Tak prečo to tak nevysvetlí samotné vedenie DPB alebo šéfovia tých oddelení. Vždy povedia, že nemáme toľko vozidiel. Tak nech potom povedia, že vozidlá síce sú, ale majú poruchy, sú po STK a pod. A samo,že neni dosť šoférov.
Ktovie, či by vodič niečo robil, keby si mu povedal, že niekto čarbe v buse. Niekedy bol aspoň vodič autorita, mal rešpekt, ale teraz... Neviem, neviem. Je rád, ak cez službu nepríde k zraneniu. Tu už pomôže len polícia.
no sak aj ja vtedy ked rozbijali autobus a este vpredu kusok od vodica nemal chut sa s nimi nejako hadat ani ist za vodicom...co mu poviem ze hmm rozbijaju vam autobusu kusok za kabinou...no a vedla mna sedel a carbal ale co mu poviem: Prosim ta uhnes chcem ist povedat vodicovi ze cmaras po autobuse.
Samozrejme, cestujúcich som nemyslel ako ochranku. Ale keď vidí, že sa niečo poškodzuje, mohol by ísť za vodičom alebo zavolať políciu (aj keď chápem, že cestujúci sú radi, ak obídu bez ujmy a poviem ti tak, že by som nemal veľmi odvahu vyskakovať). Určite by sa tým ale zvýšila objasnenosť. Jasné, že som to nemyslel tak, že budeš brániť električku a proti tebe 5 agresívnych ožranov s nožmi. Ale keby existovala perfektná spolupráca polícia + DPB + cestujúci, nebolo by to na škodu. A treba povedať aj to, že škody spôsobené vandalmi zaplatí iba cestujúci. Mne to tu pripadá ako v Rumunsku. Po 21. hodina radšej byť doma. Keď musíš ísť, tak radšej pešo alebo taxíkom, len nie MHD. A obdivujem aj prácu vodičov, lebo ľahké to nemajú. ? Problém robí aj medializácia týchto vecí. Medializovať iba prípady, kde by bol vinník chytený a potrestaný. Lebo sa iba rozširujú "nápady", čo všetko sa dá poškodiť.
Re #75956 patrik: Najideálnejšia kombinácia všetkých troch. Ale urobil by som to tak, že by musel zaplatiť 10-násobok škody, ktorú spôsobil (ak nemá peniaze, verejnoprospešné práce v DPB, napr. aj čistenie vozidiel). Ak by ohrozoval bezpečnosť cestujúcich alebo by spôsobil väčšiu škodu, väzenie, aby mal čas premýšľať.
Re #75958 Solider: Samozrejme, že nie. Ale keď si svedkom, že pred tebou niekto čarbe po sedadle. Nevravím, že máš ísť "úmyselne" do zadného vozňa, aby si bol všímavý. Proti vandalom by mal hlavne zakročiť DPB spolu s polícou, nie je to práce cestujúcich. ?
asi tak ako si povedal. Len neviem preco tam tahas tych cestujucich..
ja ako cestujuci si platim za transport a nikto ma neplati za to ze robim niekomu ochranku - takze to nie je moja povinnost...
malo by byt v zaujme dpb chranit bezpecnost svojicich cestujucich... ja to rozhozhodne za nikoho robit nebudem, pokial sa to nebude tykat mojich znamich a mna... znie to sebecky, ale preco by som mal riskovat svoje zdravie za to ze nejaky debil ide roztrieskat elektricku?
ja by som im dal nejake tvrdsie tresty lebo raz ich chytia, zaplatia pokutu a co cmaraju a nicia dalej...A dajme tomu ze zo 100 co to robia chytia 5tich.
Neuvažovalo sa nad tým, že v druhom vozni by bol sprievodca? Odpoviem si asi sám, že z finančných dôvodov nie. Ale aj tak sa čudujem DPB, že toto toleruje. Treba zopár ľudí pochytať a exemplárne potrestať (finančne, verejnoprospešné práce alebo väzenie). Lebo agresivita sa bude zvyšovať, aj vďaka nevšímavosti DPB a cestujúcich.
No co chodim nocakom, musim uznat ze naozaj je to vo voze (nevravim na zastavkach) bezpecnejsie a kludnejsie ako po takej 21. hodine... a najlepsie je ked ide karosa, da tlmene osvetlenie tak to potom 9 z 10 ludi v autobuse spi...
ale bol som svedkom ked okolo desiatej nabehli do zadneho vozna elektricky nejaky punkeri a poutrhavali zopar oznacovacov, nahadzali na zem plechovky a s velkym rachotom kopajuc do elektricky odisli... bolo tam dost ludi, ale kazdy bol rad ze ich nechali na pokoji..
hej sak ked tam vypustia hasiace pristroje, rozbijaju skla a pod.Ale DPB s tym nic nerobi...A je to vacsinou sposobene alkoholom/drogami - vid vacsinu tych pripadou v 68mach.
