Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Andrej (Anndy008)

Andrej (Anndy008)

Majkl: a kde je ten priemysel teraz? To bolo ohromne tahanie a planovanie. A na akej urovni bol ten priemysel? Na takej, ze sa konecne po desarociach rovnakych skodoviek (105, 120, etc) rozhodli vyrabat favorit - nechali si spravit navrh za hranicami (porsche) (preco asi neurobili vlastny, ked bol priemysel taky super), ale vysledny paskvil sa od navrhu lisil ako svina, boli nuteni to skresat do toho, co sme poznali - lebo nemali technologiu, neboli schopny vyrobit nic len trochu moderne. To bolo fakt super.

Si. Heh - na dovolenku k mori heh. No jasne, ale tak maximalne do bulharska, ci juhoslavie, ci sa mrazit do severneho mora. Za dalsie, ta nechutna buzeracia pred cestou, ziadanie a zobranie o neviem ake doklady, dolozky a ine nechutne a ponizujuce veci. Fakt super. Tie tri tyzdne naozaj stali za to. Zato zvysnych 344 dni bolo prechadzkou peklom. A nahodou ak mal clovek v rodine (hoci aj 2generacie dozadu, ci neviem aka vzdialena vetva) niekoho, kto sa im nehodil mohol ist akurat tak na Siravu a bol rad, ze mohol robit v kotolni.

Obchody - clovek bol rad, ze po hodine statia v rade dostal hajzlak, chlieb, ci inu "vymozenost" sociku. Na posrany bicykel, auto, ci v podstate hocijaky vyrobok clovek musel mat kontakty + venovat tomu vela casu + ohromny kus statsia.
A to nehovorim o kvalite tych vyrobkov! Ved nestali za nic - hlavne, ze tahali nas priemysel (ze Majkl?)
Banany, mandarinky - akurat tak na "pridel" pred vianocami. Chcel si 3kg? - Mal si smolu - lebo kazdy mal predsa narok na max. 1kg.

Heh kriminalita - to si sa fakt citil bezpecne, ked ti hocikedy mohla zazvonit rano o 0300 v byte STB, len zato, ze si sa nahodou stretol s niekym, kto im nevyhovoval? Ze na teba donasalo polovicu ludi, co si poznal - fakt si sa citil bezpecne? A ze si bol rad, ked si sa o tyzden vratil domov - len psychicky zdeptany?

Kazdy mal pracu - hee - jasne - nemat pracu = vezenie - aka to moznost vyberu. Ale ta praca potom tak vyzerala. Co mohol spravit jeden robili 10-ti. A kedze z nich nerobil aj tak nikto, tak to tak dopadlo - nikto nebol za nic zodpovedny (az na par vynimiek). To teraz tak vyzera, ze ludia nevedia, co je to poriadna praca. No a ked sa nahodou chcela zaiest nova technlogia, co sa robilo zvacsa vzdy zvysenim stupna automatizacie (=>znizem poctu zamestnancov), tak sa to bude neurobilo (ved kam napchame tych "usilovnych" ludi?), alebo sa to zprznilo tak, ze to bolo horsie ako predtym (urobilo sa polovicne riesenie, ktore fakt nestalo za nic). To sa potom vyrabalo kvalitne.

Praca 2: - naozaj sa by sa ti pacilo, ked postup v praci zavisle od vseketho ineho - len nie od toho, co si vedel, co si mal v halve? Ale najma od toho, ako hlasno si vykrikoval "uvedomele" hesla a liezol do istej casti tela rovnakym pokrytcom. Naozaj si sa tesil z toho, ze musi hovorit nahlas iba to co sa che pocut, a ze to co si naozaj myslis (aj ked mozno nespravne, ale myslis si to) si musel drzat vo svojej hlave? Fakt by sa ti pacilo - keby o kazdej veci, kazdom tvojom kroku, co chces spravit rozhodoval nejaky stat, STB, v praxi prevedene do priblblych odborov, resp ROH a podobnych zverstiev?

Si - naozaj tak za tym smutis, alebo len nevies ako to bolo?

Sorry, za dlzku.
Si: Socik tu bol, uz ho v tej podobe ale nechcem, aj ked bol zivot relativne lepsi. Aj mna stve kopec veci, ale pevne verim ze vsetko bude raz OK. (len ci tu ja este budem).

