S nevhodne umiestnenymi tlacidlami suhlasim. Samozrejme aj ja som to myslel tak ze by cez den boli na znamenie len vybrane zastavky (napr. Krcace). A nadalej plati ze som zastancom vsetkych zastavok na znamenie na vsetkych linkach medzi 21.00 a 6.00.
Dnes som cestoval s Tambusom, ktory presiel GO, cerveny BRATISLAVA, ved to poznate. Hlasenie je nastavene tak ticho oproti elektrickam alebo trolikom ze ked sa rozbieha v zadnej casti ani nieje pocut co hlasi.Druha vec, vsimol som si, uz je tomu skoro 2 mesiace, ze na takejto L93 neustale blikaju transparenty, to s tym nema kto co spravit? Taky ten oranzovy, blika to ako stroboskop a neda sa odtial ani poriadne vycitat co to tam je napisane...
Aj vo Viedni celý deň niekto vystupuje a nastupuje na každej zastávke. Lenže nie je dôvod, aby autobus (električka, trolejbus) na každej zastávke pootváral všetky dvere, aj keď vystupuje (nastupuje) len jeden človek. Preto je to vo Viedni zariadené tak, že si cestujúci ovládajú otváranie dverí sami, od čoho sa ďalej odvíja aj zastavovanie "na znamenie". Dokonca aj na konečnej "dáva cestujúci znamenie" presnejšie, otvára si dvere sám. Teda nie naopak, ako v Bratislave, že zastávka je na znamenie a cestujúci dáva vodičovi znamenie, že chce vystúpiť (čo niekedy nevyjde, ako mne pred dvoma týždňami). Vo Viedni jazdia autobusy a električky podľa grafikonu a preto ak príde na zastávku skôr, aj keď nikto nehlási výstup či nástup na zastávke zastaví a odíde bez otvorenia dverí presne načas. Ak na zastávke nikto nie je, ani nikto nehlásil výstup a ide presne podľa grafikonu, tak na zastávke ani nezastaví.
Okrem odstránenia nejasností, ktorá zastávka je, alebo nie je na znamenie, tento spôsob nemálo šetrí aj mechanizmus dverí a v zime aj teplo vo vozidle.
Nevidím dôvod na porovnávanie absolútne odlišných situácií.
Z argumentov si vyberám:
Zamysleli sme sa napríklad nad tým, že v prípade takýchto liniek sa môže jednať o absolútne iné vzdialenosti, nároky a funkcie dopravných prostriedkov, ktoré majú na posudzovanie a rozhodovanie o zastávkach na znamenie značný vplyv ?
Zamyslel sme sa nad stavom techniky, ktorá nám v mestečku jazdí ?
Zrejme nie.
OT: Nepoznám slovo problém ?
Napríklad je otázka, či sa oplatí mať počas pracovného dňa medzi 6:00 - 20:00 všetky zastávky na znamenie. Viem ti len z hlavy napísať aspoň 20-30, na ktroých stále niekto vystpuje/nastupuje.
V Manchesteri su vsetky autobusove zastavky na znamenie a je to v pohode ? Uvital by som keby sa to aj u ans viac rozsirilo. Napr. celkovo aj Chatam Sofer by tiez mohlo byt.
koľko trolejbusových zastávok na znamenie máme ? 10 ? 15 ?
Myslím, že vieš čo tým chcem povedať... ? Aplikovať toto na viac ako 5, 10 % električkových zastávok je nemzysel.
v poho ? Ihneď ako sa rozvýrila diskašn na tému zastávkové znamenia, tak prvé čo ma napadlo boli jedny druhé Krčace. Ono, vyskúšať si tieto 2 zastávky, hoc aj celodenne - k tomu by som sa priklonil, ale cililingať celoplošne - to je zatiaľ našťastie niekde medzi nemožným a neskutočným ?
Porovnával som, lebo bola reč hlavne o zastávkach Horné/Dolné Krčace a o alternatíve zastávok na znamenie po 20:00 - ospravedlňujem sa, nespomenul som všetky súvislosti. Na tých zastávkach dôchodci málokedy v tom čase vystupujú a keď by aj náhodou, tak vždy je možnosť niekoho poprosiť o pomoc. Inak máš pravdu, technicky by to bolo najlepšie spojiť s dopytom - dosť škoda, že sa o tom neuvažovalo už pri projektoch zavedenia dopytového otvárania dverí do električiek. Či by sa to využilo? Cez spomínané Krčace cestujem často hlavne vo večerných/nočných hodinách a určite by sa to využilo.
V elektricke sa nebojim, ta vzdy vyhrava pri nehodach, jedine pri zrazke s kamionom ma problem. Viem aj o nudzovom otvarani dveri, ale ak napr bus lezi v priekope s pravou stranou na zemi, tak mi ten gombik je nanic, jedine zeby som sa prekopal spod bus. A preto su kladivka, ze ked cez dvere sa neda, tak aspon cez okno na druhej strane.
Načo porovnávaš Karosy s električkami ? Myslíš, že neviem, kde majú tlačítka ?
A v nočákoch sa obyčajne vyskytuje 155 cm geriatrický substrát tak ako na električkových radiálach ?
Keď si pozornejšie prečítaš môj príspevok - myslené: predísť tomu, aby vodičovi pred každou zastávkou (na znamenie) 6 krát nepískalo v kabíne - t.j. svetelné tlačice + nový oznamovací systém v kabíne.
Systém by sa dal skombinovať s dopytovým otváraním. A dostávame sa ku géniu loci v električke - zazvoniť + dopyt ? Alebo len dopyt ? A toto chceš vysvetliť cestujúcej verejnosti a naučiť ju to používať ?
A otázka - a myslím, že vodiči električiek by mohli povedať, v koľkých prípadoch by sa to využilo. Mojim odhadom by počas kola prešli bez zastavenia 3 zastávky.
Mne to nepríde ani ako zlý nápad, len s jeho realizáciou to nevidím reálne.
A čo tak zaoblenie T3 pri posledných dverách ? už pri druhom vozni to je na pováženie. Porovnávať vozy či súpravy výlučne ich dĺžkou nepadá v tomto prípade na úrodnú pôdu.
Ele - ja nebojujem proti tomu nápadu ako takému - len si myslím, že to nie je to pravé orieškové, čím by sme sa mali zaoberať. Napísal som si k tomu svoje a netvrdím, že nemáte pravdu. Len uznať, že situácia 3T3 je natoľko zložitá, nie je pozitívne naklonená, ani sa s ňou do budúcna nepočíta.
Takže prebudovávať zastávky na "štandard", ktorý tu možno bude šaňtiť na dvoch linkách po dobu troch rokov - také myšlienky a diskusie mi pripadajú značne zhýralé.
Nevhodne umiestnené tlačítka? Ani nie, určite sú umiestnené lepšie ako na strope v Karosách, ktoré bežne premávajú na nočákoch, kde sú všetky zastávky na znamenie.
bwd
Nemusíme ísť tak ďaleko, je to aj vo Viedni. Je to normálne a naozaj nechápem, kto s tým môže mať nejaký problém.