prosim ta, o com to tocis??? na dopravu sa treba pozerat ako celok, nie vytrhnut jednu cast - napriklad mestsku hromadnu dopravu. Doprava je celok, vlastne sluzba - ktorej prvotna potreba je, ze osoba (alebo tovar, ale nechajme nakladnu dopravu tak, ale aj to s tym suvisi) sa potrebuje dostat z jedneho miesta na druhe. Moze to urobit roznymi sposobmi - vyuzit rozne sluzby, roznych poskytovatelov - bohuzial tieto sluzby su TEMER UPLNE, AZ UPLNE ZAVISLE NA STATE A STATNEJ SPRAVE (samosprave), teda platene z dani a prisne regulovane a monopolne ovladane statom - osoba, ani tovar nema prakticky ziadnu moznost sa presunut z jedneho miesta na vzdialenejsie druhe bez vyuzitia rozsiahlych sluzieb statu. Ani pesi sa nepresunies bez vyuzitia statom vlastneneho chodnika, ani zo svojho domu do domu oproti. V doprave trh uz z principu nikdy nemoze fungovat, lebo by sa uplne od zakladu musel zmenit cely system - mozno na uroven stredoveku, kedy sa vyberalo myto za vstup do mesta, myto sa prechod cez mosty, myto za preplavenie rieky, myto za rozne narocnejsie cesty... a mosty, cesty stavali sukromne osoby a potom trhovo predavali za myto a z toho tvorili zisk... Sucasny system nemoze byt trhovy a nikto tu nemoze tvorit zisk, pokial su tu cesty davane statom zadarmo na uzivanie (pritom naklady na cestu castokrat tvoria vacsinu nakladu na cestu osobneho vozidla IAD...). A mnohe staty zacinaju chapat ze tento system je neudrzatelny a postupne sa zavadza elektronicke myto, myta za vjazd do mesta - ktore konecne davaju systemu v doprave aspont trochu trhu a slobody a su nevyhnutny predstupen na to aby konecne mohli zacat existovat aj sukromny poskytovatelia ciest, a mohla byt hromadna doprava ziskova a nedotovana.
Hľadali ho vôbec? Ako inak by som si to vysvetlil,že sa DPB drží ako jediný dopravca v meste zatiaľ, len preto aby mohlo mesto pýtať viac a viac peňazí, len akosi tie peniaze ktoré sem idú neni vidno výsledky ich využitia. Zaujímvé je,že žijeme v dobe kde je vlastne povolená súťaž viacerých celkov v oblastiach služieb,výroby atď ale akosi furt nevymizli spôsoby umelého držania monopolu. DPB si asi nikdy nepriznajú, že súkromný dopravca by im veľmi pomohol odbremeniť nároky na ich nepostačujúci vozový park. Trebars by mohol prevziať dopravu na linkách ako sú 28,29,43,52,53,54,55,56,57,65 alebo by sprevádzkoval linky á la 181,193 a nielen v Petržalke ale aj inde, trebars posilnil by 59. (Preto som vybrali linky Devína, Východného,Rače,Vajnorov keby súkromný dopravca poskytoval lístky boli by danej oblasti využiteľné pre viacero liniek, napr. Východné 52,54,56, Rača 52,55,56,57)
Lenže magistrát na to nedá nič! Súkromný dopravca je len preto pre nich prekážkou lebo by začal plátať diery v linkovaní MHD a tak by pritiahol viac cestujúcich a DPB by o nich prišiel takže by sa jeho efektivita znižovala a tým pádom množili návrhy na obmedzenie jeho výkonov, potom by sa však už nemohli ulievať peniaze bokom v takom balíku ako teraz. Dobre si viem predstaviť ako by mesto a vedenie DPB žralo, že súkromník s vyššími cenami celkom dobre zarába a preberá im cestujúcich. Dúfam,že dačo obdobné čo plánujú v nočnej doprave bude aj v dennej. Napr. spojenie Antolskej s centrom, Romanovej s centrom cez Nový most - bez prestupu (pre menej chápavých!)
no čo keby priviazal teba? ? primitív. Pozri čo by sa mu stalo, NIČ! Ak je takých ako ty za volantom viac tak si rovno idem spraviť vodičák, auto kúpim a môžem tvoju MHD vieš čo?! Mať rád, tak ako teraz s tým rozdielom, že si ušetrím nervy a budem sa v aute voziť.
Emo