Turbo: Mozes mi poradit akym sposobom skenujes tie fotky, ze to mas take pekne ostre. Z digitalu to asi nebude. Ze by filmovy skener, alebo funkcia sharp.
ale zasa výroba tisícov kusov ročne pre všetky DP a ČSAD v Československu ťahala dopredu celý strojársky priemysel
Andrej (Anndy008): netvrdim ze za sociku bolo vsetko idealne, ale ked si zoberiem, ze bola praca pre kazdeho (hoc aj opieranie sa o lopatu, ale bola), mal si sancu dostat sa v dohladnej dobe k bytu, alebo si postavit za bezurocne (a casto aj nenavratne) pozicky dom, hladom si neumrel...
A teraz este z toho co som zazil ja: kazdy rok v lete 3 tyzdne na dovolenke pri mori, v zime tyzden na lyziach v tatrach. Teraz tak mozem snivat o tom, zeby som siel niekam na dovolenku, mozem setrit na byt (ak budem velmi sporovlivy a zanedbam vplyv inflacie, mozno budem mat aspon hole steny o 10 rokov...) a to mam pritom relativne dobru pracu....
A to nemenujem take veci ako kriminalita...
Tak sa mi potom nedivte ze si myslim ze za sociku bolo lepsie (aj ked neake zmeny v nom sa mali vykonat)
Andrej (Anndy008)

Andrej (Anndy008)

Si: no vidis, dalsie zverstvo komacov...

p.s. si myslim, ze ak by sa poriadne staralo o karosy, vydrzali by dlhsie - ale jasne, ze dokazat to nemozem.
Andy: v pohode, v Bystrici zrušili linku č. 4. A keď vylepovali nové cesťáky, tak staré prelepili a CP štvorky tam ostali. A sú tam ešte stále a to už ubehol viac ako mesiac.

Juro: možno myslel Badner Bahn...
Turbo: v tych dobach ta filozofia nebola zla, tie vozy proste boli stavane na to ze nieco odsluzia a potom sa vyhodia, ziadna neaka generalka a pod... to ze sa s nimi deje to co sa deje, je dane tym ze teraz nie su peniaze na nic, a tak sa prevadzkuju vozidla ktore sluzia 2 - 3 x dlhsie ako bola ich planovana zivotnost...
(zober to tak, ze ked kupis za 5 Sk disketu a pokazi sa ti, mozno sa naseries, ale proste ju zahodis a pouzijes novu... ked sa ti ale takyto spotrebny material zdrazi, tak budes pouzivat stare, chybne, a potom sa nemozes cudovat ze obcas proste prides o data)
Andrej (Anndy008)

Andrej (Anndy008)

Si: sorry, ale obhajovat tymto socik. Mam pocit, ako keby ti bolo luto za nim.

Si (zameno :)) porovnaj - ake busy chodili v zahranici (trhova ekonomika) a ake chodili u nas (za sociku)- akurat tak biedne karosy. Tak si myslim, ze socik sa nema cim chvalit. A mozes si porovnat aj priemerny vek busov u nas za cervenych svin a vtedy "na zapade".

Netvrdim, ze vsetko za sociku bolo zle, ale uz len zaklad zriadenia nestal za nic.

brrrrr
to bola fylozoia:
Vyrobit autobus=srot, a ked sa rozpadne, jednoducho ho nahradit novyn. Moc sa to neosvedcilo. 🙂 Naplno sa prejavila "kvalita" tych vozov prave dnes...
Juro, Turbo: za sociku sa ale aspon nerozpadali rakosy, pretoze vzdy ked boli dost stare (=5rocne), tak ich vyradili a nahradili novymi....
Ved aj mne sa to paci. To by chcelo ukazovat panom z Metra. Lavostranna prevadzka je z tohzo pohladu jednoznacne lacnjesia.
Inak aj v Prahe na stanici metra Hlanvi nadrazi su pravostranne nastupistia, povodne sa metro planovalo za 1.republiky ako podzemna rychlodraha pre eliny.

To s tou azbukou som bral ako srandu. Mne socik tiez nechyba. Azbuka sa ale zide, aj zaklady rustiny. Ze D3ko? Celemu to nerozumiem, ale pisu tam o tom ze je tam lavostrana prevadzka, je to na Nam. Lenina, aka tam je suprava a vzdu je nieco presklene a nepouzivane.
Tuto je lepsi priklad. Ostrovcekove zastavky, premavka "v protismere" - lebo elina ma dvere na lavej strane. Takto by sa mohli vybudovat podzemne elektrickove trate v BA z HLST pod Palarikovou a Sancovou ulicou na Racko, Trnko, odtial napojit na Mileticku, z nej cez Dulovo nam. na Kosicku ulicu (uz povrchovo), dalej mostom Kosicka do Petrzalky a potom je uz pokoj, mam kopec placu, kade mozem tahat rychlodraznu elinu. 🙂

Azbuka: No neveim, ak ju niekto ovlada, tak privitam ked mi prelozi co tam je popisane. 🙂 Ja som si sociku nastastie moc neuzil. Vobec mi to nechyba.
Turbo: Presne to. Kua ako clovek moze neovladat azbuku. Vidim ze ten socik bol aspon na nieco dobry, alebo ze by som bol az taka vykopavka?

