Cize Bratislava opakuje davnu chybu Prahy. Aj tam sa metro povazovalo za natolko vsespasne, ze po zavedeni metra pod centrom mesta sa v centre mesta dokonca zrusili elektrickove trate (az na Vodickovu a Spalenu). O 25 rokov neskor zistili, ze to az taky dobry napad nebol, a preto je v plane na najblizsie roky obnova tram trate o.i. na Vaclavskom namesti.
Mam taky neodbytny pocit, ze obyvatelia Bratislavy, kedze nie su zvyknuti pouzivat dennodenne metro, v nom vidia akusi vseobecnu spasu MHD. Co im uz nedochadza, je to, ze metro (ale pozor - ani rychlodrazna elektricka) nebude v Petrzalke (ani inde) zastavovat tak blizko obytnych domov, ako im dnes zastavuje autobus. Teda, hypoteticky, keby sa metro zaviedlo, predpokladam, ze po pociatocnom nadseni by sa zacali rozmrzene stazovat, ze kedysi im do stareho mesta isiel autobus rovno spred domu, zatialco teraz musia cestovat autobusom-napajacom dve zastavky na metro, potom metrom do stareho mesta, a potom este elektrickou ci autobusom do ciela ich cesty. Lenze vopred si to neuvedomuju.
Vzhľadom k tomu ako sa tieto systémy uplatnili (pri porovnaní s klasickými koľajovými) môžeme bezpečne prehlásiť že nie sú asi veľmi vhodné z prevádzkového a ekonomického hľadiska. Je to fajn šotohračka v mestách, kde si to môžu dovoliť. Ono sa dnes skôr podobajú na električky na pneumatikách ako na autobusy alebo trolejbusy.
Ad autobusy vedene v pevnej drahe: O tejto tematike bol dobry clanok v casopise ABC niekedy v roku 1988 alebo 1989. Mam ho kdesi doma odlozeny. Ak sa mi podari ho najst, oscanujem ho.
Heh, samozrejme že 98. Kombinácia 51 plus čokoľvek by nebola, nevhodný prestup a zastávka 201 ako aj 68 je od Apollo BC ďalej ako zaparkované auto. Jediná zastívka, ktorá je bližšie ako auto (a kľudne aj 5x bližšie) je zastávka Turčianska.
Myslel som tým časové pásmo (doba), čiže platnosť lístka, do 10 minút. Nie tarifné pásmo pre predplatné lístky.
Re #91173 Emo: To by už bolo so zbytočnou vyhliadkou po meste. Kombináciou 51+68 sa to dá stihnúť za 20 minút. Čo oproti 10tim autom nie je až taký nárast (síce o 100% ale je to len 10 minút).
öhä. Vďaka za upresnenie, mám na čase sa do toho ND a DD R pozrieť ?
Ešte otázka, nevieš náhodou či aj tieto novšie downgradovali ? http://citytransport.info/Scans/Merc-Essen-Picsa.jpg
Stránky čo sa Essenu širšie venovali sú mimo prevádzky...
Inak tento rok naozaj mali prebehnúť skúšky na Citarách.
"Im September 2007 wurde dann ein Citaro II Gelenkwagen, mit Turmmotor für diese Zwecke bei der EVAG erprobt." http://de.wikipedia.org/wiki/Spurbus
Do toho dátumu ich navštívila kontrola z SOI. A keby tej nebolo, tak sa doteraz tvária akoby nič (a predpokladám, že by radostne inkasovali pokuty). A ten hulvát Záhradník to prezentoval ešte ako akúsi obrovskú ústretovosť a veľkorysosť zo strany DPB voči cestujúcim. Pritom dodržiavať zákon je ich psia povinnosť...
Papyr