Dobre napísané. DPB ide za naše peniaze, preto môžeme vedieť a videiť čokoľvek chceme, len platy furt nevieme aké majú najvyšší. Určite to sú násobky platov šoférov, plus odmeny ktoré si schvaľujú veľkoryso za každoročnú "prácu". Kľudne by nemuseli platiť DPB z našich daní,nechať nám peniaze a mohli by sme každý mať auto. Mňa už jazdenie DPB prestáva baviť, len spravím si vodičák a keď poviem našim, že by bolo fajn mať auto tak už sa tu asi nikdy neozvem ☠
Neda mi zareagovat na tvoj prispevok ,citujem: .... a ja sa zvazovaniu niektorych ani nedivim - co ma kto z toho, ze spolupracuje s imhd okrem problemov u zamestnavatela?...
Preco by mal mat problem? Je vari tajomstvom, ze vieme par dni, ci tyzdnov dopredu, ze pride nejaky voz na testovanie, ze bude nejaka nova linka, ze uvidime foto vozidiel rovno v garazi atd.? DPB je platene z nasich dani , penazi a teda mame pravo vediet co sa v nom deje, napokon to co vidime tu, sa neskor dostane aj tak na verejnost a nieje nic zle, ze to vieme ci vidime skor. Pokial by chcel a podla spravnosti by aj mal byt DPB otvoreny verejnosti, urcite by sa naslo par externistov ,co by zbierali info a foto z DPB a nemusel by to robit zamestnanec.... Ak by mne robil zamestnavatel problem , ze spolupracujem s obcianskym zdruzenim a pripadne este vo svojom volnom case, asi by som sa obratil na MPSVaR a Sud za sikanovanie a vyhrazanie ?
O Schorlingu sme sa bavili a vieš že som ti vravel že k presnejšiemu nákresu si ten voz musím nafotiť a premerať aspoň základné rozmery. Nejeden krát som volal s PePom, že kedy by som si mohol ísť ten voz premerať a pofotiť. Vždy to ostalo pri tom, že si zavoláme a podobne. Nikto mi nikdy nevolal, že si môžem príjsť ten voz nafotiť a premerať aspoň najzákladnejšie rozmery. Ďalšia vec je čas. Mám prácu, mimo nej pomáham na prestavbe domu. Nemám čas ani na svoje veci - moje auto je už dva roky nepojazdné, ale napr. včera som si konečne bol po prebrúsenú kľukovku, hádam do mesiaca ten motor poskladám. Dúfam. Som veľmi rád že som si našiel čas upraviť a uploadnúť fotky zo Salzburgu, boli to tri hodiny práce a hlavné je že som k nim nič od nikoho nepotreboval. Kľudne mi môžeš zavolať a oznámiť mi, kedy a kam si môžem príjsť Schorling premerať a pofotiť. Keď budem mať rozmery a detailné fotky (pojazdu, čiel, nápisov a iných detailov) tak potom je to naozaj už iba na mne a mojom čase, aby som ten nákres dokončil. Takto je to aj v prípade K2S a T6A5/III. generácie, ktoré som si bol premerať a nafotil som si aj detaily svetiel na K2S a pod. Niečo som aj spravil, ale kvôli nedostatku času to stále nemám dokončené. Nikto ma za túto prácu neplatí a robím ju z vlastnej iniciatívy a pre dobro veci, pre užívateľov a fandov dopravy. Ja ti už nič nesľubujem, sám vieš že tie veci by som rád dokončil.
To že tu vypisujem komentáre nepleť s fotkami a nákresmi. Pre mňa znamená napísať komentár 10 minút času (a väčšina z nich iba minútku), kdežto triedenie, vyberanie, editovanie fotiek a príasnie popisov k nim trvá oveľa dlhšie a vyžaduje súvislú činnosť, nerušenú. Nedá sa to robiť v krátkych prestávkach popri práci (navyše tu nemám ani potrebný SW a nemôžem si ho nainštalovať, lebo predpisy...). A nákresy predstavujú prácu rádovo v hodinách, najmä ak sú také detailné ako nákres T2 napríklad.
