Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: fobust #89953:
OK presne takto by to šlo. Resp. bolo by to ideálne. Ale ideál neexistuje; aj keď je záhada, že taký Prešov, alebo toľko sprofanované Brno si vedia zabezpečiť pravidelnú obnovu voz. parku ešte v životnosti.

To by chcelo vybaviť automatickú notifikácku príspevkov z diskusie ako sms do súkromných mobilov p. Záhradníkovi, Kadnárovi a Cílekovi.
Reply on: Mike #89952:

Samozrejme, máš pravdu. Prvé tri roky to musí byť viac, nakoľko sa posledné roky zanedbávala obnova vozového parku. Zároveň si myslím že sólo trolejbusy by sme mohli nahrádzať aj kĺbakmi, nakoľko to má význam pri posilňovaní ďalších liniek )(napr. 207, 208). Ideálne by bolo:
2008: 50 ks abus kĺbak, 15 abus sólo (12m) 6 tbus kĺb (25 Tr na DD), 20 ks tbus sólo, 4 tramvajové súpravy (alebo osem vozov, kľudne VarCB3)
2009: 50 ks abus kĺbak, 15 abus sólo (12m), 6 tbus kĺb, 15 tbus sólo, 4 tramvajové súpravy (alebo zasa osem x VarCB3)
2010: 35 abus kĺbak, 15 sólo abus (12m), 6 tbus kĺb, 15 tbus sólo, 35 tramvajových súprav pre trať do Petržalky. Tu by som išiel cestnou úplne nových vozidiel.
Reply on: fobust #89949:
OK - to pri pravidelnej obnove. Ale v súčasnosti nám 36 kĺbakov zabezpečí akurát tak náhradu za ik 28x + cez deň už nebude msuieť behať 12 sól namiesto kĺbakov, ale tam kde majú byť aj budú kĺbaky. Ale zanedbaním doterajšej obnovy treba dohánať stratené. Začnú sa lámať rámy na TAMoch (1408), karosách diesel po GO, karosách CNG a ani sa nenazdáme a už dojdu na rad aj ik 435.18A 12 ks z roku 1996. 12 rokov bez GO je už slušný vek na bus, akurát v DPB je to mládenec v najlepších rokoch.

A trolejbusy? za rok 2007 sa vyradilo a niektoré ešte pribudnú spolu asi 12 vozov, možno 14ks 14Tr. Dajme tomu, že to bola "nadmerná" rezerva, ale teraz už sa robí výprava na hrane a to je znížená výprava kvôli reduckií 203, 206 a 207. A postupom času všetky 14tky z roku 1987 pôjdu do šrotu, obávam sa že to bude už budúci rok. Ostane iba 6241 po VP. Ale ani tie z r. 1991 to nemajú ružové. Zmluva na VP v BB vraj tento rok skončila, ďalšia sa neuzatvárala. TrMkové skelety sú tušim ešte 2 -3, ďalšie sa už neobjednali a asi ani nebudú. Aj sólo trolejbusy potrebujú razantnú obnovu už, určite viac ako 8 vozov.
Reply on: kecho #89950:

Omyl, to nie je žiadne závratné tempo. To je tempo pre súčasný rozsah vozového parku a životnosť jednotlivých vozidiel rátame (15 rokov autobusy, 20 rokov troleubusy a 30 rokov tramvaje či koľko som rátal, je to niekde v lumpárni na bratislava.sk). Mike si možno pamätá presné čísla.
Reply on: fobust #89949:

pri sume 500 mil. na 4 roky obnovovať ročne takým závratným tempom? ? ? ?
Reply on: Mike #89948:

Mala by sa začať obnova vozového parku v takom množstve, aby to bolo dlhodobo urdžateľné. Nepotrebujem väčšie merado, len nech sa obnovuje to, čo treba. Dá sa to jednoducho spočítať. Dávnejšie som to rátal. Ročne 36 kĺbakov, 14 sól, 5 trolejbusov kĺbakov, 8 sól trolejbusov a 8 tramvají (štryri súpravy). Nie je problém to presne prepočítať.
Reply on: kecho #89946:
No tak aspoň dačo. Ale tá obnova vozového parku vo väčšom meradle by sa už mohla aj tak začať...
Reply on: Mike #89944:

Ak napadne veľa snehu tak to vidím tak že tatrovky budú ťahať na DD staré dobré 15 Tr(M)... Predsalen tie aj za zhoršených adhéznych podmienok vyjdú na DD skôr ako autobusy. Len dolu to tá tatrovka nebude stíhať otáčať. ?
http://www.bratislavskenoviny.sk/59080/doprava/cestovne-zostava-v-roku-2008-nezmenene

