Ja si zasa prajem segregovanú rýchlodrážnu tramvaj s trasou OD Slimák - Nová doba - Bajkalská - Mliekarenská - Mlynské Nivy - Košická - zóna Pribinova - Šafárikov námestie.
Prajem si uz spoj, ktory bude premavat z Dlhych Dielov do centra mesta, t.j. : Kuklovská, ZŠ Majerníkova, Matejkova, Tománkova, Hany Meličkovej, Pri podchode, Janotova, Molecova, Botanická záhrada, Lafranconi, Park Kultury, Chatam Sofer, Novy Most ( zastavka 70-tky ), Namestie Ludovita Stura, Safarikovo namestie, Námestie Slovenského Národného Povstania, Hurbanovo námestie, Hodžovo námestie, SAV, Trnavské mýto, Záhradnícka.
Bol by to vynikajúci spoj. Z Kuklovskej by bol dole na Molecovej ulici za 6 minut, z Molecovej ulice by bol na Novom Moste za 7 minut, z Nového Mostu by bol na SAVku za 7 minut a zo SAV-ka by bol na Zahradnickej za 5 minut.
Ludia, mimoriadna doprava, ktora jazdila, bola neefektivna, jazdilo iba 13 spojov, informoval som sa o tom, a to je naozaj malo, pretoze elektricky nejazdili ani v smere do centra od Jurigovho namestia, a trinast spojov je naozaj dost malo na oba smery, menej ako pocet elektriciek, ktore tam realne jazdia, cize vykryt do adekvatne nedokazali, i ked chapem, ze su to tazkosti, ale plno X-iek bolo starych Karos. Ale aj tak to bola nadhera pozerat sa na autobusy, ktore jazdia po Molecke, osobitne milujem jeden specialny spoj, školský spoj z Dlhych Dielov do Karlovej Vsi a naspat, nestoji na mnohych zastavkach, a privilegium nastupit donho maju len dospeli rodicia, ktori idu po svoje deti zo skol alebo ich surodenci Skoda takisto starej dobre Segnerky Kde su casy mojho detstva na zakladnej skole, ked som na tejto milovanej zastavocke vystupoval ? Ten PNS stanok kvoli zruseniu tej zastavky uz nezije. A vobec neobsluhovanie zastavok Banikova bolo chybou, kebyze teraz cez den jazdia niekedy aj take spoje, ktore by chodili starou trasou
Presne tak, napísal si to veľmi dobre. Protišmyková ochrana je fajn vec, ale vodiči by sa na ňu nemali spoliehať a riskovať s vedomím že "ono to už nejak zastaví".
Osobne si myslím, že v rámci projektu Devínska brána, by mohlo mesto dať investorovy za úlohu vybudovať obratisko Karlova Ves tak, aby sa na ňom dalo otáčať aj v smere z Dúbravky. T.j dnešný ale i iné prípady , kedy by NAD stačila v úseku Nový most - Karlova Ves
Ahojte, nehoda sa skutocne stala o strnastej hodine, o sedemnastej hodine este stale elektricky nejazdili, ked som o 17:47 volal dispecerovi, povedal mi, ze mam pockat este 15 minut. Mam spravene nejake videjka a fotecky tych mas ludi, nas osobne vypustili z konca tunela, na Chatam Soferovi stali tri autobusy, X 12-ka, 31-tka a 30-tka, ktore boli vsetky totalne preplnene a na zastavke bolo este stale neuveritelne kvantum ludi, bola to naozaj krasa pozerat sa na to, hned som kontaktoval dispecerov. Potom som nastupil na 29-inu, ktora bola masivne preplnena a finalne som vystupil na Vodarenskom muzeu ( Riviera ) a vydychol si, ponahlal sa na Molecovu, kde mi zdrhla aj 32-cka, ale aj tak som na nu nechcel ist, prave prisla dole 33-jka a spytal som sa sofera, ci si mozem prisadnut, ze idem hore, a on ze samozrejme, niekedy takto krasne sedim uz od zaciatku vo vozidle Fotecky zverejni
v GPS mas zaznamenane cesty a takisto by sa dalo spravit ze by tam zobrazovalo len vozidla co maju GPS (elektricky) a vsetko by sa vztahovalo len na ne... chodca by to ignorovalo... GPS ti vie vyratat aj nadmorsku vysku a pocet jazdnych pruhov... a este ked pride galileo ☺
síce som chcela už ísť, ale ešte dodám, že v prípade šetrenia leteckého nešťastia, bolo kompetentným vytknuté, že lietadlo, ktoré sa predsa len nepohybuje po koľajnici, ale hore-dole a do všetkých smerov, nemá takúto signalizáciu...iste je to drahý systém, iste.
Ale existujú aj obyčajné vysielačky - jedna na konci a jedna na začiatku električky. Ak by sa dĺžka signálu skracovala, je dôvod na brzdenie.
Verím, že nejaký vhodný systém znižujúci možnosť havárie by sa našiel. Dobrú noc.
naCeste: Mam pocit, ze si pleties dve veci dokopy. Brzdenie pred prekazkou je zvycajne zabezpecene pomocou senzorou umiesnenych po castiach obvodu auta. GPS je schopne ti iba povedat tvoju sucasnu poziciu. Teda asi navrhujes umiestnenie takychto senzorou na predky (konce) elektriciek. Tu mozu nastat ale aj problemy. AKo bolo spominane napriklad ratat s vplyvom adhezie, rozlisit ci sa predmet pred tebou pohybuje, pripadne, ci to nebol len blazon prebiehajuci popred vozidlo. Vyuzitie GPS na riesenie tychto situacii si nevim moc dobre predstavit, kedze mam pocit, ze nieje dostatocne presne, aby ti povedalo, ci ta elektricka pred tebou stoji v tvojom smere, alebo opacnom.
"Presna poloha" az tak presna nie je. Staci si vypnut pridrziavanie sa cesty (prepocitavanie aktualnej suradnice na najblizsiu cestu na mape v GPS navigatore) a budes sa divit, ako po tej ceste "kluckujes" v zavislosti od toho, ake druzice chytis Napr. pre take zaznamenavanie tras MHD je GPS navigator striednej triedy nepouzitelny, vysledky su dost otrasne.
Pri trolejbusoch udajne nejaky dobrak z linky 208 s oblubou na prievozskom most prehadzoval vyhybku pod nim pre linky 201 a 202. Elektricky vsak prestavuju vyhybky inym sposobom (nedavno to tu BEUS pisal).
Ike