Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: risko1 #84845:
To ako je možné? ?
Nepôjde niekto odfotiť 28 pri Novej Budove SND?
Reply on: S499.1023 #84818:
Neviem čo ti vadí na mne? Že si myslím dačo iné? Aj mne by sa páčilo keby si všetcia mysleli to čo ja a žrali mi z ruky. Ale neni to tak a netrhám si preto vlasy ako ty a nenadávam tu iným. Ak chceš nás poučovať tak prosím ale nauč sa najpr tie svoje vedomosti nejak podať. Predať by si ich vedel ale podať nie. ?
Reply on: Kami #84861:
ak máš problém s retardérom na automatike pri podraďovaní, tak si treba dať nastaviť elektrikárom regulátor prevodovky a otáčky motora max. pri voľnobehu 650 ot/ min potom to bude jedna báseň. ja osobne preraďujem aj na automatike pomocou mierneho uvolnenia plynového pedálu na zlomok sekundy a opätovným stlačením a nik si nevšimne kedy bolo preradené. takto sa motor nevytáča zbytočne do otáčok pri malom zaťažení aj spotreba PHM je menšia. no ale myslím že to sú už také osobné grifi každého vodiča - dúfam že súhlasíš. Maj sa . ?
Reply on: Nal Sehel #84829:
ak je retarder medzi napravou a prevodovkou, potom nie je problem.
Takto vyzera mechanicka Karosa 95x:
http://www.kamim.sk/fotky/vmyto35.jpg - retarder
http://www.kamim.sk/fotky/vmyto34.jpg - zadna naprava
http://www.kamim.sk/fotky/vmyto36.jpg - motor Iveco Cursor
http://www.kamim.sk/vysmyto.php - viac fofiek.

Konkretne Karosa B 932.1678 ma retarder ovladany packou na volante so 4 polohami, da sa s nim zabrzdit az na nulu. Bezne sa brzdy vobec nepouzivaju a pri dobrom vodicovi su aj po 150 000 km ako nove.

Pri automatickych Karosach s Voith to byva ako pises v #84834, osobne to vnimam neprijemne ked sa pri podradovani vypina aj retarder a potom hadze celym vozom. Je paradoxne, ze preradovanie pri rozbehu s tou prevodovkou takmer necitit. 🙂
Reply on: Mego #84859:

Tiež 600.
Reply on: fobust #84858:
vdaka a pre elektricky je tiez tak alebo menej (viac)?
Reply on: Mego #84856:

Oficiálne 600, kolíše to samozrejme podľa záťaže.
Reply on: Mego #84856:
na trolejoch pre troliky:D:D:D
kolko voltou mame na trolikoch???
Reply on: Nal Sehel #84854:
Nuz na racku to bola hlava kompresora ktora podfukovala,bolo potrebne ju vymenit celu a na Hodzovom to bol iba cistic vzduchu,ale Patrik bol somnou vtedy vo voze,tak Ti moze povedat aka to bola supa na Hrobonke a nasledne klaknutie na Hodzovom.Len sa cudujem,ako sa dostal ten stary dedo z krasnanskej LIazky pod voz,ked sedel az dole vo vyjazdenych kolajach.Napchal tesnenie nazad,ja som urobil otoc (Zochova,N.most,Zochova) a pri prezidentskej zahrade som znova ostal stat pre to iste.Nakoniec nasa dielna vymenila cely cistic a bolo po parade a dodnes ten voz slape.A k tomu blbe otazky vlkov ci ich nemozem odviezt aspon na Zochovu,nech otvorim aj ostatne dvere a.p ?
Reply on: risko1 #84839:
ty brďo - mám taký dojem že tu mohlo ísť o krátkodobého zlyhanie spätného ventilu / špinka v systéme / spätným tlakom potom nevydržalo tesnenie alebo ako spomínaš mohol sa úplne upchať čistič vzduchu. systém u CNG Vrakos je trochu odlišný od dieselových Vrakos . Nuž treba skonštatovať, nikomu sa nič nestalo - veď vieš aký je vozový park DPB ☠
Reply on: risko1 #84838:
áno, tak určite tá kombinácia tmavo červenej a čiernej nie je na noc ideálna, ale predpokladajme, že ie predomnou ako premávkový voz, tudíž má vysvietený interiér, predpokladajme tiež, že pouličné osvetlenie funguje a mne fungujú svetlá na voze...

Ale keď si to predstavím, ako sa z tmy vynorí do zastávky Deža Ursínyho niečo čierne, navyše rakovina zbadá toho "smrťáka" na bočnici, tak hneď máme infarkt jak vyšitý...
Reply on: Nal Sehel #84796:
ono ja mam C-cko len pre zabavu, profesionalne nejazdim - ale niektore veci ako napriklad brzdenie z kopca a konstrukcia vozidla nie je taky strasny problem sa naucit ? a myslim, ze brzdenie z kopca by malo byt sucast skusky na C a bolo by.
Reply on: risko1 #84850:
T-busy:
6xxx - značí t-bus
x1xx - boli 9 Tr
x2xx - 14 Tr(M)
x3xx - 14 Tr(M)
x4xx - 21 Tr
x5xx - boli Sanosy
x6xx - 15 Tr(M)
x7xx - 25 Tr

Príslušnosť 14 Tr k vozovni sa teda na základe ev. č., ani ničoho iného, na rozdiel od elín nedá zistiť inak, ako vedením toho, ktorý voz má ktorá vozovňa.
Delenie podľa prevádzok sa tu ani nedá, keďže oficiálne tvoria obe vozovne jednu prevádzku.
Zaujimalo by ma ci sa to da aj pri elinach a T-busoch taketo rozlisovanie ako maju A-busy:
podla prevadzok:
1xxx = 1.Dpa
2xxx = 2.Dpa
3xxx = 3.Dpa
4xxx = 4.Dpa
dalej podla typu vozidla
x0xx = Ik 415 kratky (okrem 4.Dpa = x1xx)
x8xx = Ik 435 klbovy
x5xx = Ik 283 klbovy platnove dvere - stary kadar
x9xx = Ik 280 klbovy zhrnov.dvere - stary kadar
x7xx = TAM 232 resp CNG Karosa kratke v 1 a 2. Dpa
x4xx = TAM 260 klbovy
x6xx = Karosa B741 klbova 1a 2 Dpa resp CNG Karosa kratka B 732 v Krasnanoch
x2xx = Solaris alebo Karosa B741 klbova

Eliny sa podla tohto nedaju rozoznat pod ktoru vozovnu patria,vsetky zacinaju cislom 7xxx. Jedine sa daju rozoznat podla elektrickeho pantografu - tie su z Krasnan. Taktiez nie su rozdelene podla vyzbroje ani podla serie T3 alebo T3SUCS a taktiez ani T-busy sa nedaju rozoznat pod ktoru vozovnu patria (okrem klbakov a duobusov) tie su z Hrobonovej.
Reply on: risko1 #84842:
hm...tak mizerne koncove svetla,to uz veeelky problem dat doporiadku ? ? ,ale mas pravdu,nejaka taka zradna kombinacia ako tma + hmla a nejaky taky voz niekde odstaveny a si v nom napraaaskany ?
Reply on: Dlhe Diely MHD #84721:
...sa divim,ze tomu len dvere vypadli ? ...to je iny crep ?
Reply on: rugger #84846:
...teta P. sa potom urcite nestacila na druhy den divit,ake to ma zihadlo ?
Reply on: risko1 #84845:
hehe....pamatam ? a pri dojazde do vozovne uz ´´lietal nad kolajami´´

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.