Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Ámos #90604:
nie neberte mi L212 ? ziadne predlzovanie na Radiovu ? lebo by som napisal 10 listov na magistrat a DPB, rozne podpisanych samozrejme a hned by to boli velke protesty obyvatelstva ? , ale vazne take predlzenie to je katastrofa, teraz sa mozem na 99% spolahnut na to ze 212 pojde, castokrat na sekundu presne z konecnej a mam na 95% iste sedenie. Myslim ze linky zacinajuce aj v strede mesta maju svoj vyznam - prave preto, ze spolahlivost cestovnych poriadkov prudko klesa so vzdialenostou od konecnej, a zaroven su tu predsa potreby prepravy rozdielne, ina kapacita je potrebna na okraji a ina v centre...
Reply on: Ámos #90610:
a ked das na 204 10min.tak musis aj na 205 cize by si zvysil kapacitu z dnesnych 1000o/h na 1500o/h cize 50%.Take naroky tam zatial nie su.
Reply on: AAA #90609:

Ja sa obávam toho že DPB chce trolejbusy na "nekopcovitých" linkách skôr utlmovať. Nečudoval by som sa keby zrušili trolejbusy na Dolné Hony a na Trnávku ostanú iba kvôli vozovni. Jedna vec je aké náklady na prevádzku trolejbusov DPB vykazuje a druhá vec je aké sú skutočné náklady. Ďalej proti rozvoju trolejbusovej dopravy hovorí zastaralý vozový park, prakticky všetky krátke trolejbusy už dožili, s výnimkou pár 14TrM ktoré si DPB poskladal a tej 21Trky ktorá je často vyradená kvôli meniču. Kĺbaky sa držia ako-tak, vďaka TrMkám a 25Tr. Čo sa trolejbusovej dopravy týka, tak by som ju rozšíril na ďalšie oblasti mesta s tým, že by som "konvertoval" na trolejbusy najmä tie autobusové linky, ktoré z veľkej časti jazdia pod trojeovým drôtom. Tým a modernizáciou napájacieho systému by mohli ceľkové náklady na na prevádzku trolejbusov klesnúť. Stále nezabúdajme na ekologický prínos.
Reply on: Andy #90607:
Ale ta 80 rano ten interval potrebuje. Ked bol 6 minut tak nepoberala a ludia ostavali na zastavkach...
Ved kludne by sme sa mohli vratit aj na 201, 202 a 208 rano na 8 minut miesto dnesnych 6 vsak ano.
Podotykam, ze L80 "moju" zastavku neobsluhuje ani nou nejazdievam.
Reply on: AAA #90609:
cize z 500 osob za hodinu posilnit na 900??? Je to adekvatne a potrebne?
Reply on: Ámos #90584:
Ako sa tu už veľa krát písalo, treba dať na 204 kĺbaky a skrátiť interval na 10 minút celodenne.
Reply on: Andy #90607:

Každá druhá 80 robí zachádzku na Kopčany, kde je potom 8 min. interval. Nevidím to až tak tragicky. Horšie by to bolo na linke 21 a pod. Všeobecne považujem autobusovú trakciu na viacerých bratiskavských linkách, ako napr. už spomenutá 21, za absolútne nevhodnú, drahú na prevádzku. Autobus má byť doplnkom ku kapacitnému nosnému systému, má premávať v okrajových častiach mesta a na trasách kde poskytuje priaznivejšie prevádzkové náklady ako iné systémy (trolejbus, tramvaj). Dlhodobé zabezpečovanie veľkých prepravných tokov autobusmi v Bratislave, rádovo desaťročia, sa ukázalo ako nevhodné, neekonomické a najmä neekologické a nespoľahlivé.
Reply on: Ámos #90586:
Teraz už nie je doba, kedy by si mohol dopravný podnik (najmä pri súčasnej demotivácii vodičov) dovoliť sólové linky s hustým intervalom. Aj tak nechápem ako je možné napríklad, že nikomu v DPB nevadí linka 80 so 4-min. intervalom pri takom nedostatku vodičov a vozidiel. Však optimalizáciou takej linky by dosť ušetrili a možno aj tým, že namiesto 18 SORov mohli SORov kúpiť menej a k tomu menší počet kĺbových vozidiel a tie nasadiť na 80.. A možno by tým pádom ani nemuseli zhoršovať kapacity na linkách 37 a podobne. Ale to vidím len tak na prvý pohľad, nerobil som prepočty... 😃
Ámos a spol.: K tej 63.. Tá ešte len bude riadne plná, keď dostavajú to sídlisko pri LIDLi pri Galvaniho, a tipujem, že to nebude posledné. A to ešte nehovorím, že za Ivanskou cestou stavajú ďalšie biznis centrá a tí ľudia využívajú tiež aj zastávku 63 pri Avione po dobrodružnom prejdení cesty Galvaniho..
Reply on: Dlhe Diely MHD #90555:
si dobrý, ako si vedel... Tzv. "Duobusy" pôjdu na L32 a nové SORky na L33... Tak je ako vravíš... ? ? ?

