A ešte k mostu Napolo - zatiaľ tam bus pruh nechýba, ale až sa zavrie Starý most, tak to začne húsť inú pesničku. A nebodaj ak bude treba zavrieť aj Prístavný ...
Snahu o preferenciu IAD vidím napríklad v tom, že:
- investuje sa do budovania nových komunikácií a nových jazdných pruhov, kým investície do budovania nových koľajových tratí sú nolové a do trolejbusových tratí mizivé (za 15 rokov NOÚ, SÚSCH a Diely)
- je neochota budovať bus pruhy (Molecova)
- vznikajú ďalšie a ďalšie prejazdy cez električkové trate, ďalšie a ďalšie semafory, čím sa električky neustále spomaľujú.
Nezmenili, v Prahe sa linky s výnimkou výluk menia viac-menej len vtedy, keď sa niečo dobuduje - napr. Barrandov, či chýbajúce prepojenie na Strossmayerovom námestí. Okrem zmien súvisiacich s týmito akciami sa tuším za posledných 10 rokov len vymenila trasa liniek 8 a 26 cez Vltavu.
Pokiaľ ide o nezdolateľné stúpanie na Kapucínskej, keď trocha mrholí, z prachu a vody sa stane mazľavá hmota a adhézia je v keli. Potom sa aj pomerne mierne stúpanie stáva veľkým problémom. Zažil som, že sa kačica hrabala od Radlinského na Hlavnú stanicu asi 15 minút.
Nemam nic proti cyklistom v BUS pruhoch, zakial tu nie su bicyklove cesticky tak je to jedina moznost jak prezit a nevadi mi ani jazda taxikov v BUSpruhoch(tak moc ich az nie je), ale v tom clanku islo hlavne o jazdu na elektrickovom pase pomedzi elektricky, to je problem zasadny.
Bolo to na L20 v úseku Chotkovy Sady - Malostranská, tam je dobré promile a ešte k tomu aj so zákrutou. Možno sa linky pomenili trocha odvtedy, bol som tam minulé leto prvý júlový týždeň. ide tu najmä o to,že jedna strana tu potvrdzuje,že stúpanie na Starý most zo Šafka neni problém a druhá zas je tvrdo proti a má svoje argumenty. Okrem toho tu bola tak dva týždne diskusia o dačom takom,že šiel jeden chalan elinou a zo zastávky Kapucínska vraj bol problém výjsť trocha hore. Neviem koľko je toho pravdy nakoľko sa mi nič také nestalo pri električke. Konec koncov všetcia uvidíme keď sa tá trať postaví. P.S. Pražské električky poznám tak max. z fotiek kde aké sú trate. Okrem L20 od Strahovského štadióna do centra a 11 od Múzea po konečnú Spořilov. Na Tróji ani v Žižkove som nebol. Možno 14 alebo 17 pôjdem toto leto ak pôjdeme do Tróje ale nezaručujem.
okolo 17:40 tak brzdila 202 niekde v okoli zastavky brodna. mozno ma vodic tazku nohu na brzde ?
(ale nie, nejaky dedo na bicykli vosiel do cesty, vodic mal co robit, aby ubrzdil)
Dobre zhrnuté. Zostáva dúfať, že po ďalšie roky do toho zoznamu nepribudne veľa ďalších položiek a že bude narastať zoznam užitočných vecí.
Akurát k tomu mostu Apollo - BUS pruh tam vzhľadom k nevyužitej kapacite (s výnimkou dní s mimoriadnymi situáciami) hádam až tak nechýba, a pokiaľ sa podarí postaviť električka cez Starý most (tomu celkom verím) a prípadne trolejbusová trať do Ovsišťa (tomu už ale neverím), tak to bude celkom úspech.
V čom vidíš snahu o preferenciu IAD? Keď teda nerátam nečinnosť v preferencii MHD.
Ak to nie je len novinárska skomolenina, potom zbohom rodina. Než prerábať Starý most pre električky na 5 rokov, to je už lepšie tie peniaze zapáliť, bude to jednoduchšie.
Málokedy s Tebou nesúhlasím, ale ak si najmem taxík, aby ma doviezol do centra, nie je to o nič viac verejnou dopravou, než keď o to isté poprosím suseda. S tým, že taxíky obmedzujú statickú dopravu, však súhlasím, ba dokonca zvyšujú bezpečnosť dopravy v tom, že napitý cestujúci v taxíku nie je, na rozdiel od napitého vodiča vlastného auta, nebezpečný. Ale do BUS pruhov by som ich zato nepúšťal. Za pár mesiacov by sme v duchu hesla "aj ja chcem" dopadli tak, ako s pešou zónou.
Vsetky reakcie som si precital, aj tie ktore suhlasili so mnou, aj tie ktore nesuhlasili so mnou, vsetko beriem - v podstate rozumna diskusia. Ale ten girafet je iny.... (kvoli d3k0vi vycenzurujem).
Dnes na L209 6315 som skoro vyletel z koze. Pred konecnou Ruzova dolina v celom jednom pruhu stoji nejake pofiderne auto, dvaja mladici vykladaju nejaky tovat tak ze blokoju cely druhy pruh takmer, vodic trocha stratil nervy zanadaval na nich, ale len tak tak ze toho debilka tam nezrazil, a ako som vystupil tak to auto odchadzalo, drzo trubilo na vodica aeste vodic auta ukazal...fuckera na vodica t-busu..akoze super, a poobede na L202 6623 cca 13,50 - 14,15 smer cilizska...pan vodic..nic proti, ale brzdit pred tymi autami a semaformi sa da aj skor ako "minutu pred dvanastou"...
Len tak mimochodom, vyraďované Ik 280 sú 16,5 m autobusy, takže zase AŽ TAKÝ rozdiel ten 15 m Soplaris nie je...
A na manipuláciu vo vozovni a prekonanie kratších výpadkov prúdu sa bežne používajú agregáty s tretinovým až polovičným výkonom, než majú 25Tr. Problém 25Tr nie je v jazdení pod Nový most, to v pohode zvládajú. Problém je v neustálom štartovaní a stopovaní dieselu na nezatrolejovanej otočke.
Ja ti odpoviem za seba: nemal by
- predať PKO tak, že mesto by muselo pridať pekných pár melónov, aby zaplatilo podiel v NTC či čo za to vlastne chcelo,
- postaviť most Napolo bez električkovej trate alebo aspoň bus pruhov
- preferovať IAD pred MHD všakovakým možným spôsobom
- podporovať akcie, o ktorých je známe, že sa nimi porušuje zákon a hazadruje s ľudskými životmi,
- stáť v úctivom predlone pred každým, kto chce postaviť v Bratislave biznis centrum,
- dvakrát za šesť rokov rekonštruovať to isté (Hlavné) námestie,
- vytvárať pseudopešiu zónu, cez ktorú prejdú stovky áut za hodinu (NĽŠ),
- ...
Stačí? Mne teda áno, a to natoľko, že už v tomto meste nie som - zdrhol som na vidiek a do Bratislavy už iba dochádzam za prácou.
Lenže v záujme objektívnosti treba pripomenúť, za toto šafárenie nie je, vážení kolegovia imhďáci, zodpovedný len Ďurkovský. O predaji pozemkov a iných závažných veciach rozhoduje zastupiteľstvo. Zasa na druhej strane, je predstaviteľom strán, ktoré majú v zastupiteľstve drvivú väčšinu, takže ich reprezentuje v dobrom i v zlom. Bohužiaľ, toho zlého sa mi zdá viac.
Martin Fundárek