Tak čmáranie je asi najviditeľnejší prejav, ale neohrozuje sa bezpečnosť cestujúcich. Ale skutoční výtržníci prichádzajú skôr večer, väčšinou posilnení alkoholom. A tam to už je iná káva. Keď ti lietajú sedadlá, spomínané hasiace prístroje, či vyhadzovanie predmetov z elektirčky a pod. Tam už ide o život. Ale to ja nerozumiem, že DPB, polícia alebo aj mesto proti tomu nijako nebojuje. To sú obrovské škody, nehovoriac o ohrození bezpečnosti prepravy cestujúcich. Veď pomaly začnú hádzať na elektirčky zápalné fľaše. Či sa kompetentní zobudia až vtedy, keď vandali svojím konaním niekoho ťažko zrania alebo zabijú? Lebo ďaleko k tomu už nie je. Keď cestujúci vidí to vyčíňanie, radšej vystúpi. Zachvíľu už večer nepôjde MHD nikto a radšej si kúpi auto alebo pôjde pešo. Kto bude ohrozovať svoj život?
no podla mna vozy co jazdia cez den su viac znicene...ja ale nocakmi necestujem tak neviem..ale najviac sa nicia vozy medzi 13:50 - 14:30 ked idu ziaci domov.
Je pravda, že nočáky nie sú až tak zničené, ako vozy na denných linkách? Lebo kdesi som počul/čítal, že najrizikovejšie je to po 21. hodine do polnoci (čo sa týka čmárania a pod.). Takže väčšie uplatnenie by "strážcovia" našli na denných linkách vo večerných hodinách ako na nočákoch.
no hej okolo takej 2hej som stretaval tych vandalov..a v obchodnych centrach aj tam kedysi cmarali na zachodoch, ale tam moc ne lebo tam uz tiez chodia SBS-káry.
Re #75946 a Re #75947 - no sak tí SBS- káry co su aj vo vozovniach tak strazia ze v noci to schyta par suprav a autobusov (hlavne jurajov dvor a krasnany).A ak boli taki aj v tych nocakoch (neviem ja si ich nepametam) tak asi preto ich nechceli.
Je zaujímavé, že vandali sa objavujú v časoch, kedy je koncentrácia ľudí najvyššia (ako píšeš, v špičkách). Údajne je to vtedy väčší adrenalín. Pomaly je bezpečnejší nočák, ako druhý vozeň za bieleho dňa v špičke. Ale prečo takí vandali nejdú ničiť nejaké obchodné centrum (mali by najväčší adrenalín, kopa ľudí, kamery,...). Len to by bol s nimi krátky proces. Jediné riešenie, ktoré by vandalizmus najviac potlačilo, je prítomnosť SBS-ky ale polície. Len to je dosť nereálne (vzhľadom na finančné prostriedky a množstvo ľudí). Ak si dobre spomínam, niekedy dávno chodili v nočákoch SBS-kári. A aké boli výsledky? Či to neprinieslo očakávaný efekt, keď dnes už nie sú? Alebo typický slovenský problém, peniaze?
hej nastupi revizor a este ho dobiju ze co otravuje..kedysi sa pametam ze chodil casto aj jeden-dvaja revizori..minule som mal v 88 nikoho nechytili a vystupili 4ja alebo myslim ze 5 revizori!...a vandalinemaju velakrat zakryte tvare ja som zatial iba videl cmaranie a pokus o nicenie a este jak jeden co vyvadzal v autobuse vsetkych otravoval a nakoniec vysotil takeho dedka a este nicil autobus a ani v jednom z tychto troch pripadov nemali zakrytu tvar..No to v tej Prahe bola kopa videii na nete co oni natacali kamery a nemali zakrytu tvar a este ta doplnim v druhych voznoch sa dostali do kabin a tam vyvadzali..No a este k tym trom pripadom vandalizma : 1.vsetky boli cez den , 2.Bolo to vacsinou v spicke takze ich videla kopa ludi. 3.Ludia ich ignorovali hoci niektori by boli od nich silnejsi.
Revízori dnes veľkú autoritu nemajú, asistencia polície je priam nevyhnutná. Kamery by podľa mňa veľmi nepomohli. Síce detailne zachytia, čo sa stalo, ale vandali majú tvár zakrytú, takže identifikáciu by moc neriešili. No a zásah policajtov by musel byť do pár sekúnd/minút. Ak aj cestujúci zavolá políciu, tá málokedy príde okamžite a ešte výnimočnejšie je zadržanie páchateľov (aj keď sa občas akcia podarí). Aj v Prahe mali nedávno problémy (možno aj majú) s partiou, ktorá priviazala na metro nákupný vozík, oblievala autobusy či metro farbou, aj tie hasiece prístroje boli. A pritom niektorí neboli vôbec maskovaní, zachytili ich kamery (v metre a tiež v uliciach) a všetko za bieleho dňa, kde ich videli desiatky ľudí. A zarážajúce je to, že títo ľudia si to sami natočia a tieto videá sú bezproblémov prístupné. I napriek tomuto ich polícia nedokázala chytiť. Niekedy bol vandalizmus v neskorých večerných či nočných hodinách. Ale teraz, hocikedy, dokonca ani prítomnosť ľudí ich neodradí, pretože sú pasívni a nič neurobia (ale to chápem). Ale tento trend nie je dlhodobo udržateľný, to je každému jasné...
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
patrik