Re #90601 Ámos: No asi Ťa ten Tvoj ex šéf zavádza... Pretože kapacita k Avionu už v dnešnej dobe nepostačuje... Ako píše Mike L63 a L61 chodia doslova preplnené... ?
Reply on: Zvero #90603:
Tak co takto uplnu soutosovinu ?
204 + 205 k Avionu s povodnym intervalom, L63 na zimak a 212 na Radiovu 😉
Reply on: Ámos #90581:
No, skratit, ale neviem ako by sa tie vozy otacali a kde, hlavna stanica to by sa snad dalo, ale jelacicova - tam boli problemy, zimak - neviem si predstavit obrat, ked tam uz teraz sachuje 212, asi k tomu trnavskemu by to bolo najrealnejsie, tym padom vsak pripravujeme vodicov o pauzy na druhej konecnej (ako na L34).

Co sa tyka inak jazdy z Avionu, no neviem, ja ked som isiel odtial (tak poobede a vecer) tak bola 63 celkom slusne plna, vzduch bol v mensine... a 204 by celkom urcite zniesla klbak 🙂

No a k 92-ke, tu linku v smere do L.A. vyuzijem sem-tam aj ja. Je prazdnejsia ale ludi je tam urcite vzdy viac ako 15. Z tahanim cez DNV suhlasim, Lamac by ziskal konecne plnohodnotne PRIAME spojenie do SIDLISKA.
Reply on: Ámos #90581:
pokrokove myslenie ?
Reply on: Mike #90599:
hm 🙂 zaujimave??? mne sa byvaly sef aj kamarati stazuju ze v Avione nikto nie je, ze je prazdny. Asi aj Kika tomu pomohla. Ale ako vravim radsej solo kazdych 8 - 10 minut ako klbak kazdych 12 -15. ?
Reply on: Eury #90592:
To je jednoduche, zrusime zastavku pri Kauflande, budu chodit pesi - budu zdravsi, usetrime peniaze na zdravotnu starostlivost. ? ?
Reply on: Ámos #90590:
Tušim tam už nebrigáduješ, v Avione. 61 a 63 zažívajú v poslednej dobe veľký boom, a to ni len tereaz že sa blížia vianoce, ale už od jesene a bolo to už aj na jar. Tak 61 ako aj 63 chodia v poobednej špičke z Trnka smer Avion nabité, občas sa tam dá ledva dostať.. Samozrejme, časť tvoria ľudia, ktorí cestujú po Trnavskú (vďaka nim je kvalitne plná aj 204), ale aj ten avion robí veľa. A zvlášť, keď na L63 začína špička až od 15.00 z Lamača, teda z Trnka je až do 15.25 30 min. interval, ktorý je o. i. nekompatibilný s 61...
Reply on: fobust #90596:

Hehe, aj tak tú Kiu ****.n.t.o (hádam to už teraz prejde) nechcem, má výrazne ázijský dizajn.
Reply on: fobust #90595:

Heh, až teraz mi došlo že **** n t o je niečo čo treba vyhviezdičkovať. ? Rovnako Rovnako ako napr. http://www.picante.cz/... Mmmm, Igor, môžeš mi niekedy z Prahy priniesť burito. ? A poriadne pikantné. ?
Reply on: S499.1023 #90577:

Pri defenzívnej jazde tie motory stačia a obzvlášť do mesta. Iné je to keby som ako ty pravidelne cestoval z Prahy do BA a podobné trasy mimo mesto. To by bol Spark nevhodný, ale na moje jazdenie po meste, ktoré tvorí tak 80% je to ideálne. Preprava dvoch osôb bezproblémová, štyria či piati to vydržia do 50 km, nad touto hranicou to začína byť už dosť nepohodlné (najmä pre tých vzadu). Porovnával som na trhu viaceré minipribližovadlá a nakoniec som sa rozhodol pre Spark. Aj vďaka dobrým skúsenostiam s Matizom, ktorý máme od roku 1998. Kolínska trojka ma veľmi nezaujala a myslím že svojím konceptom je skôr konkurenciou k Smartu než Sparku. Kia ****nto sa mi zasa vzhľadovo hnusí a líštička je iba trojdverová, ja som vopred chcel dverí 5. Fiat Punto som nezvažoval, každopádne Andy ho má, nie je to zlé vozidlo, ale talinaksé auto by som si nekúpil. Jedine veterána. 😛

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.