Mesto síce leží v štáte, ale je samostatnou právnickou osobou (ako každá obec) a má vlastné príjmy (časť dane z príjmov plus miestne dane a poplatky, predovšetkým daň z nehnuteľností).
Veci verejné sú riadené po dvoch líniách: štátna správa (vláda - ministerstvo - krajský úrad - okresný či obvodný či aký úrad) a samospráva (kraj - obec).
Dúfam, že som tu nenapísal nejaký blud, pretože tá byrokracia sa neustále mení a nebaví ma sledovať, aký je aktuálny stav.
A teraz seriózna odpoveď: Štát MHD nedotuje. DPB žije z tržieb, dotácií a čiastočne z bočných aktivít (reklamy, premenovávanie zastávok, autoškola, tuším aj STK atď.).
To, že je stav vozidlového parku katastrofálny, je úplná pravda. Ale nikoho to neoprávňuje cestovať načierno. Ak niekto považuje úroveň služieb poskytovaných DPB za nehodnú cestovného v stanovenej výške, nemusí služby DPB využívať, nikto ho nenúti. Ak ich využíva a neplatí za ne (cestovné), tak je z morálneho hľadiska zlodej. Takisto ako ten, čo by v hypermarkete vynášal bez zaplatenia párky a tvrdil (oprávnene), že majú mizernú kvalitu a mäso ani nevideli.
Mimochodom, cestovaním načierno prispievaš k tomu, že DPB nemôže obnovovať vozidlový park tak, ako by sa patrilo.
Samozrejme, že ho platí aj mesto. Ale prečo by ho nemal spolufinancovať aj cestujúci? Je to služba ako každá iná, tak keď ju chce využiť, nech si zaplatí.
#78921 810zssk: "A na to si ako dosiel ze po novom nebude? Ano, cena bude vyssia, co ide proti integracii vsetkej dopravy, ale je jedno ktory dopravca to bude vykonavat."
- nebude. Áno, je to jedno.... Lenže teraz platia v nočákoch predplatné lístky a po novom nebudú. To nie je dezintegrácia? ?
suhlasim. zda sa mi, že naozaj vo VIE chodia popri novych aj o mnoho staršie než v BA.
len s udržbou a pod. je to aspoň ako laikovi , sa mi zdá lepšie.
Ked tak casto chodis po Viedni, tak isto vies, ze Vieden ma popri novych NP elektirckach aj stare, ktore su este starsie ako bratislavske. A nemam dojem, ze by sa za nich niekto hanbil.
Zatial som sa do debaty nemiesal, ale toto ma zacina ondiet. Predpokladam, ze si skoncila strednu skolu, popri ktorej si si za rok zarobila na Favorit, z platu odlozis polovicu. To sa musis mat nadstandardne, lebo napr. ja ani po skonceni vysokej neodlozim z platu polovicu. Ked sa mas tak fasa, tak to nemusis vypisovat kazdemu. Ostatnym pardon za offtopic.
tak potom naozaj si hlupa hus. Pokial nesedis za volantom toho busu, nic strasne urobit nemozes... Jedine ze by sa ti podarilo otvorit dvere za jazdy a vypadnut von a zabit sa. To by vsak nebola nehoda, ale dobry skutok.
Prečo by som nemala propagovať jazdu na čierno,toto nie stránky DPB,tak si tu môžem propagovať,čo chcem,okrem drog,alkoholu,prostitúcie,násilia,šírenia etnickej a ras.nenávisti etc.
skôr erica by odtialto mali vysánkovať,lebo písal, ako by zautočil kaserom a nožom na deti, a to je podpora násilia voči jednotlivcovi alebo skupine. ?
Ja si kupujem električenku,ale iba na 1.pásmo, v druhom už musím sledovať duté kalerábové revizorske hlavy .Od 12. mi električenka nebude platiť a novú si kupovať nechcem,takže budem vyskakovať všade.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
Martin Fundárek
To, že je stav vozidlového parku katastrofálny, je úplná pravda. Ale nikoho to neoprávňuje cestovať načierno. Ak niekto považuje úroveň služieb poskytovaných DPB za nehodnú cestovného v stanovenej výške, nemusí služby DPB využívať, nikto ho nenúti. Ak ich využíva a neplatí za ne (cestovné), tak je z morálneho hľadiska zlodej. Takisto ako ten, čo by v hypermarkete vynášal bez zaplatenia párky a tvrdil (oprávnene), že majú mizernú kvalitu a mäso ani nevideli.
Mimochodom, cestovaním načierno prispievaš k tomu, že DPB nemôže obnovovať vozidlový park tak, ako by sa patrilo.