Metro sa do 50 kilometrov rozšíri aj do regiónu, pôjde do Malaciek, Trnavy, Galanty a Dunajskej Stredy. Poslanci mesta to včera schválili v novej koncepcii metra, ktorá definitívne zavrhla ľahké pneumatikové metro a potvrdila spojenie metra a železnice. Rozšírenie do regiónov je jednou z podmienok, aby novú koncepciu prijala vláda a poskytla na ňu garanciu.
Za rozšírenie rýchlodráhy do regiónu loboval predseda Bratislavského samosprávneho kraja Ľubo Roman, ktorý verí, že obohratý evergeen opakovaného projektovania bez realizácie sa skončil. Metro bude podľa neho využité o dve tretiny viac a o tretinu lacnejšie, lebo naň prispejú aj iné mestá. „Donesie to nový spôsob života do regiónu. Uvažuje sa tiež o prepojení s rakúskymi železnicami, ktoré sú tomuto riešeniu naklonené. Okrem toho máme na tento projekte šancu získať finančnú pomoc z predvstupových fondov Európskej únie.“ Podstatná časť výstavby by sa mala financovať z ruských deblokácií, dohoda zatiaľ neexistuje, iba prísľub. Zmeniť by sa mal aj podiel v akciovej spoločnosti mesta Metro, ktorej nápňou je výstavba metra. Z 34 percent, ktoré vlastní štát, bude 20 percent v Bratislavskom samosprávnom kraji.
Štyristo miliónov, ktoré sa doteraz vložili do projektov ľahkého metra, sa sčasti vyhodilo von oknom, i keď predstavitelia mesta tvrdia, že časť projektov sa využije v novej koncepcii. Ďalšie projektovanie by vraj nemalo presiahnuť 50 miliónov korún. Koncepcia navrhuje iný typ metra, zmení typ koľajníc, spôsob razenia tunela v podzemnej časti. Pozemky, na ktorých doteraz platila stavebná uzávera, tiež prešli zmenami. Cez mnohé sa natiahli inžinierske siete a niektoré sa zastavali. Prispôsobenie projektov novým podmienkam bude stáť peniaze, ktoré môžu posunúť hranicu 50 miliónov. Ako povedal primátor Jozef Moravčík, s projektovaním sa nezačne, kým nebude zdroj financovania metra dohodnutý. Prvá etapa Janíkov dvor, Petržalka – hlavná stanica by sa mala začať stavať v roku 2005. (dro)
Myslím, že po strane ako je výstupná zastávka hneď za križovatkou sú voľné fleky. Neviem síce, koho sú tie pozemky, ale nejak to mohlu ujednať, hodiť tam nejaké panely a oplotiť to a hodiť tam unimobunku v ktorej bude nejaký svalnatý dedko v čiernom
Cez spicku by tam 14Tr nestali, celi den by jazdili 15Tr, len na 133 by boli vypravovane 25Tr. Aj ked aj to by bolo najlepsie zrusit. Hlavnym dovodom zatrolejovania obratiska je to aby tam mohli chodit normalne trolejbusy a toto je jedno z moznych rieseni. Parkovanie by bolo na Molecke, ako to neviem...
Kde by tam tá vozovňa mohla byť? Lebo si nejako neviem predstaviť 8 - 10 vozidiel stojacich niekde na Molecke. A hlavne z finančnej stránky by to bolo straaašne náročneee...A potom by tam museli cez špičku stáť 14 Tr....Myslím, že to je dosť nezrealizovateľný nápad.
treba jej odporucit plastove okna , v devine je par zastavok rovno pod oknami,nahodili plastove okna maju to tam omnoho tichsie a este usetrili na teple
"Trvalým problémom pre obyvateľov Račianskej ulice je otvorený koľajový zvršok, ktorý spôsobuje nadmerný hluk, na čo sa sťažujú najmä obyvatelia z okolitých domov..."
To ako tam majú dávať novodobé BKV panely, alebo budú trať zalievať asfaltom? Alebo žeby vrážali veľké peniaze do rekonštrukcie tohto dlhého úseku na trávnatý zvršok? Podľa mňa sa na hlučnosť sťažovala asi nejaká kverulantská dôchodkyňa, čo má staré okná a asi býva pri trati polku života, tak jej to už lezie na nervy.
SOR určite v dohľadnej dobe s električkami nepočíta, keď bude onedlho rozbiehať biznis s trolejbusmi (poviem vám dopredu, čo som počul od jedného pána zo SOR-u, akože nič moc). Naopak SOLARIS bude vyrábať električky, prototyp by mal uzrieť svetlo sveta tak asi o rok - dva.
Ike
"hlavná stanica by sa mala začať stavať v roku 2005."
wtf ?