Ja zmysluplne ROBÍM, len asi nie to, čo by si odo mňa potreboval. Robím si svoju prácu, za ktorú ma platia, pomáham otcovi na prestavbe domu (čo je tiež zmysluplné), venujem sa foteniu, keď mám jeden večer čas, tak pretriedim fotky, upravím ich, snažím sa k nim napísať popis ktorý bude aj informatívny (napr. že voz na foke má nejaké úpravy oproti iným, snažím sa napísať tam občas aj neajkú technickú zaujímavosť lokálneho charakteru ktorá môže byť pre fandu prínosná a podobne. A toto všetko zaberá dosť veľa času, viac než si myslíš. A potom to uploadnem na web (hoc do nesprávnej galérie ?). Ja si rád prečítam aj komentáre k fotkám, nielen kuknem na fotografiu. Zaujíma ma, prečo je práve tá fotka na webe, čím je výnimočná, čo zachytáva. Proste nech nie je samoúčelná.
Pokial viem tak by sa moderznizaciou mala riesit situacia pred nakupom novych vozidiel a teda mal by to byt stav len do casu prichodu novych vozidiel. Za 10 rokov sa nekupila ani jedna nova elektricka (nepocitam ojazdenu T6 a akoze nove T3). Neviem co bude robit a na com hlavne bude jazdit DPB ked o 10 rokov skonci zivotnost K2S,SU, SOR,kockopsom na DD , ked uz budu aj Ik 4xx v stave ako dnesne IK 28x a Vrakosy. Manazment sa totiz nejak netvari, ze tych 200 melonov na nove elektricky je malo a rovnako netlacia na magistrat aby dal peniaze na kupu aspon 100 novych busov rocne. ? Nechcem vidiet tu situaciu ak postavia rychlovlacik do petrzky. ? To uz nebudu mat peniaze vobec na nic ?
Výraz cenzúra pochádza z latinčiny a znamená úradne predpísané, nariadené skúmanie a kontrolu diel s ohľadom na štátne, spoločenské a mravné záujmy, teda prísny dozor a posúdenie obsahu. Za cenzúru sa považujú akékoľvek zásahy štátnych orgánov proti slobode slova a obrazu a ich šírenia hromadnými informačnými prostriedkami.
Dobre, nič tu úradne predpísané nebolo ani nikto nie je poverený kontrolovať obash stránok imhd.sk okrem jej tvorcov. Aj keď nevylučujem že na DPB môže niekto sedieť, komu to dali na starosť, povedzme nejaká osoba dá vo svojej neprítomnosti príkaz inej osobe, aby kontrolovala stránky imhd.sk a okamžite jej oznámila vybrané správy, ak by k nim došlo. Ale netreba byť paranoidný.
Aj keď DPB štátny orgán nie je, zasahuje do stránok imhd.sk, keď sa mu niečo na nich znepáči. Je jedno či bola novinka zmazaná alebo presunutá na iný termín, bol to zásah DPB do obsahu webu kvôli novinke, ktorá sa im nepáči, nariadenie zvrchu pod nejakou hrozbou (prestaneme dodávať cestovné poriadky a pod.). Keby nebola hrozba, nebol by ani dôvod na odstárnenie tej novinky z hlavnej stránky. Autor ktorý novinku písal a dával včera na web mohol očakávať kroky DPB a bol si pri písní a uverjňovaní tej novinky plne vedomý následkov. Preto ma prekvapuje, že napriek tomu to dopadlo zrušením novinky, resp. jej presunutím do budúcna.
Každý si spraví sám názor na to či o cenzúru v prípade novinky ktorá bola dočasne zrušená ide, alebo nie.
Ale ako keby ste ho uz nepoznali... Doverujete mu viac ako zasadam, na ktorych stoji tento web, ved sa roky pozname... Iste, boli tu aj blbosti, aj korekcie, ale rozhodne tu neplati to, ze by sme sa nechali umlcat...