Cílek: "Až keď budeme presvedčení o tom, že všetky vnútorné zdroje v dopravnom podniku sú vyčerpané, že dochádza k razantnej obnove vozového parku a zlepšovaniu kvality cestovania MHD, potom sa môžeme baviť o tom, že budeme Bratislavčanov zaťažovať vyššou cenou za lístok. "

a nočáky nepatria DPB?
alebo došlo v ich prípade k razantnej obnove vozového parku+zlepšeniu kvality cetovania? ?
A aby tych dobrych sprav nebolo malo, tak "preferencia" v Karlovej Vsi je opat bohatsia o svetelnu krizovatku pri botanickej zahrade. Opat sa da odbocit cez kolajnice k pumpe OMV. Rano zhruba 8:15 odstranili prenosne znacenie a ako som isiel domov, tak uz aj svietila zelena na odbocenie.
Reply on: Ámos #89937:
Až tak ružovo by som to nevidel.
-Rozšírenie St. Gruntov s vybudovaním ník ako príprava bude už už čoskoro. OK.
-Ale chvalabohu, aj sám p. Kadnár pochopil, že ak tam má byť t-bus, tak do križovatky Molecova K-Veská sa to môže vyústiť iba mimoúrovňovo. A tu estakádu zaplatí kto? (a kedy?)
- a prečo radšej nerýpu do obojsmerného zatrolejovania Patrónky, čo je čo do drátov nejakých smiešnych pár metrov? Či už zrazu nutný prestup ľudí z Dúbravky, Lamača, DNV ,ZB a celého záhoria na smer Nemocnica Kramáre na hrane už nie je téma č.1? L22, ktorú spolufinancujú m. č. je vyhovujúca úplne dostatočne v špičke?
- A stým vychvaľovaním kĺbových trolejbusov to trocha prehnal podľa mňa. 11.11 okolo poludnia by ho s týmto názorom dlhodielčania asi ukameňovali a zbili, a to má ambíciu byť starosta K.Vsi ? ? A to 25Trky iba čaká druhá zima, asi poriadnejšia ako tá vlaňajšia....
Reply on: kecho #89942:
sorry, nepovedal to Kadnár (ten mal citovanú vetu predtým), ale podľa toho, ako to tam bolo napísané...
Reply on: fobust #89940:

podľa toho, čo povedal Kadnár, ak uvidí vozíčkara čakať na zastávke - nespomínal, že by vozíčkari mali niečo ohlasovať...
inak, minule som išiel solarisom a plošinu si bez problémov vysunul vozíčkarov sprievodca - aj keď najprv z nej musel odpratať ľudí, čo tam stáli a vyjavene pozerali ?
a kedy bude T-bus do Petržalky?

Re #89937 Ámos:
"vedenie trate cez kopec na Staré grunty vyžaduje značné nároky na veľké dopravné stavby, ktoré by muselo zabezpečiť mesto"
neteš sa vopred, je tu niekoľkokrát klasické výhovorkové slovíčko "BY" ?

Grunty "...aby sa v čase, keď to bude technicky možné, mohla napojiť na Karlovu Ves."
roky 2020 - 2040 - 3000???

"trolejbus je v Bratislave „šampiónom“ na kopcoch"
no.... teraz v nedeľu napadol sneh a tuším namiesto T-busov s dieslom to na kopci zachraňovali práve staré busy, nie?
Reply on: kecho #89939:

Ak vozíčkar čaká na iný autobus, tak to asi vodičovi povie, nie? Jedine že by bol aj retardovaný, vtedy to za neho povie sprievodná osoba. Aj keď, možno plošinu vysúva pre vozíčkara ktorý na tej zastávke vystupuje... Asi sa vodič spýta a ak bude záujem, tak plošinu vysunie.
Reply on: Ámos #89936:

predbehol si ma 🙂
"Všetkých osemnásť midibusov značky SOR BN 9.5, z ktorých časť začína v týchto dňoch jazdiť pre MHD, je takisto nízkopodlažných."
zabudli dodať, že "čiastočne" NP...

„Samozrejme nedá sa s deväťapolmetrovým autobusom nahradiť kĺbový autobus len preto, že je nízkopodlažný,“ konštatoval R. Kadnár.
to je objav ? ale čo takto priznať aj fakt, že aj stará karosa bol adlhšia ako nový sor...

"...nový prevádzkový predpis... Úlohou vodiča je v prípade, že uvidí na zastávke čakať vozíčkara, vysunúť mu mechanickú plošinu, pomocou ktorej nastúpi."
aj keď bude čakať na iný bus? ?
Reply on: Ámos #89937:

Vieš, akonáhle tam pôjde trolejbus, tak tie pozemky okolo trate budú mať väčšiu hodnotu.
Reply on: 810zssk #89914:
Rozchod som nikdy nemeral, ked tade chodim, nikdy nemam po ruke colstok (he-he pozdravujem SNS). Preto som sa pytal tu, lebo na ziadnej starej mape BA nie su tam zakreslene vlakove kolajnice, tak som predpokladal elektrickovu trat. Ale musim patrat dalej ?

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.