Ja som tam tiez nebol v tom vlaku, ale rozpraval som sa s clovekom co sa v tom viezol.
Kua a co mate s tou 55, to je odkial ten nazov.
To ma bzt akoye for? Ja azbuku neovladam, ale aj tak som nasiel to, co si zrejme myslel. (je to hore, lebo d3 mi zrusil tagy, lebo som boldom napisal ze na magistrate sedia ******). Inac, ta "linka 55" - no som zvedavy, ale pred dvoma tyzdnami som ziadnu 810 nepocul ani nevidel, aj ked je pravda, ze nie som doma 24 hodin denne. 🙂
male akoze tajne info:
Od 1.9.2002 je na spadnutie spustenie prevadzky prveho bratislavskeho S-bahnu BA východ - BA filialka.
Pred dvoma tyzdnami bola vykonana skusobna jazda motoroveho vozna radu 810. Len pre zaujimavost v useku Ba predmestie - BA filialka je naj.trat. rychlost 10 km/h. Takze pri jazde si treba drzat klobuky.
Tie prevadzkove udaje to je nejaky ulet? 92 ma 51,9 km? To merali tam aj spat?
Inak mrknite sem: http://volgograd.metro.ru/index.htm . Mala inspiracia pre metro-elektricku.
oprava... Doprava X17 nebola vylúčená (aby nedošlo k omylu)
1. FUJ plynové Rakosy!!! (najmä tie s červenými tyčami)
2. FUJ VRBUSTI! To už s tým vrchným vedením nie je ani pravda. Zachvíľu budú cez kríže chodiť trolejbusy 0.5 km*h^-1. VRBUSTOV by som poslal na rok do Žiliny, tam by ich ukameňovali, a v Bratislave by začalo fungovať normálne trolejové vedenie.
3. FUJ VYLEPOVAČ NA MUDROŇOVEJ!!! Keby si sa na nástupišti Radvanská pozeral očami, tak zistíš, že keď nalepíš dôležitú zmenu, tak to neprelepíš dalšou polovicou toho papiera tak, aby tam boli nalepené dve rovnaké polovice papiera zmeny. Čiže cestujúci je 2x informovaný o nepremávke linky 516, ale nevie že linka X7 premáva len po Radvanskú...
4. FUJ jeden z VODIČov 6621. Je to blázon, ktorého si psychiater nevšimol. Keď ide na zastávku, tak mu treba nastupovať VÝLUČNE prednými dverami. Možno sa z toho zblázni a bude pokoj. DNES POOBEDE ZREJME BUDE JAZDIŤ NA 201KE NEVIEMKTOREJ.
p.s. Tá konečná X7 je celkom srandovná. Akurát nechápem, prečo na Mudroňovej vylúčili dopravu X7 a X17. Rakosa by tam prešla úplne bez problémov. A takisto nechápem načo na konečnej stoja 3 rakosy. Veď interval mohli nechať 10 min. keby nedávali vodičom také prestávky.
Andrej (Anndy008)

Andrej (Anndy008)

Zmena rozchodu - pozrite si toto - kolajove trate - http://www.dpb.sk/prevud/prevud.htm

su tam sice stare udaje (rok2000), ale je tam zhruba napisane, kolko z kolajovych trati je pripravenych na normalny rozchod.
Tak som sa bol včera pozrieť na nové obratisko X7 na Radvanskej. Po skúsenostich s doterajšou rekonštrukciou Mudronky som neveril, že stihnú dokončiť opravu Radvanskej (zrejme nadväzná rekonštrukcia sietí) pri vyústení na Mudronku, ale stihli to, takže teraz má X7 obratisko na križovatke ulíc Radvanská-V záhradách-Medzierka. Prekvapila ma ale iná vec. Na konečnej stáli 3 busy. Ak podľa CP prejde X7 svoju trať Radvanská-Kollárko za 9 min a interval spojov je 12 min, tak mi to vychádza tak, že ak by pro príchode tretieho busu prvý hneď odchádzal (čo sa nestalo ani po niekoľkých minútach) tretí by odchádzal až po 24 minútach stánia (po 12 min od príchodu tretieho ochádza 2.bus a teda po 24 min od svojho príchodu odchádza 3.bus) Neviem či boli v tom čase ešte nejaké busy na trati, opisujem stav, ktorý mi bol v tom čase známy. Vie mi niekto vysvetliť či je ekonomické, že voz robí výkon 9 min a potom stojí 24 min na konečnej a linka má interval 12 min či je špička, alebo je sedlo??? Tým pádom nechápem prečo je interval až 12 min. Viem, že šofér musí mať na konečnej niekoľko minút voľno (s tým nepolemizujem, plne to chápem a rešpektujem) ale prečo je to takto vymyslené. Vie mi to niekto zasvätený vysvetliť, možno som nebral pri výpočte do úvahy všetky skutočnosti (nemám prístup k všetkým údajom). Dík
P.S. v CP je čas mezi zastávkami Radvanská a Hrad 2 min, čo je utópia, pretože semafor na jednosmernom úseku Mudronky medzi ulicami Staroturský chodník - Čelakovského je nastavený na tak dlhý interval, že sa to nedá za 2 min vôbec stihnúť. Myslel niekto pri zostavovaní CP aj na túto skutočnosť?

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.