No d3k0 ale vsetko to tu rozputal xpucmo. On tu vysiel so "senziaciechtivymi" spravami a my sme reagovali CISTE na neho a na jeho "informacie". Vychadzat sme mohli len z toho co sme TU citali a jedine, co sme si TU precitali, boli xpucmove 150% pravdive infosky od jeho sefov a maximalne overenych spolahlivych zdrojov.
Novinku nemenovany clovek presunul na vhodnejsi termin (koniec mesiaca) - teda NEZMAZAL. Uz teraz ma riadny pruser kvoli inej novinke, ktoru uz nemalo zmysel stahovat, a nepotrebuje mat dva prusery sucasne. (Vacsina z vas tu by ste mu to iste dopriali, ze?) Nepotrebujem sem pisat detaily, kazdopadne vsetky mudre recicky co sa tu vedu nie su a ani nebudu dovodom na jej prinavratenie, pretoze o termine navratu bolo rozhodnute skor nez sa tu rozputala konecne ina debata nez na temu rozchod, metro, linky v Petrzalke a precislovanie trolejbusov - hura, ake ozivenie BTW, gro medii ma aktivovanu notifikaciu sprav, a teda nemusi tu byt vycapena novinka rok, aby si ju vsimli, staci okamih jej zverejnenia a maju ju v mailboxe. To, ako s tou informaciou nalozia, nie je vecou toho, ako dlho tu je novinka zverejnena. Okrem toho Maxova fotodokumentacia vratane popisov nadalej zostala.
fobust #83723: keby si nebol lenivy, davno by tu boli tvoje fotky... ale jednoduchsie vypisovat sem ...komentare... ako nieco zmysluplne ROBIT (skoda, ze ten nakres schorlingu, ktory si slubil dodat pred 5 rokmi, 4 rokmi, 2 rokmi a naposledy pred rokom, este stale nie je, na ten cas uz nie je, ze?)
xpucmo, trosku si si pomylil novinky, ale tak nevaaa zmizla novinka o busoch, zle bolo kvoli uplne inej novinke; ta busova este len prusvih (asi) sposobi
hoppusmark: na tvoje komentare sa neda slusne odpovedat, takze radsej sa zdrzim
Rad by som veril, ze tie hystericke reakcie su len mladickou nerozvaznostou niektorych, ale vidim, ze to pisu aj starsi, co by uz mohli mat rozum. A hlavne, nic sa nespytaju, hned im je vsetko jasne, hned sme my ti blbci, my sa klaniame pred DPB. Predstavit si, ze admin sprav ma aj ine funkcie nez "nova sprava" a "zrusit spravu", ale ze je tam aj moznost urobit posun vo zverejneni spravy, asi nehrozi. To, ze dennodenne mame nejake trable kvoli tomu, ze sa tu pise pravda, to je vam sumafuk. Vsak je to nas zivot, nase stresy, nase problemy, nie vase. Vy si len pohodlne pridete, napisete par mudrych veci na forum a tym to hasne. To, ze tento web robia ludia z masa a kosti, ktorym nemusi byt vzdy prijemne, ked ich niekto neustale cepuje, je asi vedlajsie. Empatia nula bodov. Takisto nikomu nenapadne to, ze niekto sa vie nad kritiku zhora povzniest, ale u niekoho ineho raz za cas pretecie pohar trpezlivosti a potom zvazuje, ci bude spolupracovat s imhd a budu tu zakulisne informacie, alebo sa na to vykasle a nebudete vediet skoro nic. A ja sa zvazovaniu niektorych ani nedivim - co ma kto z toho, ze spolupracuje s imhd okrem problemov u zamestnavatela? Je zabijanie volneho casu pisanim noviniek snad pozitivum? Aby bolo jasno, nepisem o sebe, pisem o viacerych redaktoroch a nielen z ba.imhd.sk. Zaujimave, ze nikto z vas nenapise nejaku svoju novinku, co by chcel zverejnit (cest vynimkam - Andy, Max). Mozno to bude tym, ze to je uz o inom nez pisat si nezavazne do DF, ze je to uz o zodpovednosti a neseni nasledkov. Takze vas verejne vyzyvam - vymyslite si nejaku temu, oslovte dotknute strany, spracujte vyjadrenia a napiste novinku s gramatikou a stylizaciou na jednotku. Potom mi to poslite mailom a nasledne sa ukaze pravda, ci tu je cenzura alebo nie. Lebo inak su to len kecy. No a ked bude z takej novinky prusvih, rad dohodnem stretnutie jej autora s tymi, ktorym sa to nepaci. Uvidime, kto bude mat nakoniec silacke reci A clovek, co tym vsetkym prejde a obstoji bude ten, koho nazor si budem vazit, a az ked mi taky clovek povie, ze tu je cenzura, tak ho budem brat vazne. Tak napriklad osobne by som privital spravu na temu 'dokedy bude trolejove vedenie pri Vojenskej nemocnici mimo kruhoveho objazdu' - nech sa paci, obratte sa niekto na tlacove oddelenie magistratu a na vrcharov dpb s touto otazkou, spracujte a bude to na webe.
