Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Dunčo #75621:
Tie čísla, opísané z technických údajov, sú nejakým spôsobom smeroplatné? Ak máš NP autobus s motorom vzadu, ako ho budeš riešiť?
Reply on: Dunčo #75614:
Len toľko, že vôbec netušíš, o čom točíš. Rozhodnutie o odseknutí drôtov na Molecovej NIE JE rozhodnutie DPB a keby sa neboli kúpili trolejbusy s pomocným pohonom, tak na Dlhé Diely dodnes žiadne trolejbusy nejdú. Čo to osobné stretnutie s ing. Weiglom? Pri tvojich geniálnych myšlienkach ťa možno obratom zamestná ako riaditeľa úseku bezbrehého fantazírovania.
Reply on: Dunčo #75621:
Teraz som si pozeral kapacity ikarusov 280 a solarisov. Mas pravdu ten ubytok kapacity je neskutocny! Az 4! miesta! (149+1 k 145+1). Je pravda, ze Bratislava potrebuje nove klbove vozidla s dostatocnou kapacitou, ale to nieje az tak problem ak sa vymeni I280 za SU-15M. Problem je, ze za poslednych 8 rokov sa autobusy len vyradovali a nekupili ziadne. Inak co sa tyka nakupu dalsich solarisov, tak mam pocit, ze uz ked sa kupovali sucasne bol navrh ze nam vyrobia 21 18-metrovych. A nikde nieje napisane, ze dalsie uz nemozu byt 18metrove. Vtedy len tak boli nastavene podmienky.

A k tomu roznemu obsadeniu v elektrickach. Pocet ludi na statie sa rata tak, ze sa vezme plocha a vynasobi poctom ludi, ktory tam asi bude stat. Niekto ma prepocty, ze bude viezt 4 ludi/m2, niekto ze 6os./m2 a v BA to je v spicke tusim 8os./m2. 😃
Reply on: Dunčo #75621:
Ach jaj a ako inak koncepčne by si chcel vyriesiť nizkopodlažný voz? Kľudne zájdi do Bolechowa a možno sa od Teba budu pri IV. generácii Solarisov inšpirovať. Proste nad nápravou musia byť sedačky s tým nič nenarobíš! A rozloženie motora bude vzdy na ukor miesta vzadu. Však si vsimni koľko priestoru je medzi prvými a druhými dverami. Kde sa to dá, tam sa priestor urobí. Všetky autobusy čo si vymenoval sú vysokopodlažné tam nemusíš dať ani jednu sedačku a budú mať kapacitu neuveriteľných aj 300 cestújucich ? A inak kĺbové autobusy sa robia nielen 18 ale aj 19-metrové.
Reply on: Dunčo #75607:
Tak dalo by sa ísť cez Nové Mesto, Predmestie a Raču, niektoré osobáky z Petržalky smerom na Trnavu tak chodia.
Ešte jedna vec, ktorú by som sa chcel opýtať všetkých. Ako je možné, že na tejto stránke uvádzajú kapacitu električiek K2 223ľudí a na inej stránke 175ľudí? Koľko to teda je?
Reply on: Ike #75617:
Ok, dobre sú na linky ako 88 a 70. Ale hovorilo sa vyslovene o kupovaní autobusov ktoré nahradia kĺbové! Jednak keď sa kuknem do interiéru Solarisov tak sa nemôžu vôbec porovnávať s tým koľko priestoru poskytli staré Ikarusy 280 a 283. Také autobusy snáď ani nikdy nevýjdu zo žiadnej továrne, žeby sa do nich vpratalo 175 resp. 204 ľudí. Posledné čo kapacitne vynikajúce došlo do BA boli TAMbusy (180 ľudí) a Ikarusy 435.18 pojmú tiež dosť cestujúcich (160 ľudí) ale zadná časť je riešená moc stiesnene, čo je mínus. Ak sa budú kupovať nasledujúce roky Solarisy 15, tak to môžno dlabať.
Reply on: Dunčo #75619:

