Nehadajte sa tu a radšej si zapnite Discovery, bezi tam Priemyselna Europa ako ju nepoznate.
Rozpravaju o doprave v Berline. Napriklad prva linka U-Bahnu nesla vobec do podzemia, ale na estakadach ?
To bol príklad, neviem, som myslel, že píšem s niekým, kto má poňatie o účtovníctve ,ale ty ma len chytáš za slovíčka.
Nemáš poňatie, čo je strata a zisk, ako sa s ním nakladá, podľa teba, keď je podnik v strate, všetci hladujú...
Už sme to tu síce niekoľko krát preberali, ale rád ti to zopakujem. V BA sa už minimálne jedna veľká súkromná firma o prevádzku MHD zaujímala. Keď sa však dozvedeli, koľko do toho mesto môže dať, tak rýchlo zutekali. Myslíš, že ty by si im to prepočítal lepšie? ?
Jasné. A na ďalší rozvoj firmy potom budeš dávať financie zo svojho miliónového platu (napr. navyšovaním základného imania). Ale stále budeš musieť zvýšiť dotáciu o milión krát počet spoločníkov firmy (predpokladám, že nikto takúto spoločnosť zakladať sám nebude), zatiaľ čo v DPB si takýto plat nikto nenaloží.
Tak som to myslel, zvazok liniek... napr okres BAII by dostal jeden sukromnik ktory by navrhol linkovanie a predlozil magistratu, ktory by to schvalil a okresal tak, aby obsluzil aj neziskove uzemia...
mohol by sa (vzhladom ze sa jedna o male uzemie a nevelky pocet liniek) dostat do pozitivnej ziskovej bilancie a tak ze by sa mu to oplatilo...
No aby bolo jasné, tvoja firma, keď nemá zisk ani stratu, neznamená to, že zamestnanci a ty ako riaditeľ nemáš plat. Ty môžeš mať aj milión mesačný plat, počíta sa to do tvojich výdavkov, ktoré keď ti nepokrývajú príjmy, dorovná ti dotáciou v našom prípade mesto, keď ti nemá kto dať dotáciu, vyprodukuješ stratu, ale stále máš svoj plat. Chápeš?
Fungovat by to malo tak, ze pre kazdy zvazok liniek sa urobi verejna sutaz a prevadzkovat ho bude vitaz. Samozrejme, kriteriom by bola nielen cena, ale aj nizkopodlaznost, vek vozidiel, informacny system, atd. Napokon takto by mala fungovat BID od 2. alebo 3. etapy. Zodpovednost za objednane vykony vsak bude stale na verejnej sprave...
MHD je stratová (tak ako takmer všade vo svete) práve preto, že je to verejná služba. Z tohto titulu sa prevádzkujú aj také linky ako 44, 151... ktoré sú jedinou obsluhou daných lokalít, MHD premáva už od rána od 5:00 až do 23:00 večer, poskytujú sa zľavy dôchodcom, deťom, študentom..., bezplatná doprava a koniec koncov aj pravidelným cestujúcim (električenka) a pod. Ak by mala MHD existovať len na čisto komerčnej báze, tak by v BA zostalo možno 20 nosných liniek premávajúcich od 6:30 do 21:00.
Prečo by mu muselo pridať na zisk? Vyrovnané hospodárenie je v niečom zlé? Ak by mal podnikateľ garantované, že nebude v strate, s radosťou pôjde podnikať do takého odvetvia.
Ale aký to bude mať význam, keď MHD je celkovo tak či tak stratová? Akurát zatiaľ čo mesto DPB poskytne dotáciu len do výšky straty, podnikateľovi bude musieť pridať ešte aj na zisk, z čoho je možné v slovenských podmienkach vyrobiť akurát pekný tunel.
Či nebodaj sa chystáš založiť si firmu prevádzkujúcu MHD?
ufo
Nemáš poňatie, čo je strata a zisk, ako sa s ním nakladá, podľa teba, keď je podnik v strate, všetci hladujú...