Ono najzabavnejsie na tom celom je to, ze keby som poslal autora s novinkou o busoch vcera do teplych krajin, tak by sa tu o cenzure vobec nepisalo. Ale prave preto, ze som to necenzuroval, tak sa tu o cenzure pise Takze snad osadenstvo DF bude uspokojene tym, ze inkriminovana novinka bude uz v blizkej dobe opat na webe v plnom rozsahu - ked doznie sucasny prusvih
P.S. Dakujem vsetkym v tomto fore, ktori maju triezvejsie uvazovanie nez ti, o ktorych bola rec v tomto prispevku.
O tú tvoju nízkopodlažnosť sa treba starať viac ako o našich veteránov, ako si napísal sám ? o chaose ktorom som hovoril som myslel ten chaos v BA, to ti musím všetko vypisovať do detailov??? ? ukáž mi údržbára,ktorý to tam v DPB bere poctivo a dám ti pusu na čelo ?
Ok,ale sa takými horlivými údržbármi si musíme priznať,že asi nič iné ako Ikarusy nám tu neobstojí, resp. nezhorí. Neni tak. Mne sa tie veci páčia,na údržbu idú peniaze z toho čo my platíme ale udržuje sa, tak aby sa nepovedalo. Keď sa busu prehýba zadná časť ako na 3026/II tak je pohoda kým sa to neutrhne, poprípade sa "prišije" alebo "prilepí", šofér si pozbiera vypadnutých cestujúcich, zobere odpadlý kus a prilepí žuvaným chlebom čo má na desiatu, nejak bolo nejak bude ?
Musíš pochopiť, že súčasné vozidlá (teda aj 25Tr a Solarisy) sú oveľa zložitejšie, majú oveľa viac elektronických systémov, a spĺňajú náročnejšie požiadavky. A preto zákonite vyžadujú aj väčšiu údržbu, a je väčšia šanca, že nastane nejaká porucha.
No a vývoj nezastavíš, a nemôžeš si povedať, že všetko nové je zlé.. Potom by sme sa nikam nedostali..
To by sme si tak mohli povedať aj pri kúpe auta...
Aj ty by si si radšej kúpil Škodovku ako Mercedes len preto, že pri Škodovke je jednoduchšia údržba a budeš platiť menej za servis? Stavím sa, že nie...
Tak potom nehovor, že ľudia sa majú voziť v plesnivých Ik280 len preto, že si nevyžadujú takú údržbu... Ja sa v nich voziť nemienim... Howgh
to mas pravdu...
mas to ako dnes s autami LADA a Ziguli atd... povrava sa ze tie auta boli preto take odolne lebo sa z nich v pripade zmeny studenej vojny na horucu dali vyrobit mini-tanky...
mozno daco podobne planovali magyari s ikarusmi ?
