Hlavným a opodstatneným argumentom rušenia trolejbusových tratí (vo vyspelých krajinách) je nízka kapacita, ktorá je vlastne rovnaká ako u autobusov. A práve kvôli tomu je uprednostňovaná električka.
KLF, ivanbuto: Keď si chcete pozrieť, tu je zoznam trolejbusových prevádzok sveta z roku 2003 aj s dátumami, nedá sa povedať, že by sa vyslovene rušili, aj keď je dosť miest, ktoré v 90. rokoch trolejbusy zastavili: http://spvd.cz/?p=svet/seznam_tbus/seznam_tbus.html&m=menu_svet.html
a teda hlavne neuviedol, v koľkých mestách trolejbusová doprava funguje úspešne a Ďalej sa rozširuje.. Tých miest bude asi niekoľkonásobne viac ako tých, kde sa trolejbusová doprava ruší..
Kokos, dobrá blbosť. Uviedol "až" 5 príkladov miest, kde sa ruší trolejbusová doprava. Z toho Innsbruck- tam ide práve o nahradenie trolejbusov električkami, a nie autobusmi! Ďalší príklad: Banská Bystrica... no to je teda úžasný príklad..
A na to si ako dosiel ze po novom nebude? Ano, cena bude vyssia, co ide proti integracii vsetkej dopravy, ale je jedno ktory dopravca to bude vykonavat. Este raz - integrovana doprava NIE JE o jednom dopravcovi ale o koordinacii dopravcov do nejakeho jednotneho systemu.
Re #78917 KLF: NIE JE to pravda. To je vyhlasenie zvolenskych SADistov, ktory tie trolejbusy v meste nechcu.. pozri si clanky na bb.imhd.sk, tie to uspesne vyvracaju.
Co vravite na trolejbusy v Banskej Bystrici? Dnes jazdili na skusobnej prevadzke. Ale na TA3 padla aj hlaska, ze trolejbusy su vo svete kvoli drahej prevadzke a udrzbe na ustupe! Je to pravda? Dufam spolu s Andym, ze nie.
Pri taxikoch nejde len o cenu. Niektorym ludom vadi sadnut si do vlastneho auta nejakeho (otazka ci vzdy doveryhodne vyzerajuceho) cloveka osamote. Napriklad pre nejaku slecnu to nemusi byt ta prava orechova doprava. Mne osobne ale vadi hlavne cena, vzdy to nejak zaokruhlia minimalne na 100Sk. Problem je, ze sa plati az potom, ked to uz nemozem odmietnut, kym pri busoch by sa platilo dopredu za jasnych pravidiel. Nezabudnite si priratat si aj cenu telefonatu. Doteraz som fakt chodieval dost v noci peso ("klub nocnych chodcov" . Ja si radsej pockam na minibus aj za 40Sk. Predpokladam nastupovanie prednymi dvermi, aby sa zamedzilo ciernym pasazierom. Tesim sa, ze sa tato "mezera na trhu" konecne ide zaplatat.
tak, tak, nočné spoje môžu a MUSIA konkurovať taxíkom jedine cenou. Lebo ak nie, tak ludia, čo bývajú blízko centra, ju nebudú využívať, pretože si o niečo viac priplatia, ale odídu kedy chcú, nemusia ísť na zastávku....
KLF