvere u vodiča sú zlé vyriešené. Možno sa vám páčil kôly tomu že mál 5 dverí ale mne osobne sa mi neľúbia Sory vôbec. Sú to fakt husenice dobrý výraz našli pre nich. Neviem no je to môj názor vám sa ľúbi ale mne nie. Nehovorím môže byť dobrý z technického hľadiska ale mám pocit že Bratislava si určite zaslúži lepšie autobusy ale to asi naši politici nikdy nepochopia a znova sa nabalia peniazmy. Neviem možno to budú autobusy českej výroby ale keď už českej tak Citelis 18 metrové a Tedomy 12 m. No alebo to o čom nielen ja asi snívam o Mercedes Benz alebo MAN. Tak fakt sa nehajme prekvapiť čo to bude.
Reply on: Majo #95216:
Veľké vetračky sú fajn, ale som zásadne PROTI slizkej koženke, pri ktorej prevádzkovateľ svoju neschopnosť kryje údajnými názormi cestujúcich.
A okrem toho, ak nie je prevádzkovateľ schopný udržiavať v čistote handorvý poťah, nech dá do vozov drevené sedačky á la Düwag ale nie slizkú koženku.
Reply on: Valec #95210:
Laminátky ? ? ? . Povedala jedna všetkým zamestnancom dobre známa vodička E z JD pôvodom z Récy.
Reply on: Mikimaus #95200:
S komponentami Ganz je nejaký problém geopatogénnej zóny v Bratislave, podobne ako u horľavých Soplarisov. Budapeštianske Trotlína majú výzbroj Ganz k plnej spokojnosti (paradoxne Ik412T nemá výzbroj Ganz ale Kiepe), Trotlína kdesi v Rige či Vilniuse sú tiež Ganz...
Reply on: d3k0 #95196:
Vtedy hlavne boli dva problémy:
1) Ikarus chcel za polotovar 415 bez výzbroje presne toľko, ako Ostrov za celú 14Tr.
2) Škodovka odmietala dodať samotnú výzbroj, argumentovala "Kúpte si od nás celý trolejbus alebo nič".

Obidve fabriky dopadli tak, ako si to zaslúžili.

412/417 sa vtedy nekúpili preto, že mesto povedalo, že na nízkopodlažnosť mimo garantované invalidné spoje ešte BA nedozrela.
417 musel mať nejaký problém, keď ho nekúpila ani Budapešť. Jediný 417 v ex-ČSFR v Tábore jazdí spoľahlivo ale zo začiatku to vraj bolo strašné a v súčasnosti sú probléímy s ND a Comett Plus sa ho chystá pri najbližšej príležitosti vyradiť.
Reply on: S499.1023 #95174:
V tom príspevku som narážal hlavne na design... Ale inak, čo sa týka tých pražských Citelisov, kvitujem, že tam máte koženkové poťahy a veľké vetračky... Konečne sa niekto odklonil od zaužívaného, podľa mňa úplne zlého, štandardu...
Reply on: S499.1023 #95173:
Koľko ľudí, toľlko chutí...
Reply on: stevo #95176:
Ja som v tom príspevku hovoril, že blbosť je to tvrdenie, nie klimatizácia do MHD. Tú, samozrejme, by som uvítal aj ja... Asi si ma len nepochopil...
Reply on: S499.1023 #95177:
No viac ľuďí mi tvrdilo, že u nás takáto legislatívna prekážka je. Ale čo sa týka vozidiel ako takých, tiež by som ich určite nepovažoval za trvalé riešenie, to má byť jednoznačne koľajová doprava. Ale ako dočasné riešnie to podľa mňa nie je najhoršie a dali by sa použiť aj pri výlukách (keďže tie DPB nedokáže zabezpečiť nejakým rozumným kaliforňan-systémom...).
Reply on: d3k0 #95196:
Do Ikarusov 415T a 435T ponukal vyrobca tieto vyzbroje:
1.) stýkačovú Dynamo Moskva/DM Hungary (pre 600 V);
2.) tyristorovú Ganz Ansaldo (pre 600 V);
3.) Kiepe/Obus s asynchrónnymi motormi (pre 600 V);
4.) GTO tyristorovú ASTR/SAERP/Ganz Ansaldo (pre 750 V).

Pre Ikarusy 412T a 417T ponúkal rovnaké výzbroje okrem tej stýkačovej (čo je dosť pochopiteľné).

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.