Objektívne teraz:"Ktoré vozidlo je kvalitnejšie? SOR, Citelis alebo Solaris? Dakto hovorí,že Solaris je šmejd a potom sa to hovorí o druhom a treťom, tak si vyber. Ja niesom znalec všetkých technických parametrov. V tomto chaose by som navrhol : vyrábať opäť Ikarusy 280, 283, Karosy B741 a B732 a tie vydržia aj 20 rokov a prežijú všetky Solarisy, Citelisy a SORy. ? myslel som to s humorom, tak kukni na to,že 16 až 20 ročné Ikarusíky si tu šlapú za trolejbusy Citelis na Dlhé diely ? tiež tá trať a vozidlá pre Dlhé diely je fraška...
fobust
O Schorlingu sme sa bavili a vieš že som ti vravel že k presnejšiemu nákresu si ten voz musím nafotiť a premerať aspoň základné rozmery. Nejeden krát som volal s PePom, že kedy by som si mohol ísť ten voz premerať a pofotiť. Vždy to ostalo pri tom, že si zavoláme a podobne. Nikto mi nikdy nevolal, že si môžem príjsť ten voz nafotiť a premerať aspoň najzákladnejšie rozmery. Ďalšia vec je čas. Mám prácu, mimo nej pomáham na prestavbe domu. Nemám čas ani na svoje veci - moje auto je už dva roky nepojazdné, ale napr. včera som si konečne bol po prebrúsenú kľukovku, hádam do mesiaca ten motor poskladám. Dúfam. Som veľmi rád že som si našiel čas upraviť a uploadnúť fotky zo Salzburgu, boli to tri hodiny práce a hlavné je že som k nim nič od nikoho nepotreboval. Kľudne mi môžeš zavolať a oznámiť mi, kedy a kam si môžem príjsť Schorling premerať a pofotiť. Keď budem mať rozmery a detailné fotky (pojazdu, čiel, nápisov a iných detailov) tak potom je to naozaj už iba na mne a mojom čase, aby som ten nákres dokončil. Takto je to aj v prípade K2S a T6A5/III. generácie, ktoré som si bol premerať a nafotil som si aj detaily svetiel na K2S a pod. Niečo som aj spravil, ale kvôli nedostatku času to stále nemám dokončené. Nikto ma za túto prácu neplatí a robím ju z vlastnej iniciatívy a pre dobro veci, pre užívateľov a fandov dopravy. Ja ti už nič nesľubujem, sám vieš že tie veci by som rád dokončil.
To že tu vypisujem komentáre nepleť s fotkami a nákresmi. Pre mňa znamená napísať komentár 10 minút času (a väčšina z nich iba minútku), kdežto triedenie, vyberanie, editovanie fotiek a príasnie popisov k nim trvá oveľa dlhšie a vyžaduje súvislú činnosť, nerušenú. Nedá sa to robiť v krátkych prestávkach popri práci (navyše tu nemám ani potrebný SW a nemôžem si ho nainštalovať, lebo predpisy...). A nákresy predstavujú prácu rádovo v hodinách, najmä ak sú také detailné ako nákres T2 napríklad.
Ja zmysluplne ROBÍM, len asi nie to, čo by si odo mňa potreboval. Robím si svoju prácu, za ktorú ma platia, pomáham otcovi na prestavbe domu (čo je tiež zmysluplné), venujem sa foteniu, keď mám jeden večer čas, tak pretriedim fotky, upravím ich, snažím sa k nim napísať popis ktorý bude aj informatívny (napr. že voz na foke má nejaké úpravy oproti iným, snažím sa napísať tam občas aj neajkú technickú zaujímavosť lokálneho charakteru ktorá môže byť pre fandu prínosná a podobne. A toto všetko zaberá dosť veľa času, viac než si myslíš. A potom to uploadnem na web (hoc do nesprávnej galérie ?). Ja si rád prečítam aj komentáre k fotkám, nielen kuknem na fotografiu. Zaujíma ma, prečo je práve tá fotka na webe, čím je výnimočná, čo zachytáva. Proste nech nie je samoúčelná.