Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: ba1031 #94654:
To vieš, ľudia sú aj rozmaznaní a keď nedostanú zelenú hneď, tak sa na to radšej vykašlú. ?
Reply on: ba1031 #94654:
To vieš, ľudia sú aj rozmaznaní a keď nedostanú zelenú hneď, tak sa na to vykašlú. ?
Reply on: Ike #94642:
Pokiaľ ja viem, plánujú to obnoviť, ale neviem, či sa im to podarí.
Reply on: bwd #94637:
ked sme uz pri semaforoch... vsetko by riesili odpocitavacie semafory... aj pra auta... aj pre chodcov... nieco take maju dokonca v bulharskej Sofii... nechapem kde je problem... alebo pre chodcov odpocitavanie a pre auta odporucana rychlost (ako to kedysi fungovalo napr na sancovej...)
Reply on: tr3mp #94638:
JJ, Hodzovo namestie je najvacsi potrat aky som v tomto smere spoznal. A nova budova skveleho developera:

Od Stefanky sa na zastavku da ist aj popri ceste po extra uzkom chodnicku. Tuto moznost samozrejme vystupujuci z autobusov vyuzivaju a autickari iduci z Palisadov doprava sa mozu cudovat. Staci jedno potknutie chodca a maju ho na kapote. Tento prechod mal byt zakazany (ked uz je to tak zle vyriesene).

Na druhu stranu od zastavky, vedie k prechodom uzucky chodnik, teda uzucky = 1 meter siroky. Obklopeny travickou, uz sa tesim ako budeme slapat blaticko...

Zastavka MHD je blokovana stlpmi.

Na Hodzovom 4 zastavky MHD ?.
Este pred vystavbou by sa z toho celeho mozno dal spravit mega kruhovy objazd, a mozno aj teraz. Na to by sa musel pozriet niekto od fachu. Ale mat dve zastavky - jednu pod IPR, jednu pri fontane by bol raj.
Reply on: tr3mp #94638:
"Ale chôdzou sa to stihnúť nedá. "

No ale po CHODníkoch väčšinou CHODia CHODci a nie BEŽCI...! ?
Reply on: Emo #94632:
Presne tak. Minimalny technicky cas pri stlaceni na oboch stranach, po prejazde autobusu/elektricky do zastavky za krizovatkou.
Rozumny cas na dojazd kolony, ak je krizovatka v takomto stave, po stlaceni na jednej strane.
Mna osobne, kedze najcastejsie sa tam vyskytujem, sa dotyka Novy most a genialny rezim. Po prejazde elektricky smer centrum, je zelena od zastavky k centru, ale tato je pre chodcov, ktori nepobehnu nestihnutelna. Ak elektricka nejde na zaciatok jej signalu zelenej, ale skor na koniec, nie je o com a chodci si postoja. Nezmyselne.
Od zastavky k nabreziu je cervena aj v casoch, kedy je jasne ze tadial ziadne auta nepojdu, pretoze prichadzaju az od najazdu na Novy most.
V odbocke veducej k nastupistiam MHD pod mostom, je zelena prave v case, ked maju zelenu do odbocky auta z centra. Tieto chodcov stazka vidia, kedze je tam reklamny putac. Chodci smerujuci k nastupiskam na kontrolu, ci niekto ide, sa musia otocit ako sova dozadu. Kolona aut cakajuca na odbocenie stale blokuje nabrezie. Miesto toho by mali mat auta cervenu do odbocky.
No kazdopadne, novemu mostu by najviac pomohla prestavBA.
Reply on: bwd #94630:
"smer od Daňového úradu má stále červenú a keď konečne dostanú chodci v smere od Daňového úradu zelenú, tak na druhej strane naskočí červená, dostanú sa akurát tak do polovice a už majú zelenú autá." - Občas tým prechodom chodím a keď v momente ako na strane od daňového úradu naskočí zelená vybehnem, tak stihnem ešte zelenú na druhej strane. Ale chôdzou sa to stihnúť nedá.

Obzvlášť zaujímavý príklad mizerného postavenia chodcov je Hodžovo nám., keď chce niekto prejsť od Astorky ku budove, v ktorej má pobočku ČSOB (Europeum?), križovatku prejde na päť krát ...
Reply on: Emo #94632:
"...medzi stlačením dopytu a naskočením zelenej pre chodcov uplynie kratší čas."

