Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Andy #78243:
A čo bude ďalej???? Solarisy dojazdili!!!! A čo miesto nich?Budú ich opravovať,alebo ich vrátia a poliaci vrátia peniaze???!!!Dá sa to vôbec?
Asi dva dni späť som videl fotky z rokov 1970 až 1980 ako vyzerali oblasti Predstaničné námestie a Rybné nám. Ma tak napadla téma, že ako by vyzerala MHD keby Nový most ústil na nábreží pod hradom a nezbúrala by sa tak historická časť mesta ako je teraz Staromestská.
Tak tie SORy sú naozaj kozmetické nešťastia. Ten interiér je celkom OK, ale zvon... No vďaka nižšej cene sú pre DPB asi bezkonkurenčné. Len "dúfam", že DPB hneď nakúpi 50 kĺbov z prvej série za lacný peniaz, kde bude kopa nedostatkov (ako pri každej prvotine), SOR sa poučí a ďalšie série budú na tom lepšie. No len DPB už akosi nebude mať peniaze a bude nútený vrážať peniaze do kaziacich sa kĺbov. Svoje urobia aj "schopní mechanici" a za pár rokov budú situáciu zachranovať, ako inak, nesmrteľné Ikarusy. Pre BA bude záchraná, ak sa obnoví výroba Ikarusov, lebo len tie v BA obstáli.
Reply on: zakaznik #78237:
Nič nestojí nad európskym právom. Dvojročná záruka platí pre fyzickú osobu - nepodnikateľa a nekomerčné použitie tovaru.
http://www.sor.cz/img/rs/CF004450.jpg

Toto vyzerá strašme. Na druhej strane, môže to byť dobrý autobus. Ale myslím že konštrukcia a dizajn by mali ísť ruka v ruke...
Reply on: zakaznik #78237:
Dvojročná záruka sa vzťahuje len ku zákazníkovi - fyzickej osobe. Si pozri napr. internetové predajne PC. Notebooky majú záruku buď 1 (pre podnikateľov) alebo 2 roky pre obyčajných ľudí.
Re S499.1023 #78186: čo by to bolo za zmluvu stojacu nad európskym právom, ako môže zmluva skrátiť min. 2 ročnú záruku? Majú busy nejakú výnimku ako rožky?
Reply on: Valec #78233:

Nad tými oknami som tiež premýšlal. Chcelo by to šikovného dizajhnéra. Totiž tá hrubá liška tam zrejme kvôli konštrukcii byť musí. A tesne nad ňou by išla ďalšia lištička deliaca okná od plechu. Neviem ako by to vyzeralo. Škoda je aj toho "lámania" tej línie a tým pádom aj okien. Ale z praktického hľadiska je to dobré, len to nevyzerá tak pekne. Myslím ale že by sa to dalo vyriešiť. Sú to iba kozmetické úpravy - chcelo by to šikovného dizajnéra.
Reply on: 1651 #78232:
pri východe tam malo byť.
Reply on: fobust #78230:

Samozrejme že som sa preklepol ihneď v úvode, "medzirada" BN...
Reply on: galiyosha #78226:
Kryty na kolesá sú v celku dobrá vec, aspoň ten voz nebude taký špinavý (obzvlášť pri "pravidelnom" bratislavskom umývaní). Mne osobne sa to tiež zo začiatku príliž nepáčilo, ale je to len sila zvyku. A aspoň bude viac miesta na prípadné reklamy.

Inak zaujímalo by ma, načo je okenná časť taká vysoká, keď štvrtina je nepriehľadná.
Reply on: galiyosha #78226:
V podstate ak tie kryty nevytŕčajú moc do bokov tak pohoda, lebo dakedy aj kúsok je veľa. Raz sme tak v 94 pri výhode z Vazovovej olízali roh tej výstražnej značky pri zemných prácach. Čiže či by nemusel vodič dávať extra bacha na hento? Bolo by to fajn keby SOR ponúkli takú možnosť.
Reply on: KLF #78223:
Minihrbáč, takzvaný Quasimodko ? ? ? .
Reply on: S499.1023 #78227:

Súhlasím, dizaj SORu je to, čím najviac tie vozy trpia. Popri medzirade NB (lomené vozy). Neviem ako by sa to dalo dizajnérsky spracovať. Klasické konštrukcie SORu pre medzimestkú dopravu sú fajn, takisto aj NB je "v línii". Ale ten BN hybrid sa mi nikdy nepáčil a neviem či sa mi niekedy páčiť bude. Koncepcii NB dávam šancu, šikvný architekt to vie využiť.
Reply on: galiyosha #78226:
A preco ? Je to dizajnovy prvok. Niekomu sa to paci, niekomu nie. A v pripade vymeny kolesa, to samozrejme demotnovat ide.
Reply on: galiyosha #78226:
Kryty sú samozrejme ľahko demontovateľné (ako inak by sa robil defekt ? ) a dá sa už teraz s istotou predpokladať, že v BA sa extrémne rýchlo postrácajú ? .
Reply on: galiyosha #78225:
Konkríétne tie bieloruské "zlepence" nevyzerajú o niš horšie ako Slinťák.
Design SOR-u nič moc ale určite by na tom nejaký architekt mohgol zapracovať.
Reply on: 1651 #78222:
Kryty na kolesá, respektíve možnosť ich demontovania by jednoznačne mali byť medzi určujúcimi podmienkami tendra na nové busy.

Ach jaj, nech žijú šotouši... ?

Ten drátolez SOR/DIOSS (tuším) sa ešte stále chystá?
Reply on: fobust #78216:
Dal, ale v Bratislave to určite nikto nespraví. 😞

Z toho prospektu mi nie je celkom jasné, koľko to má sedačiek priamo na nízkej podlahe. Ak dobre pozerám, tak snáď len tých 9 sklopných a dve oproti štvrtým dverám? ?

Ak bude cena výrazne nižšia ako pri SU18 alebo niečom podobnom, som všetkými desiatimi za, aj keď mi ten autobus stále trochu pripomína tie NP zlepence z východu. (Ja viem, sprosté predsudky...)

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.