V akom pláne? Videl si taký plán? Prípadne máš nejaký?
Reply on: Mike #75616:
Aký zmysel teda malo to "useknutie" trolejového vedenia? Aký osoh? Žeby tá dvakrát strhnutá električková trolej a zopár zničených zberačov električiek? V pláne sa jasne hovorilo, že troleje pôjdú až na konečnú, nie len po vyústenie Molecovej na Karloveskú.
Reply on: Ike #75617:
Ok, také je, ale lenže vyslovene sa hovorilo o náhrade kĺbových autobusov !!! Na tom bol dôraz. Po nákupe Solarisov sa vyradili Ikarusy kĺbové, takže asi predsa tie Solarisy nastupujú za ne. Ak sa budú ďalej vyraďovať kĺbové vozidlá a nakupovať Solarisy tak to bude viac než na zamyslenie sa. Argumenty pre Solarisy sú,že sú na plynový pohon,čiže EKO. Neviem prečo sa nemôžu kupovať normálne nízkopodlžné naftové busy?! Myslím,že EKO doprava by sa mohla konečne riešiť aj inak len ako CNG busmi. Trolejbusy a električka žeby?!
Reply on: Dunčo #75606:
uchadza mi tvoja pointa... ide ti o cielavedome kopanie do DPB alebo o nadavanie ze ti nechodi linka od bytu do triedy?
nebudem ti velmi odpovedat...
"ako nahradili klbaky 21 a 83?"
dobra otazka... celkom jednoducha odpoved... Vozovna Petrzalka prestala vypravovat linku 88 cize jej zostali volne klbaky, ktore sa daju pouzit inde... je to tazke pochopit?

proste v BA su linky kde je klbak vela a kratas malo...
Reply on: Dunčo #75606:
Ja síce nie som ani AAA, ani S499.1023, ale malá poznámka: Triafaš vedľa. Iba pomenuvávaš, čo vidíš, neopznajúc a ani nesnažiac sa rozmýšľať, čo je za tým. Ľudia v DPB, ktorí toto mjaú na starosti, nerozmýšľajú krátkozrakejšie, ako Ty. Tvoje zmýšľanie ohľadom týchto problémov, je, nehnevaj sa na mňa, pod úroveň 15 ročného. Jediné, čo by som súhlasil, je spochybnenie ľudí, ktorí sú zodpovední za rozhodnutie o nákupe 15m vozov, namiesto 18m. Ale tie Dlhé Diely, Riviéra a 25Tr nie je rozhodnutie typu: poďme na pivo.
Reply on: AAA #75611:
Vyjadri sa aj ty prosím ťa k môjmu príspevku 75606.
Reply on: S499.1023 #75609:
a čo hovoríš k môjmu príspevku 75606 ???
Reply on: Solider #75610:
Lepšie to síce je, ale aj tak to nie je dobré, a o to asi obyvateľovi šlo...
Kokos, co tak vodicom povedat nech pri odklonoch nahadzuju ciel? Dnes sa na Racku objavila 205 a to ze ide tam kam potrebujem som si mohol tipnut.
Reply on: Dunčo #75608:
Preto v iných častiach mesta nie je interval 4, 8 minút, lebo buď: 1. je potrebný a nie sú peniaze, alebo 2. by tie vozy vozili vzduch.
Reply on: Andy #75603:
Áno, máš pravdu. Ale je to mnohokrát lepšie, ako hodinu čakať na nočný spoj, alebo ísť peši do devínskej...
Reply on: Dunčo #75607:
Ááá, paragraf 1 žeelzničného zákonníka je tu...
Reply on: Dunčo #75606:
Ale aj tak neviem možno, preto píšem tak rozhorčene, že som tomu veril, že sa bude cestovať lepšie a akosi to tak neni. Však ale kukni sa na to aspoň z toho uhla pohľadu : Si v Petržke kde sú nosné linky s hustým intervalom 3,4,6min, potom doplnkové nejaké s 8min intervalom. Potom aj tak väčšina z nich nejde ďalej ako do centra kde sa prestupuje na ostatné linky. A tu je total iná doprava, linky s intervalom 12/20/20//20 a podobne a na ne prestupovať. Prečo by sa také linky s hustým intervalom nedali zaviesť aj vo zvyšku mesta?? Viď trolejbusy okrem 201,202 a 208 a o elinách nehovorím. Prečo voľakedy sa viedli linky z jedného konca mesta do jedného a odvšadiaľ všade a teraz sú zas proti tomu okrem možno L4,L5,L9,L39,L63,L75,L83,L96,L98,L204?

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.