Istotne by sa to dalo, ale to by najprv projektanti, ktorí to robia museli vedieť, čo robia a aké sú priority. Múdry projektant radšej obmedzí autá, ktoré aj tak na ďalších svetlách budú mať červenú (dá sa to tak načasovať), namiesto toho, aby zdržiaval (pre pešieho) nekonečné sekundy chodca, ktorému už-už utečie autobus. Máloktorý vodič si dovolí prejsť na červenú, ale určite skoro každý chodec, keď vidí, že mu o chvílku odíde autobus.
Reply on: Ike #94624:
No jo, ale je empiricky overene, ze clovek uz po 30tich sekundach cakania zacina byt nervozny. Preto su pri vytahoch zrkadla, ze. Na prechodoch zrkadla nie su a na stlacanie sa v ludoch vyvinul paulovovsky reflex. Ak potom objavia , ze nic nejde, tak prejdu. Ak nieco ide a svetla ich tam chcu drzat minutu, minutu a pol, idu od jedu puknut.
V Bratislave sme podla mna svedkami neskutocnej buzeracie chodcov. Neriesi sa pohodlnost chodca. Terminal pod Novym mostom, Hodzovo namestie, Aupark a nebetycna Molecova, ktora sa hrnie iba k horsiemu.
Na druhej strane Karloveska so svojou 40tkou buzeruje vodicov, aj tym, ze tam nie je zelena vlna. Chodci pouzivaju svoj reflex a kolony zbytocne stopuju. Avsak, ak som taky dobrak ze tlacitlo nestlacim, v sedle hoci riedka, ale pravidelna premavka ma nepusti. Jednoducho sa nenajde vodic, ktory by svoj odstup od predosleho auta zvacsil natolko, aby sme traja presli aj bez toho, aby sme dalsich 10 aut natlacili na cervenu.
Cely tento vzorec spravania vodicov, chodcov a vedenia mesta vedie Bratislavu k dopravnemu kolapsu.

Re #94626 bwd: ak mas zaujem o spolupracu, anti5 @ inmail.sk
Reply on: ba1031 #94631:
"Presne toto robia ludia v Dubravke pri hornej Reme ci co to tam je za obchod."

Samozrejme, iné im neostáva, keď riadenie križovatiek v Bratislave projektujú nejakí dilinovia.
Reply on: bwd #94630:
Hej. Ale ja si radšej počkám, než aby ma malo zraziť auto, hoci to nastavenie semaforov je zlé (nehovorím, že má také byť). ?
Reply on: Emo #94629:
"...všetky zastávky v Bratislave tvoria jeden veľký terminál..."

Tiež som si všimol, že tu viac ľudí má takýto názor ?
Reply on: Ike #94627:
V tom prípade by to možno šlo nastaviť tak, že medzi stlačením dopytu a naskočením zelenej pre chodcov uplynie kratší čas. ?
Reply on: Ike #94627:
Presne toto robia ludia v Dubravke pri hornej Reme ci co to tam je za obchod.
Reply on: Emo #94628:
"...pri spomínanej ŽST Petržalka to je aj tak spravené..."

Nielen to, tam ked dostanú chodci konečne zelenú, tak len v smere od stanice (podchodu), smer od Daňového úradu má stále červenú a keď konečne dostanú chodci v smere od Daňového úradu zelenú, tak na druhej strane naskočí červená, dostanú sa akurát tak do polovice a už majú zelenú autá. Magistrát prisľúbil, že aspoň toto dá vylepšiť, ale keď som sa tam bol pozrieť toho smrteľného 21. 1., tak bolo všetko po starom.
Reply on: Ike #94616:
Podľa Tvojej logiky vlastne všetky zastávky v Bratislave tvoria jeden veľký terminál (veď vzdialenosť medzi nimi sa dá prejst aj pešo). ? ?
Reply on: bwd #94622:
Tak potom hej. ? Teraz ma napadlo - mne sa zdá, že pri spomínanej ŽST Petržalka to je aj tak spravené. ?
Reply on: Ike #94624:


- o 20 sekund zastavia auta na cervenej... chodci maju zelenu, ale chodci su uz davno za krizovatkou..

v takomto pripade sa uplne degraduje vyznam krizovatky
Reply on: Ike #94624:
"...empiricky odsledovane v praxi..."

Ja mám časové schémy riadenia dvoch križovatiek priamo z magistrátu. Je to tak! Tie dopytové tlačidlá tak, ako sú naprogramované v Bratislave, sú úplne nanič. Len im to ešte nikto nepovedal. Až to budem mať perfektne naštudované (nie je to žiadna sranda, keď sa človek tým profesionálne nezaoberá a takých je asi veľmi málo), tak im to vysvetlím aj s patričným komentárom (a haló).

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.
advertisement